dinsdag 18 februari 2014

Marianne ABC.

Uhm.. Oké. Vandaag ga ik dus een 'Marianne ABC' doen. Het leek me leuk om te doen. Ik heb dit gezien bij Jiami van lifesplash. De bedoeling is dat ik bij elke letter van het alfabet iets over mezelf vertel of iets invul wat bij mij past. Nu moeten jullie weten dat ik me bij personal updates altijd een beetje ongemakkelijk voel. Omdat ik dan echt over mezelf moet vertellen. Dus ook nu zit ik een beetje met 'gemengde gevoelens'. Maar ik hou van nieuwe dingen en uitdagingen. Dus let's do this. Ik heb zelf ook nog geen idee waar dit op uit gaat draaien dus ik ben benieuwd wat voor ABC het gaat worden.

A - Alicia Keys. Ik vind haar een hele goede zangeres en ben helemaal fan van 'girl on fire' en 'try sleeping with a broken heart'. 

B - Bakken & Bloggen. Ik bak één keer in de week iets samen met mijn moeder of met een vriendin. Wat ik maak dat verschilt per week. Mijn favoriet is een biscuit met een laag jam ertussen en fondant eromheen. En bloggen, tja wat een verrassing. ;)

C - Cimorelli. Cimorelli is een groep zussen die op Youtube covers plaatst en soms ook liedjes van hun zelf. Ze zijn begonnen met de oudste zussen maar nu zijn ze inmiddels met zijn zessen. Vroeger vond ik ze nooit zo bijzonder maar nu ben ik opeens fan. Zo zie je maar, hoe dingen kunnen veranderen. Mijn lievelingscover van hun is 'Stronger.'

D - Dromen. Ik ben nogal een dromer. Soms als mensen tegen me praten hoor ik de helft niet omdat ik compleet van de wereld ben. Dan ben ik met mijn gedachten gewoon heel ergens anders. Het kunnen hele leuke dingen zijn. Dat ik in mijn hoofd hele verhalen verzin maar het kan ook zijn dat ik voor me zie dat een dierbare ziek word of er een huis in de fik staat. Dan moet ik altijd even relativeren omdat ik best schrik van zulke 'dagdromen'.  Eigenlijk meer nachtmerries.

E - Enchillada's. Dat zijn een soort wraps.Met gehakt, mais, paprika en saus. En ik vind ze zooooo lekker. ♥ 

F - Familie & Full House. Ik ben op zich best iemand die veel waarde aan familie hecht. Ik hou van familiebezoekjes en ik geef eerlijk toe dat familie activiteiten soms er een beetje bij in schieten. Dat zou wel wat vaker mogen. Maar ik ben wel iemand die zulke momenten waardeert. En Full House is gewoon een goede oude TV- serie. Laatst was het weer op TV- serie. Het is gewoon een hele leuke, komische serie voor het hele gezin. Echt een aanrader!

G - Gedachten. Je zult wel denken van.. Huh? Hoe? Wat? Gedachten? Nou, gedachten past bij me omdat ik vaak pieker over dingen. Ook vaak terwijl dat helemaal niet nodig is. Ik ben een echte stresskip en piekerkont. Ik kan nooit eens niet ergens over na denken. Eigenlijk is het altijd druk in mijn hoofd. 

H - 

I - 

J - Jezelf zijn. Ik ben mezelf. Ik probeer me zo weinig mogelijk aan te trekken van roddels of kritiek van mensen die me eigenlijk helemaal niet kennen. Sommige dingen zijn goede kritiek. Daar kun je iets mee, daar kun je zelf beter van worden. Maar sommige kritiek is gewoon nergens op gebaseerd. Dan kun je er niks mee. En wat roddels betreft. Zolang ik en de mensen waar ik van houd maar weten iets echt zit, mogen de anderen van mij praten. En natuurlijk, natuurlijk kunnen anderen mij een rotgevoel bezorgen. Maar ik probeer eraan te werken. Want als je altijd op je tenen loopt om de mening van anderen kun je nooit jezelf zijn. En als je nooit jezelf kunt zijn is er ook geen ruimte om gelukkig te zijn. Doet me denken aan een plaatje dat ik vanochtend op Facebook zag. Ik zal hem er even bij plakken. Ik wil niet spreken van fake vrienden. Het klinkt erg hard zoals het er staat. Maar meer, mensen die je niet goed kennen geloven vaak de roddels. Maar mensen die je wel goed kennen, die geloven jouw op je woord.



K - Katten. Absoluut katten. Ik hou in het algemeen van dieren maar mijn enige echte lievelingsdieren zijn katten. Ik ben een kattenmens. Op straat praat ik tegen ze en soms lopen ze me achterna. Ik kan geen ander dier bedenken waarmee ik zo'n bijzondere band heb als met katten.

L - Little Mix. Trouwe lezers of mensen die me echt goed kennen zullen ongetwijfeld weten dat ik een mixer ben. Maar voor de mensen die dat nog niet wisten of nieuw op mijn blog zijn. Ik ben een groot fan van Little Mix. Als je ze niet kent moet je ze maar eens op YouTube opzoeken. :) 

M - Mediteren en andere ontspanningsmethodes. Mediteren is niet iets wat ik heel vaak doe. Maar wel iets wat ik één keer uit heb geprobeerd. Omdat ik vaak stress ben ik op zoek gegaan naar ontspanningsoefeningen en dingetjes. Zoals asmr of meditatie. Ik hou me nog steeds wel bezig met dingen ontdekken waardoor ik kan ontspannen. En als ik goede dingen vind dan deel ik ze op mijn blog zodat andere mensen er ook iets aan hebben. Ik heb er al een keer een blog over geschreven. ( Die kun je vinden onder de naam How to: Ontspannen.)

N - Nail art. Ik ben dol op leuke dingetjes op mijn nagels maken. Dat heb ik nu al een veel te lange tijd niet gedaan. Dat kan ik mooi vanmiddag nog even doen. Helaas lukt het me niet om mooie lange perfecte Nail art- nagels te creëren. Ze breken altijd af of ik peuter er een stuk af als ik zenuwachtig ben. 

O - Once Upon A Time. De meest geniale TV- serie die ik ooit heb gezien. Als je zoiets kunt bedenken ben je echt geweldig. Oewh, ik krijg echt inspiratie van deze ABC. Ik ga niet alleen vanmiddag Nail arten, ik ga ook een Once Upon A Time - Tag maken. Zo zie je maar, je moet niet naar een leeg scherm blijven staren. Je moet beginnen en dan komt de inspiratie wel! Once Upon A Time.. Hoe leg ik uit wat voor serie dat is? Het is een serie over sprookjesfiguren die door een vloek in de echte wereld terecht zijn gekomen. Alleen weten ze niet meer dat ze ooit sprookjesfiguren waren. Hoe alles in elkaar zit is gewoon geniaal. De familierelaties zijn gewoon verbazingwekkend. Maar daarvoor moet je het gezien hebben. Je moet het vanaf het begin volgen, anders snap je er niks van. Het geweldige van Once Upon A Time vindt ik hoe het is bedacht. Repelsteeltje is niet alleen Repelsteeltje maar ook het beest van Belle en het beest. En Assepoester wordt niet geholpen door een fee maar door Repelsteeltje. In ruil daarvoor wil hij haar eerst geboren kind. En Peter Pan is de vader van repelsteeltje. Echt heel apart allemaal. Maar wel geniaal bedacht. Zo zijn er niet tienduizenden slechteriken maar een paar. En je ziet ook hoe de slechteriken slecht zijn geworden zeg maar. Dat ze ooit goed waren maar dat er bepaalde dingen zijn gebeurd waardoor hun zo zijn geworden. Dark isn't born, it's made. People always want magical solutions for their problems but they refuse to believe in magic. Believe that the beauty will see the good in her beast. Even when he doesn't. Allemaal Once Upon A Time quotes.. Maar nu, genoeg over Once Upon A Time. Daarmee ga ik verder in mijn Once Upon A Time - Tag.

P - Parijs. Hier geldt het zelfde als bij Little Mix. Mensen die mij goed kennen of mijn blog volgen weten dit wel. Ik ben dol op Parijs. Ik ben er in de zomervakantie vijf dagen geweest met mijn moeder. En nu ben ik helemaal in de ban van Parijs. Ik wil er dolgraag weer naartoe. Parijs is gewoon mijn favoriete stad. I love Paris!

Q - Uhm.. Ik zou niet weten wat ik bij de Q zou moeten verzinnen..

R - Roar. Geen idee waarom het er staat, het kwam zomaar in me op. Waar denk je aan bij de R? Roar oh oh oh oh oooooooh. I got the eye of the tiger! Dit is een gewoon een liedje wat ik leuk vind en best vaak luister. Vandaar dat hij in mijn hoofd rondspookt. Dit is dus één van de dingen die ik van te voren niet had verwacht in mijn blog te zetten. 

S - Sandwiches - Ik ben dol op Sandwiches. Vooral met kipblokjes, augurken en mayonaise. Ook houd ik ervan om nieuwe sandwiches uit te proberen. Niet altijd even geslaagd maar toch. Het is leuk om nieuwe dingen te proberen. Als je nooit iets nieuws probeert mis je misschien wel iets wat je eigenlijk heel leuk / lekker vind en dat zul je dan nooit weten. 

T - Toastjes. Ja, daar denk ik opeens aan. Ik ben dol op toastjes met kipkerrie of kruidenboter. Jum. Vooral 's avonds met een glaasje cassis. 

U - 

V - Verhalen. Ik ben dol op verhalen. Van andere mensen, boeken, TV. Het is altijd leuk om levensverhalen van andere mensen te horen. Soms geeft om je heen kijken en dingen horen of lezen ook weer nieuwe inspiratie om te schrijven.

W - Wereld. Ik zou graag nog veel plaatsen van de wereld zijn en dingen leren en ontdekken. Ik vind het leuk om mijn horizon te verbreden en interessant om nieuwe dingen te leren.

X - Xenos. Ik vind Xenos gewoon een hele leuke winkel wat betreft decoratie. Het is altijd leuk om daar even rond te kijken. 

Y - Ijs. Ik ben dol op ijs. Ook in de winter. Oké, ik zou in de winter niet buiten een ijsje gaan eten. Maar 's avonds als toetje..? Ja, graag. Ik hou ervan om op een mooie dag een rondje te fietsen en ergens kibbeling of een ijsje te halen. Gewoon de toerist uithangen in eigen omgeving, zeg maar. Mijn lievelingssmaken zijn chocola en yoghurt- bosvruchten. Aardbei ijs vind ik ook lekker maar dat hangt er een beetje vanaf. Daar zit nogal verschil in per ijssalon of merk. Hoe het smaakt. Chocola gaat er altijd wel in. En yoghurt- bosvruchten is gewoon heerlijk fris in de zomer.

Z - Zon, zee en strand. Ik hou van de zomer. Eigenlijk gewoon van alle dagen dat het zonnetje lekker schijnt. En de zee en het strand. Ja, dat heeft een ontspannende sfeer. Je hoeft even niks. Lekker langs het strand lopen / rennen. Zonder doel gewoon zover lopen als je wilt. Het geruis van de zee. Heerlijk.

Nou, dit was mijn ABC. Ik moet toegeven. Het was lastiger dan ik dacht. Ik had gedacht: Oh, doen we even. Maar het is nog knap lastig om iets te bedenken. Later kwamen er wel allemaal ideeën in me op maar eerst niet. Ik heb niet bij alle letters iets ingevuld maar ik vind het toch nog aardig knap gelukt.

Liefs,
Mar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten