dinsdag 20 mei 2014

Filmrecensie: Divergent.

Heey allemaal! Laatst ben ik naar de bios geweest met twee vriendinnen. We zijn naar de film 'divergent' geweest. Een fantastische film! Ik vind dat deze film sowieso een recensie verdiend. Momenteel ben ik het eerste boek van de serie 'divergent' aan het lezen. 'Divergent' betekent afwijkend en het is een trilogie. Maar voor ik nu al te veel verklap.. Lees snel verder.

Waarom ik deze film graag wilde zien:
Eigenlijk wilde ik Divergent zelf niet per se zien maar wilde een vriendin van me er graag naartoe. Het leek mij leuk om weer eens met vriendinnen naar de bios te gaan dus ik ging mee. Ik had dus van tevoren geen verwachtingen, maar wauw. Ik ben blij dat ik gegaan ben.

Waar de film in het kort over gaat:
Iedereen is ingedeeld in één van de vijf facties: Oprechtheid, Zelfverloochening, Onverschrokkenheid, Vriendschap en Eruditie. Als Tris 16 jaar is moet ze een test ondergaan die haar advies geeft voor welke van de vijf facties zij geschikt is. Na dat advies mag ze zelf een keuze maken. Maar die keuze is wel definitief. Kiest Tris voor zelfverloochening en blijft ze bij haar familie? Of kiest ze voor de onverschrokkenen waar ze al haar hele leven tegenop kijkt? Tris haar hoop is op de test gevestigd. Misschien zal het advies van de test haar keuze makkelijker maken. Het tegendeel blijkt waar. Tris is afwijkend. Haar hersenen werken anders en ze vormt een bedreiging voor de facties. Wat voor factie moet ze nu kiezen? Zal niemand er achter komen dat ze 'divergent' is?

Wat is het genre van de film?
Actie / Science Fiction.

Aan wie zou je de film aanraden en waarom?
Aan mensen die van 'fantasy' verhalen houden. Films waarin alles kan en films die je continue blijven verbazen. Als je meer van realistische dingen houd zou ik deze film niet aanraden. Want je moet wel echt open staan voor ja, alles. Ga in de bios zitten en laat je verbazen door de fantasie van een schrijver.

Minpunten aan deze film?
Nou, het is een 'fantasy' verhaal en dat betekent dat sommige dingen in het begin nog een beetje vaag zijn en ik niet alles snapte. Maar dat valt later wel allemaal weer op zijn plek. Verder kan ik niet echt minpunten bedenken. Alleen ben ik niet zo blij met hoe boek drie eindigt. Maar dat ga ik lekker niet verklappen. Ik wil geen spoilers geven.

Wat voor cijfer zou je de film geven?
Een 9. Definitely een 9. Bij mij zijn er twee verschillende soorten films: Films die ik heb gezien en waarvan ik denk; Oké leuk. En films waar ik een tijdje helemaal van in de ban ben. En Divergent is het laatste. Ik vind Tris, de hoofdpersonage, zo ontzettend gaaf. Ook de acteurs zijn heel goed gekozen, vind ik. Kate Winslet speelt ook in Divergent, alleen je herkent haar amper van 'de Titanic' en dat is positief. Dat betekent dat ze ook deze rol erg goed speelt.

Wauw, ik word helemaal enthousiast als ik over 'Divergent' praat. Ik denk dat binnenkort ook een 'Divergent' - Tag ga plaatsen. Net zoals de GTST Tag en de Walt Disney Tag . Ik hoop dat jullie dit een leuk artikel vonden. Ik vond het zelf erg leuk om een stukje van mijn enthousiasme met jullie te delen.

Liefs,
Mar

Geen opmerkingen: