woensdag 25 februari 2015

Back in time

Heey allemaal! Vandaag plaats ik normaal een tekening. Dit is al een aantal weken niet gebeurd omdat ik niet zoveel tekende. Dat tekenen heb ik inmiddels weer opgepakt, alleen ben ik momenteel met een strip bezig. En dat duurt nog wel eventjes voor deze af is. Bovendien vind ik het nog steeds leuk om een tekening te posten. Maar er zit een maar aan. De tekening artikelen zijn eigenlijk bedoeld voor de dagen dat ik weinig tijd heb om te bloggen. Daarom heb ik ervoor gekozen om vandaag iets heel anders te doen en de tekening te verschuiven. Goed, nu weten jullie wat we vandaag niet gaan doen. Maar wat dan wel? Vandaag ga ik een challenge doen. Ik ga me voorstellen dat ik terug in de tijd ga en 10 dingen mee mag nemen. Wat zouden die 10 dingen zijn? Het is dus geen keuze om terug te reizen in de tijd, maar je moet. Wat zou je dan meenemen? Vandaag bedenk ik wat ik mee zou nemen.


Hmm, ik ga de richtlijnen van de piramide van Maslow volgen denk ik. Dit is een piramide met lagen die nodig zijn voor zelfontwikkeling. Dat hebben we met pedagogiek op school geleerd. Maar dat doet er verder niet toe. De basislaag is eten en drinken en goede, warme kleding. 

1. Mijn eigen portemonnee met euro's, guldens en kostbare sieraden
Ik zou de guldens die mijn ouders of ooms en tantes nog hebben meenemen. Aangezien we de euro nog niet zo lang hebben, ga ik er niet van uit dat ik in een jaartal met de euro terecht kom. Toch neem ik het mee, vorig jaar is tenslotte ook het verleden. Ik zou ook het huis doorzoeken naar sieraden of andere kleine bezittingen die ik in mijn portemonnee kon doen. Stel dat ik in de tijd terecht kon waar ze spullen ruilen? 

2. Flink wat gesmeerde broodjes in plastic zakjes en flesje water
Dan heb ik vast iets te eten. Hoe ik daar later aan ga komen, weet ik nog niet precies. Maar daar kom ik nog wel op. 

3. Een zakmes
Als ik mezelf ooit ergens uit moet bevrijden of aangevallen als ik een verkeerde tijd terecht kom. Ik hou totaal niet van zulke dingen, maar als ik niet zou weten waar ik terecht kom wil ik mezelf wel kunnen beschermen. En misschien als ik geen ander eten zou kunnen vinden, jagen. Ik zie het mezelf nog niet doen. Maar ja, ik zeg ook als het niet anders kan. 

4. Een aansteker
Dan kan ik een vuurtje maken eten boven te maken of om hulp te vinden. Of voor een beetje warmte. Altijd handig. 


5. Mijn etui
Schaar, potloden, lijm en pennen. Ja, een schrijfster en creabea kan niet zonder. Hoe vaak een pen wel niet van pas komt. En vooral hoe vaak ik me dat besef als ik geen bij me heb. Oh ja, het is misschien ook wel handig als er een kleine liniaal in zit.  En puntenslijper en gum natuurlijk.


6. Een notitieboekje
Hierin kan ik opschrijven welke kant ik oploop zodat ik niet verdwaald raak. Ook zou ik er een briefje uit kunnen scheuren en een boodschap ergens achter kunnen laten als ik onverwacht verder reis of als ik hulp nodig heb. Geen idee, eigenlijk maar papier is altijd handig.

7. Vrouwenhulpmiddel
Zo noem ik het maar eventjes, haha. Ik weet niet hoe vrouwen het vroeger hadden tijdens hun periode, maar ik denk dat ik maar gewoon wat van nu mee zou nemen. 

8. Zo'n boek hoe je kunt overleven in de natuur
Hele goede beschrijving, dat weet ik. Maar jullie snappen me wel. Zo'n boek waarin van alles staat over het maken van een vuurtje, niet opvallen, welke planten eetbaar en welke giftig zijn. Lijkt me erg handig.


9. Laagjes kleding
Verschillende lagen kleding over elkaar. Zodat ik voor warm en koud weer bij me heb. Wel wil ik ervoor zorgen dat zodra ik weet waar ik terecht kom, dat ik dan ook zo snel mogelijk aan kleding kom waarin ik niet opval. Anders lijk ik in hun ogen net een marsmannetje in een zilveren glimmende winterjas en een skinny jeans. Als ik een tijd terecht kom waar alle vrouwen jurken droegen met zo'n hoepelrok en een pruik, dan heb ik al helemaal een probleem. Ik vraag me af hoe het voelt om zo'n jurk te dragen. 

10. Een rugzak
Om alle spullen in te doen. :)


Goed, dit is wat ik mee zou nemen. Deze dingen lijken mij het handigst om te overleven zeg maar. Wel zou ik tussen mijn notitieboekjes wat foto's doen van mijn katten, familie en vrienden. Wauw, ik zat echt helemaal in het verhaal. En heb nu ook best veel inspiratie om een verhaal te gaan schrijven. Daar zal mijn nichtje blij mee zijn, we schrijven samen een verhaal.

Well, dit was het weer voor vandaag. Ik hoop dat jullie het ook leuk vonden. Op het moment heb ik meerdere artikelen voor ItsAllAboutMarly gepland die een beetje anders zijn dan wat ik tot nu toe heb gedaan. Hoe en wat precies, dat ga ik natuurlijk nog niet verklappen. Ik denk zelf dat het ontzettend leuk gaat worden. Houd mijn blog en de Facebook pagina van ItsAllAboutMarly goed in de gaten, dan zien jullie het vanzelf!

Liefs,
Marianne 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten