vrijdag 20 februari 2015

25 leuke dingen

Heey allemaal! Een tijdje geleden kwam het artikel met 25 stomme dingen online. Deze heb ik samen met Daisy gemaakt en vandaag zijn we er weer. We hebben allebei nu vakantie en we willen deze graag inluiden met iets positievers. Namelijk: 25 leuke dingen. Enjoy!

1. Muziek luisteren. (Daisy)
Ik vind zingen ook wel leuk, maar ik vind zelf niet dat ik het goed kan. Anderen zeggen dat dit niet waar is en ik wel goed kan zingen. Ik vind muziek luisteren leuk omdat je door het luisteren van muziek je gevoel kunt uiten.

2. Katten. (Marianne)
Ik vind het leuk dat wanneer ik na een lange dag thuiskom ik ook echt kan merken dat onze katten me gemist hebben. Kiko bijvoorbeeld loopt me dan de hele tijd achterna tot hij word opgetild. Het is ook heel fijn wanneer je je niet helemaal lekker bent of je rot voelt en één van de katten komt bij je liggen.


3. Dansen. (Daisy)
Bij dansen geldt hetzelfde als bij wat ik zei over muziek luisteren. Ik kan mijn gevoel erin kwijt. Ook vind ik het leuk dat er zoveel verschillende stijlen zijn. Ik heb heel lang op dansen gezeten en helaas ben ik gestopt doordat ik het te druk kreeg.

4. Je laten opmaken door iemand die dat goed kan. (Marianne)
Ik ben vandaag bij de 'Ici Paris XL' geweest. Ik weet zelf niet erg veel van make-up maar die vrouw daar heeft me geholpen en me van alles opgedaan. Dit vind ik persoonlijker leuker dan gewoon iets kopen bij de drogist. Aangezien je hier echt advies kreeg en je kon zien hoe iets stond. Ook legde ze me uit hoe ik sommige beauty producten aan moest brengen. Het was een erg leuke middag terwijl het buiten regende.

5. Leuke home accessoires in winkels tegenkomen. (Daisy)
Er zijn zoveel leuke dingetjes in winkels. Ik ga dan altijd nadenken over de toekomst en hoe ik mijn eigen huis wil gaan inrichten. Van dat idee word ik vrolijk.

6. Films kijken. (Marianne)
Wanneer ik helemaal niks te doen heb, niemand kan afspreken en het buiten ook nog eens rotweer is vind ik het heerlijk om met iets lekkers te eten en te drinken op de bank te hangen en films te kijken. Daar kan ik echt een tevreden gevoel van krijgen. 

7. Fluffy kussens. (Daisy)
Van die lekker zachte kussens waar je helemaal in weg kunt kruipen. Love it!

8. Disney. (Marianne)
Ik kan echt hyper vrolijk worden Disney dingen. Als ik iets gaafs van Disney tegenkom, bijvoorbeeld een Bambi trui of een DVD die ik al vet lang zoek, dan denk ik echt: I'm freakin' out. WAAAH! Haha. Ook van filmpjes over Disneyland en de Disney store word ik helemaal blij. Op zo'n moment zou ik echt willen dat ik dwars door het scherm van mijn laptop heen kon stappen naar Disney.

9. Babydieren. (Daisy)
Ze zijn zo schattig. Ik ben gek op honden en al helemaal op puppy's. Zo zijn zo klein en lief. En omygosh..


10. Complimenten. (Marianne)
Wanneer iemand je een compliment geeft, voel je zo'n heel blij gevoel door je heen gaan. Van: "Vinden mensen dan echt van mij? Wow." Vandaag zei de vrouw in de ici Paris XL dat ik van mezelf al een mooi meisje ben en eigenlijk niet veel make-up nodig heb. Dan weet je ook niet wat je hoort en voel je je helemaal verlegen.. Maar het is wel leuk om te horen, haha. 

11. Uitslapen. (Daisy)
Door de week moet ik super vroeg op en dan ben ik heel blij dat ik in weekenden en vakanties (zoals nu) laat op bed kan en lang uitslapen.

12. Lachen. (Marianne)
Bijna over de grond rollen van het lachen door een onverwachte geniale situatie. Die momenten zijn goud waard. :) 

13. Uitjes met vrienden. (Daisy)
Leuke dingen doen met mensen waarmee je goed kan, zoals zwemmen, naar de Mac of naar de film.

14. Tekenen. (Marianne)
In tekenen kan ik mijn gevoel kwijt. Yes, I'm starting to talk like Daisy, haha. Ik ben nu net een aan een map begonnen waarin ik al mijn tekeningen wil verzamelen. Lijkt me heel leuk om dat dan later terug te kijken. 


15. Winkelen. (Daisy)
Ik vind het leuk om nieuwe kleren te kopen en kleding te passen in winkels wanneer je met vriendinnen te winkelen bent. Meestal zijn dat hele gezellige middagen.

16. Feestjes. (Marianne)
Feestjes met familie of vriendinnen. Van een verjaardag, tot kerst tot een zomerse BBQ. Feestjes geven me een vrolijk gevoel.

17. Bakken. (Daisy)
Soms kook ik 's avonds en ik vind het leuk om wanneer ik tijd heb mijn fantasie een beetje te gebruiken en bijvoorbeeld taarten te maken.

Deze afbeelding komt van Google

18. Knuffels. (Marianne)
Vroeger was ik totaal geen knuffelmens. Ik verstijfde helemaal wanneer iemand anders dan mijn moeder me een knuffel gaf. Ook wanneer ik verdrietig was en iemand me wilde troosten vond ik knuffels vreselijk. Een tijdje geleden is dat veranderd. Nu houd ik juist van knuffels. Wanneer ik een dierbare lang niet heb gezien vind ik het vanzelf sprekend om diegene een knuffel te geven. En wanneer ik heel blij ben met iets dan heb ik ook de neiging om diegene om de hals te vliegen. Niet altijd hoor. Niet altijd. 

19. Foto's maken. (Daisy)
Ik heb zelf een spiegelreflexcamera maar ik vind het ook erg leuk om bijvoorbeeld foto's van een mooie blauwe lucht te maken met mijn mobiel wanneer ik op de fiets zit. Ook vind ik het leuk om selfies te maken met mijn vrienden.

20. Doen wat je leuk vind. (Marianne)
Ik vind het leuk om te zien wanneer mensen doen wat ze leuk vinden. Wanneer er voor iemand de mogelijkheid is en wanneer iemand zich vrij voelt om zichzelf te zijn.



21. Vakantie. (Daisy)
Vakantie zelf is natuurlijk altijd leuk, onder andere vanwege het uitslapen en op vakantie gaan is al helemaal leuk. Lekker naar een ander (warm) land bijvoorbeeld. 

22. Schrijven. (Marianne)
Hier hoort bloggen ook bij. Deze kan gewoon niet ontbreken. Schrijven is mijn grootste uitlaatklep. Ik vind het zo leuk om te doen. Laatst heb ik ook een leuke app ontdekt via een klasgenoot. Wattpad. Het is een gratis app waarop jij en andere mensen verhalen kunnen schrijven. Je kunt elkaars verhalen liken en op elkaar reageren. Erg leuk. 

23. Zwemmen. (Daisy)
Ik vind zwemmen gewoon heel erg leuk om te doen, lekker actief, glijbanen.. Gezellig met vrienden naar het zwembad.


24. Lezen. (Marianne)
Lekker met een boek onder de warme dekens. Je eigen veilige plekje. Je leeslampje aan, voor de rest is het donker. De regen tikt buiten op het raam. Magisch. 

25. Pretpark. (Daisy)
Pretparken zoals Walibi vind ik niet zo leuk omdat ik niet van achtbanen houd, maar verder houd ik wel van pretparken. Zoals de Efteling. Ik hou wel van pretparken met een thema. Dan hangt er ook een bepaalde leuke sfeer. Sprookjes bijvoorbeeld.


Goed, dit waren de 25 leuke dingen die wij als eerste konden bedenken. Ik moet zeggen dat dit wel een uitdaging was, aangezien ik eerst Daisy heb 'geïnterviewd' via Skype in verband met tijd nood. Dan was het beter om haar antwoorden eerst te doen en daarna die van mij er tussen te voegen. En Daisy zei een aantal dingen waarvan ik dacht: Dat had ik ook willen zeggen. Dat vind ik ook. Dat gaf mij dus de uitdaging om dieper te gaan graven en zo alsnog originele dingen te bedenken. Well, I hope you enjoyed. Voor iedereen die nu vakantie heeft gekregen, ik wens jullie een fijne vakantie. En voor de mensen die maandag weer aan de bak moeten, ik wens jullie succes en hoop dat jullie een fijne vakantie hebben gehad. 

Liefs,
Marianne


 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten