zondag 1 februari 2015

Filmrecensie: Now is good

Heey allemaal! Gisteren heb ik eindelijk 'now is good' gekeken. Deze staat op YouTube. Ik wilde de film al een tijdje zien, maar twijfelde steeds omdat het onderwerp best wel heftig is. Nu ik deze film gezien heb, kan ik hem aan iedereen aanraden. Omdat ik erg onder de indruk ben van deze film, heb ik besloten dat de filmrecensie van deze zondag over 'now is good'. Dit is overigens in het Nederlands 'Voor ik doodga'.

Waarom wilde je deze film graag zien?
Het leek me een hele mooie film. Ik wilde weten hoe deze film was ter vergelijking met 'the fault in our stars' en 'achtste groepers huilen niet'. Ook was ik nieuwsgierig of het de hoofdpersoon zou lukken om met om alle dingen die ze nog wil doen te doen.

Waar gaat de film in het kort over?
Het gaat over de 17- jarige Tessa die al 4 jaar leukemie heeft. Inmiddels heeft ze te horen gekregen dat ze ongeneeslijk ziek is en de arts raadt haar aan de dingen die ze nog wil doen te gaan doen. Dit doet Tessa. Ze wil niet ziek zijn, ze wil lol maken. Ze wil autorijden. Ze wil nog zoveel. Onverwachts ontmoet ze een jongen. Dat was niet gepland volgens de bucket list. Maar toch is het het beste wat haar had kunnen overkomen.

Wat is het genre van de film?
Drama.

Aan wie zou je de film aanraden en waarom?
Aan de wat oudere tieners en natuurlijk aan volwassenen. Ik weet nog dat ik een paar jaar geleden 'achtste groepers huilen niet' heb gezien. En dat gaat ook over een meisje met leukemie, maar die film is meer voor kinderen gemaakt en gebaseerd op een kinderboek. Leukemie wordt erin uitgelegd als een ziekte met goede en slechte soldaatjes. Als je dat vergelijkt met deze film, is dit echt wel even andere kost. Er zitten best wel heftige stukken in de film die ik niet aan jonge kinderen zou laten zien.  De helft van de dingen van de Bucket list van Tessa zijn illegaal en het verhaal gaat over een ernstige ziekte. Bovendien zit er een hele extreme bloedneus in, een dodelijke. En dat is niet prettig om te zien. Ik vond het niet prettig en ik denk dat jonge kinderen dat gewoon nog niet moeten zien. Ik zou de film sowieso wel een 14+ geven qua leeftijd.

Minpunten aan deze film?
Dat ze doodgaat! Dat is niet leuk. Maar dat is geen minpunt aan de film want dat is nou eenmaal het verhaal. Bovendien word het einde van de film heel mooi gebracht. Ik geloof dat ik niet echt minpunten heb.

Pluspunten aan deze film?
Normaal doe ik nooit een kopje met pluspunten maar ik denk dat ik dat vanaf nu wel ga doen. Deze film had me van begin tot eind helemaal te pakken. Ik keek hem 's avonds en moest na een tijdje op bed. Toen ik de volgende ochtend wakker werd wilde ik meteen verder kijken en ik zat er ook meteen weer helemaal in. ( Bij sommige films moet je er eerst weer eventjes in komen.) Ik vind dat er goed word geacteerd. Het verhaal wordt geloofwaardig neergezet en het is ook niet alleen maar ellende. Ik weet dat dat een reden is voor sommige mensen om deze film niet te zien. Dat was voor mij ook een reden. Ik dacht dat ik er alleen maar triest van zou worden. Maar dat is niet gebeurd. Omdat het simpelweg zo'n mooi verhaal is, dat niet goed afloopt. Maar dat wel heel mooi verteld word tot de laatste seconde. En er zitten ook leuke en mooie momenten in de film.

Wat is je lievelingspersonage uit de film?
Die heb ik niet echt, haha. Ik vind Tessa wel een cool personage qua karakter alleen ik lijk totaal niet op haar. En Zoey, Tessa's beste vriendin vind ik ook een leuk karakter. En de jongen waarop ze verliefd word is gewoon echt.. Wow, haha. ♥_♥

Wat voor cijfer zou je de film geven?
9. Erg mooi en het verhaal blijft nog een paar dagen in je hoofd hangen.

Goed, dit was het weer voor deze week. Volgende week ben ik er weer met een nieuwe film. Benieuwd naar wat voor films ik allemaal kijk? Kijk dan eens op de Movie Challenge 2015. Op die pagina voeg ik meerdere malen per week nieuwe films toe. c:

Liefs,
Marianne

Geen opmerkingen: