donderdag 22 mei 2014

Throwback Thursday: Little me.

Heey! Vandaag ga ik iets met jullie delen wat ik nog nooit heb gedaan. Een throwback van toen ik klein was. Dit idee had ik al een langere tijd maar het kwam er nooit echt van. Ook wilde ik niet teveel foto's van mezelf op mijn blog posten. Zeker geen foto's van toen ik klein was, want dat is een beetje privé. Maar het lijkt me wel heel leuk om zo'n artikel te doen! =) 

De foto hierboven is gemaakt met een schoolreisje in groep 4. Ik weet zo snel niet meer waar we precies naartoe zijn geweest. Zulke foto's vind ik leuk. Het zijn mooie, spontane foto's. Niet zo gemaakt van: Ik moet nu op de foto. Nee, ik liep daar gewoon en er werd een foto gemaakt. 

Hoe was je als kind? 
Ik was als kind wel een vrolijke prater maar als ik nieuwe mensen ontmoette kon ik heel erg verlegen zijn. Daar ben ik nu gelukkig een beetje over heen gegroeid. Ook had ik een enorme fantasie en kon ik mezelf de hele dag vermaken met zelfgeknipte poppetjes. Ook dacht ik best wel erg om andere mensen. Waardoor ik mezelf soms weg cijferde.

Hoe droeg je je haar toen je klein was?
Dat verschilde denk ik per dag maar ook per leeftijd. Ik had altijd best wel lang haar dus ik droeg de vrolijkste dingen in mijn haar. Wat varieerde van knot, tot twee knotjes, tot vlechtjes.

Waar was jij gek op toen je klein was?
Logeren vond ik geweldig. Afspreken met een vriendinnetje maar dan bleef ze twee keer zo lang spelen. 's Avonds later op bed en de hele nacht keten.. Ik vond het geweldig en ik vind het nog steeds leuk. Logeren.




Wie zijn die katten op de bovenstaande foto?
Kitties! <3 Die rood met witte kitten is onze kat Bengel. Nu is het inmiddels een grote kater maar daar was hij nog zo klein. Die andere kat is zijn zusje, haha. Ik vind het leuk om zulke foto's te bewaren. Ik heb er ook nog ergens eentje dat hij zo klein was dat hij in mijn hand kon liggen. Net een muisje. 

Wat voor huisdieren hadden jullie toen je klein was?
Mijn moeder had vroeger heel veel katten. Die waren allemaal oud toen ik geboren werd. We hebben een konijn gehad genaamd: Knuffie. Dat was een konijn dat ging grommen als je langs haar hok liep. Niet erg kindvriendelijk dus. Ook hebben we twee cavia's gehad: Snoesje en Zwartje. En een hamster: Tommie de Vleugel.



Wat voor muziekinstrumenten heb je gespeeld?
Twee jaar AMV- les keyboard en vijf jaar dwarsfluit. Ik weet het, het is niet logisch dat ik met AMV keyboard koos in plaats van blokfluit. Maar ik heb gewoon niks met blokfluiten en wist toen ook nog niet dat ik door wilde met dwarsfluit. 

Wat was kenmerkend voor jou als kind?
Ik droeg altijd een horloge terwijl ik dat nu eigenlijk nooit meer doe. Mensen vroegen mij altijd hoe laat het was. Als ik dan een keertje geen horloge droeg, baalde iedereen. Ook had ik altijd een eigen mening. Ik was geen meeloper en deed waar ik zelf zin in had. Daarom heb ik ook wel eens alleen gestaan. Niet letterlijk maar figuurlijk. Doordat anderen allemaal met één iemand meegingen.

Wat was je favoriete spel als kind?
Ik was best wel dol op verstoppertje en tikspellen. Ik ben redelijk goed in ontwijken. Ook vond ik balspellen wel leuk. Dingen zoals het lijnspel waren mijn favoriet. Maar het allerleukst op de basisschool vond ik als we levend stratego gingen doen in het bos.

Was je een meisje meisje of een jongensachtig meisje?
Meisje meisje. Ik speelde met poppen, deed knuffelverstoppertje en was dol op roze. Dat laatste nog steeds trouwens.

Wat voor TV-programma's zijn jou bijgebleven?
Winx club, Totally Spies, dierendokter Tom, Fairy Odd Parents, het huis anubis, de wereld van K3. En ga zo nog maar even door.

Oké. Dit was even een klein kijkje in mijn kinderjaren. Officieel ben ik nog een kind maar you know what I mean. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Ik vond het wel erg leuk om een keertje te doen. Hoe was jij als kind? Verlegen of juist de clown van de klas?

Liefs,
Mar 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten