woensdag 21 mei 2014

Tag: 25 Likes and Dislikes.

Heey allemaal! Vandaag ga ik de '25 Likes and Dislikes'- Tag doen. Ik vond hem op Teddlicious een tijdje geleden. Vandaag had ik zin om te klagen, maar ook de mooie dingen in het leven te benoemen. Toen dacht ik aan deze Tag. =) De bedoeling is dat je 25 dingen die je leuk vind en 25 dingen waar je de pest aan hebt opnoemt. In totaal 50 dingen. Dat is een hele uitdaging en ik zal zien hoever ik kom. Net als Tedje begin ik met de Dislikes zodat ik met het leuke kan eindigen. 

Dislikes

1. Vlekken op je witte T- shirt. 
Dit gebeurde me gister. Dan heb je net zorgvuldig een outfit uitgekozen voor die dag.. Wat gebeurd er? Je kiepert een bekertje chocolademelk over je witte shirt. BALEN.

2. Vet haar.
De dag dat je haar wat vettig begint te worden maar eigenlijk nog niet zo vet dat je het echt moet wassen. Je kunt er dan nog wel leuke dingen mee doen zoals opsteken. Maar alsnog. Ik voel me niet fijn bij vettig haar. Daar kan ik me heel erg aan irriteren.

3. Ruzie tussen twee mensen waarmee je goed kunt opschieten.
Ik vind het heel vervelend als mensen ruzie maken. Zeker als je het met beide goed kunt vinden en ze willen dat je een kant kiest.

4. Eten dat ik niet lust na een lange dag.
Dan kom je thuis na een lange dag en voel je je maag knorren. Je hebt wel zin in een lekkere maaltijd. Maar wat gebeurd er? Jullie eten iets wat je absoluut niet lust. Daar zit je dan met je knorrende maag en een bord vol met iets wat je amper door je keel krijgt.

5. Een taart of cake die inzakt.
Do I need to say more? Dan had je de perfecte cake in gedachten. Dan zakt dat ding in.. Niet dat hij dan minder lekker is. Nee, gelukkig is hij nog steeds heerlijk. Maar het is gewoon vervelend. Vooral mijn brownies zakken altijd in.

6. Een nagel die breekt.
Oké, zoals het er nu staat klinkt het behoorlijk tuttig. Maar ik zal het uitleggen: Het is niet dat ik denk van 'Oh my god, mijn nagel breekt. RAMPZALIG.' Nee. Maar ik hou van nagels lakken en nail art. Dus ik ben lange nagels aan het sparen. En dan zijn ze eindelijk een beetje lang. Begint er eentje af te brokkelen of komt er een scheurtje in. Dat is gewoon niet leuk, na weken sparen! Net als een kind dat speelt met van die dominosteentjes. Dan bouw je een heel parcours. En dan één verkeerde beweging. Weg alle moeite. Overnieuw.

7. Dingen die mislukken en overnieuw moeten.
Dat brengt me meteen op het volgende punt. Ik kan het niet uitstaan dat als ik veel moeite voor iets heb gedaan dat het dan mislukt en overnieuw moet. 

8. Iemand tegenkomen die exact hetzelfde kledingstuk draagt als jij.
Ik wil origineel en uniek zijn dus hier kan ik niet goed tegen. Zeker niet als desbetreffende persoon veel jonger dan mij is. Dan vraag ik me af of ik niet te kinderachtige kleding draag enz. Terwijl het natuurlijk ook kan dat zij kleding draagt voor oudere leeftijden. En ik zou me ook vereerd kunnen voelen dat ik in zulke kledingmaten pas. Maar nee. Ik baal.



9. Iets belangrijks kwijt zijn.
Ik ben zo vaak iets kwijt. Mijn pen terwijl ik hem gewoon in mijn hand heb. Mijn dop terwijl hij achter op de pen zit. Zulke dingen. Daar kan ik wel om lachen en dat vind ik ook niet erg. Maar belangrijke dingen. Dan kan ik echt gek worden. 'Marianne, waar heb je het gelaten? Remember!' Zoals laatst, toen was ik mijn ID- kaart kwijt. Heel handig.

10. Insecten.
Ik heb een hekel aan insecten. Het is prima dat ze er zijn. Echt hoor. Maar als ze gaan zoemen, of prikken, op mijn lichaam zitten of op mijn eten of drinken, dan vind ik het vreselijk. 

11. Roddelen.
Roddelen heb ik heel lang echt een enorm groot probleem gevonden. Hoe mensen dat kunnen doen. Waarom mensen dat doen. Blablabla. Maar de waarheid is: Iedereen praat wel eens over iemand anders. Het stomme is alleen dat mensen geen idee hebben waar ze het over hebben. Ze weten niet waarom jij doet zoals je doet of wat er aan de hand is. En toch praten ze. Mijn advies? Lekker laten praten. Zolang jijzelf en de mensen van wie je houd de waarheid maar geloven.

12. Producten die doorbranden bij het eerste gebruik.
Ik moest weer eventjes aan mijn blender denken. :3

13. Moeite vanaf één kant.
Vriendschappen en relaties.. Alles moet van twee kanten komen. Jij moet niet alleen gesprekken beginnen. Diegene ook. Jij moet er niet alleen voor diegene zijn. Diegene ook voor jou. Maar ook andersom. Belt een vriendin jou altijd? Bel haar eens. Ik vind het vreselijk als van een afstand te zien is dat mensen iemand aan het lijntje houden. Dat is sneu.

14. Bijwerkingen van medicijnen.
Dat is op dit moment misschien wel de allergrootste dislike. Ik heb in mijn leven verschillende medicijnen gebruikt. Tegen verstopping of een blaasontsteking. Noem maar op. En dan staat er op zo'n bijsluiter: 10% van de gebruikers heeft last van bijwerkingen. En dan hoor je altijd net bij die 10%. JAKKES.

15. Kiespijn.
Echt kiespijn is hels!!!

16. Hyperactieve mensen als je hoofdpijn hebt.
Ik vind het vervelend als mensen hyperactief zijn als ik me zelf heel slecht voel en hoofdpijn heb. Dat gaan schreeuwen, extreem druk zijn en hele drukke muziek opzetten. Hardstyle bijvoorbeeld.

17. Hardstyle muziek.
Dan komen we meteen bij het volgende onderwerp. Ik heb een hekel aan hardstyle muziek. Ook aan electro en hardcore. Sorry Stefan. <3 (Het is zijn lievelingsmuziek.)

18. Het 'krijtje op het schoolbord- effect.'
Geluiden die ervoor zorgen dat ik de rillingen krijg, net zoals een krijtje op het schoolbord, vind ik vreselijk. Brr. Ik krijg al bijna de rillingen als ik er alleen aan denk.

19. Mensen die niet reageren als ik iets vertel.
Soms ben ik heel enthousiast aan het praten. En dat krijg je: Oké. Of helemaal geen reactie. En dat vind ik vreselijk. Ik hou erg van praten en als mensen dan niet reageren. Daar kan ik slecht tegen.

20. Pesten.
Ik ben tegen pesten. Ik vind dat je mensen in hun waarde moet laten. Je hoeft niet iedereen aardig te vinden maar je kunt mensen wel accepteren zoals ze zijn. Geeft het jou een goed gevoel om een ander aan te praten dat hij of zij een nul is? Is een ander kapsel of karakter een reden om iemand slecht te behandelen? I don't think it is.



21. Mensen die alles afkraken wat jij leuk vind.
Dat is ook heel vervelend. Natuurlijk, je hoeft niet alles het zelfde leuk te vinden. Maar er zijn mensen die altijd meteen je vrolijke bui om weten te gooien naar een rothumeur.

22. Kwallen.
Geen idee hoe ik er opeens op kom, maar ik heb een hekel aan kwallen. Ook aan krabben trouwens. Op het strand loop ik altijd naar de grond starend met ninjasprongen om elke kwal en krab te ontwijken. Ik ben ooit in een dode kwal gaan staan en dat voelde zo vies. Blugh. Ik wil er nog steeds niet aan denken.

23. Vervelende reacties op Social Media.
Sommige negatieve reacties op YouTube of blogs zijn goed onderbouwd. Daar zit echt iets in. En degene waar je op reageert heeft er dan ook echt iets aan. Maar er zijn ook mensen die gewoon random gaan schelden of andere mensen beledigen. Je kunt die mensen kwetsen! Ook anoniem via internet. Dus denk na voor je een reactie plaatst.

24. Nagellak in combinatie met een bezoekje aan 'la toilet'. 
Soms heb ik mijn nagels perfect gelakt. En dan moet ik opeens naar de wc. Dan kom je terug en is je halve nagellak geruïneerd. En kun je overnieuw. 

25. Mensen waar je totaal geen link mee hebt die je telefoonnummer hebben.
Dit is mijn laatste 'dislike' die ik ga benoemen. Soms geven andere mensen zonder na te denken jouw telefoonnummer aan iemand waar je hem misschien zelf niet aan had gegeven. Mensen kunnen je dan gaan lastig vallen in je vrije tijd of in allemaal groepen gooien. Dat is gewoon niet oké vind ik. Er bestaat zoiets als privacy.

Oké. Yes, I did it! Het is me gelukt om 25 dingen bij elkaar te zwetsen.  En dan nu de 25 likes. =) Vaak is het lastiger om leuke dingen te bedenken omdat klagen veel makkelijker is. Dus ik ben benieuwd. 

Likes

1. Kauwgom als je het net in je mond hebt.
Oké. Wauw. Hahaha. Nee, maar dat is gewoon..  Dan zit de smaak er nog lekker aan. En ja, ik heb nu kauwgom in mijn mond. Vandaar de inspiratie. :3



2. Fotogenieke buien.
Soms zijn foto's gewoon prut. Soms heb ik zo'n bui: Dan kan ik superveel selfies maken maar dan zit er gewoon geen goede tussen. En soms maak ik de ene leuke foto naar de andere. Dus; Fotogenieke buien. I love you. <3

3. Bloggen.
Iets wat ik elke dag met heel veel liefde doe. Het is routine geworden. Ik zie het als een soort ontlading van elke dag. Even lekker schrijven. Mijn eigen plekje. Gewoon ja.. Meestal schrijf ik niet eens over dingen waar ik mee zit. Maar gewoon als nog. Ik vind het zo leuk!

4. Nagellak.
Degene die nagellak uit heeft gevonden. THANK YOU THANK YOU THANK YOU. You made this girl very happy. Ik kan gewoon helemaal vrolijk worden van een zomers kleurtje op mijn nagels of een pastelkleur.

5. Divergent.
Still in love with the movie.. 

6. Het moordspel.
Ik vind het moordspel een leuk spel. Dat is met uitbeelden zeg maar. En raden. Daarom vind ik het zo leuk. Omdat er gedurende het spel vaak hele andere dingen uit komen dan de bedenker heeft bedacht. En ik hou van uitbeelden. Vandaag gingen we dat spel ook doen en ik sprong echt gewoon letterlijk een gat in de lucht omdat ik het zo leuk vind, haha.

7. Zingen in de auto.
I like! Dat doe ik altijd. Dan hoeven mijn ouders geen radio aan te doen. Ik zing allemaal liedjes door elkaar. Meestal begin ik dan met eentje en dan ga ik zomaar over in een andere. Ik ben een vrolijke radio. ^^

8. Katten.
Ik vind katten geweldige dieren. Ik kan ook niet uitleggen waarom. Maar ik heb gewoon iets met katten. Dat heb ik van mijn moeder en zij weer van haar moeder.

9. Stefan.
Ma boyfriend krijgt natuurlijk een dikke like. ^^

10. Wit brood.
Ik ben gek op wit brood en kan er niet genoeg van eten. :3.

11. oranje sisi.
Ik ben de laatste tijd verslaafd aan dit drinken. :$ ( Zie foto hieronder.) 




En ja, die flessen zijn allemaal van ons.

12. Disney.
Disney blijft leuk voor jong en oud. En van disney karakters kun je ook dingen leren. Ook al lijken het maar kinderverhaaltjes. Disney is zoveel meer dan dat.

13. Musicals.
De combinatie van zang, dans en acteren vind ik geweldig. Ik word vrolijk van musicals en musicalmuziek.


14. Appelmoes.
Appelmoes vind ik zo iets geweldigs! Niet appelmoes met stukjes appel erdoor maar gewoon echt moes. Daar kan ik zo van genieten. Als ik bijna vol zit is het heerlijk om nog te eten. Want als ik door al het andere eten misselijk word voelt mijn maag zich door appelmoes juist beter. Ja, dat is heel raar. Ik weet het. En het is lekker fris.

15. Mijn bed.
Ik hou van mijn bed. Als ik er na een lange dag eindelijk in kan liggen en dan lekker weg dommelen.

16. Zomerkleding.
Lekker luchtige kleding. Het voelt zo bevrijdend. Ik merk dat ik me veel beter voel in zomerkleding nu het de afgelopen dagen daar steeds weer voor is. Ik ben dol op warm weer en vooral op zomerkleding.

17. Muziek.
Muziek is er voor je in wat voor stemming je ook bent.

18. Hondjes.
Ik ben geen honden mens. Maar ik kan me wel hechten aan een hond of een goede band er mee hebben. Ik ga even wat namen noemen van honden die ik lief vind. 
- Dobby
- Lola
- Daisy
- Cora ♥
- Bijke ♥
( ♥ = overleden. )
Bijke was de hond van mijn opa en oma. Die hond is er 16 jaar gewoon geweest en nu net overleden.

19. Spike.
Stay special.. <3



20. Sandwiches.
Met kipblokjes, augurk en mayo. =)

21. De Jongens Tegen De Meisjes.
Ik kijk elke aflevering. Ik ben zo verliefd op dat programma. Die eeuwige strijd tussen mannen en vrouwen. Ik vind het leuke spellen, leuke vragen.. Ik doe de vragen ook vaak samen met Stefan in onze eigen battle. 


Dit waren mijn likes en dislikes. Bij de likes heb ik 21 in plaats van 25. Niet omdat ik geen 25 kon bedenken maar omdat het nu redelijk laat is en ik best wel moe ben. Ik hoop dat jullie dit ook eens leuk vonden, ik vond het erg leuk om te doen.

Liefs,
Mar 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten