woensdag 11 februari 2015

Written

Heey allemaal! Normaal deel ik op woensdag een tekening met jullie. Vandaag heb ik er voor gekozen om iets anders te doen. Ik heb de afgelopen week amper tot niet getekend en daarom weet ik niet zo goed welke tekening ik met jullie zo willen delen. Bovendien voel ik me in de stemming om een iets diepgaander artikel te schrijven. En geen kort artikel. De tekening stond op woensdag omdat ik het toen altijd erg druk had op woensdag. Op dit moment heb ik het niet druk, dus kan ik vandaag prima iets meer tijd vrijmaken voor ItsAllAboutMarly.

Vandaag ga ik met jullie iets delen van mijn passie: Schrijven. Ik ga een aantal lifequotes ofwel spreuken noemen waarvan ik ze heel erg mooi vind en daar iets bij vertellen. Op Facebook mogen jullie ook reageren met jullie favoriete quote. :)


Life isn't about survive the storm. It's about learning to dance in the rain! - Taylor Swift
Iedereen heeft fijne momenten in zijn of haar leven en minder fijne. Wanneer je niet lekker in je vel zit kun je je focussen op het 'overleven' maar je kunt ook proberen het beste te halen uit de omstandigheden. Life is short. Enjoy the moment. Daar hebben we er alweer eentje. Ik geef toe dat ik zelf ook wel eens vergeet om te genieten en alleen maar gehaast ben. Maar ik vind het wel heel inspirend. Learning to dance in the rain is wel echt iets dat werkt voor mij. Dit houdt in: Voel je je down en wil je eigenlijk niet van de bank af? Ga van die bank en ga erop uit!! Heb je geen zin om dat ene werkstuk te maken? Maak het en heb daarna je welverdiende vrije tijd. Ik vind het ook zo mooi wanneer je bijvoorbeeld echt je week niet hebt, en dan komt er opeens een moment waarop je weer blij bent. Alsof de zon weer doorbreekt na een donkere week.


If you can dream it,you can do it! - Walt Disney
Ik kende deze quote al voor ik wist dat hij ook nog eens van Disney was. Dan is het bij mij natuurlijk helemaal goed, haha. Als ik aan deze quote denk, dan denk ik aan mijn blog. Ik vond het vroeger altijd vrij moeilijk om iets bij te houden. Het is me wel gelukt om drie jaar lang een dagboek bij te houden, maar dat even ter zijde. Toen ik jonger was wilde ik altijd een eigen website, net zoals ICarly, haha. Want dat leek me toen helemaal geweldig. Ik denk dat ik toen een jaar of twaalf was. Ik heb ook wel eens een website gehad, alleen dat hield ik nooit bij. Daarom ben ik er ook echt ongelofelijk trots op dat ik al meer dan een jaar blog! I have dreamed it and now I am doing it. Een vriend van me zegt altijd dat mensen heel veel kunnen bereiken als ze het heel graag willen. Ik geloof ook wel dat je met enorm veel inzet en een droom heel ver kunt komen.


We should love, not fall in love. Cause everything that falls gets broken. -  Taylor Swift
Dit vind ik ook een erg mooie quote. Want liefde is het mooiste op aarde. Liefde kan heel mooi zijn, maar de meeste mensen maken ook wel eens een break up mee. En dat is de relatie zeg maar gebroken. Ik vind het lastig om uit te leggen. Maar ja, ik hoor ook vaak genoeg om me heen dat mensen er helemaal doorheen zitten omdat ze gekwetst zijn door hun liefde. We should love, dat zie ik een beetje als onvoorwaardelijke liefde. Net zoals de liefde tussen moeder en kind of de liefde die je voelt voor je huisdier. Dat zijn liefdes waarvan ik weet dat ik nooit zal stoppen met houden van. It can't fall and get broken.


I don't trust words. I trust actions. 
Hier hoef ik eigenlijk niet veel over uit te leggen. Iets beloven en iets daadwerkelijk doen zijn twee verschillende dingen. Vooral bij mensen die altijd beloven iets af te hebben, maar het al flink wat keren niet voor elkaar hebben, is het eerst zien dan geloven.


Becoming fearless isn't the point. That's impossible. It's learning how to control your fears and how to be free from it. That's the point. - Four uit Divergent
Ik ben sowieso fan van Divergent én van Four, haha. Maar ik vind dit een hele mooie quote. Ik ben geen persoon zonder angsten. Ik heb er zelfs flink wat. En ik weet dat ik nooit nul angsten zal hebben. Maar wel kun je leren om met angsten om te gaan en jezelf er niet door te laten kisten.


People wait. All week for friday. All year for summer. All life for happiness. - Now is good
Deze quote gaat erover dat mensen wachten op het goede moment om te genieten van het leven. In de winter wachten we op de zomer. Als de herfst gekomen is balen we dat de zomer voorbij is. Op school smachten we naar vrijdag. Ik zou meer willen genieten van het moment. Ook van de winter met al zijn schoonheid. Ook van de herfst met zijn mooie kleuren. Ook van de lente, wanneer het nog niet zo warm is dat je in korte broek de deur uit kunt, maar waarin het wel lekker weer met mooie bloemen. Voor geluk heb je niet altijd veel nodig. Het zit in de kleine dingen. Een knuffel van een dierbare, de plotselinge geur van een heerlijk baksel of een kopje van je kat.


He's not your prince charming if he doesn't make sure you know you're his princess. - Demi Lovato 
Ik geloof dat er voor iedereen een ware liefde rondloopt op deze wereld. En wanneer je met iemand bent die voor jou the one is, is het belangrijk dat je ook kunt merken dat jij ook diegene bent voor hem. En soms is dat niet zo. Bijvoorbeeld omdat je teveel van elkaar verschilt. Dat betekent niet dat hij geen prins kan zijn. En ook niet dat jij geen prinses bent. Dan zijn jullie het gewoon niet voor elkaar.

Goed, dit waren de quotes voor vandaag. Ik ken nog wel veel meer mooie spreuken. Daarom heb ik besloten om vaker zo'n artikel als vandaag te schrijven. Ik zit eraan te denken om het weekschema van ItsAllAboutMarly een beetje te gaan veranderen. Hoe en wat weet ik nog niet precies dus daar kom ik later op terug. Ik wens jullie nog een fijne avond!

Liefs,
Marianne 








Geen opmerkingen:

Een reactie posten