dinsdag 24 februari 2015

Me time

Heey allemaal! Het is de dag van de tags op ItsAllAboutMarly en de tag die ik vandaag ga doen heb ik gevonden op de blog van Teske. Ik vind Teske een hele leuke en inspirerende blogger. Ze is wel een beetje een voorbeeld voor me. Samen met Tedje. Maar ik ben er dus achter gekomen dat Teske ook 'Once Upon A Time' kijkt. Onwijs gaaf! c: Maar goed, dat eventjes terzijde. Vandaag ga ik de 'Me time' - tag doen. Deze vragen gaan over wat ik doe wanneer ik tijd voor mezelf heb om mezelf weer eventjes op te laden, zeg maar. Ik moet zeggen dat ik een tijd gehad dat ik bijna geen 'Me time' nam. Ik ben erachter gekomen dat het toch wel iets is wat je moet doen. Je kunt niet altijd doordraven en er tip top uit willen zien. Dat kan niet. Maar wat doe ik dan om te ontspannen? Je leest het vandaag.


Wat kijk of lees je tijdens 'Me time'? 
Ik kijk sowieso veel films als ik eventjes tijd met mezelf wil. Natuurlijk ben je altijd met jezelf, maar ik bedoel de momenten waarop je echt bij jezelf stilstaat. En wat voor films dat maakt me niet zoveel uit. We hebben veel films thuis en in wat voor film ik zin heb, verschilt heel erg per keer dat ik filmkijk. Ik lees niet zo vaak tijdens 'Me time' maar als ik lees en ik vind het een leuk boek, dan zit ik er ook echt helemaal in. Dan kan ik zo een paar uur met mijn boek op de bank te bank zitten. Mijn benen opgetrokken en zo klein mogelijk in een hoekje van de bank. Mijn thee die ondertussen koud staat te worden.. Dat idee.

Bijvoorbeeld. Al zijn deze films niet allemaal Disney, haha. Maar wel leuk.

Wat draag je tijdens 'Me time'?
Meestal gewone kleding. Maar wel eenvoudige, comfortabele kleren. En soms dan draag ik mijn jogging broek. Alleen dat is bijna nooit. Vroeger droeg ik mijn joggingbroek veel vaker. Maar er is een moment gekomen dat ik helemaal genoeg van dat ding had. Ik voel me er juist slecht in, liever doe ik gewone kleding aan. Mijn haar draag ik meestal in een slordige staart wanneer ik 'Me time' heb.

Wat zijn je favoriete beautyproducten om tijdens 'Me time' te gebruiken?
Nou, als ik een dagje voor mezelf neem en niet de deur uit ga, draag ik sowieso geen make-up. Tenzij mezelf opmaken bij 'Me time' hoort. Maar ga daar maar niet van uit. Meestal is make-up juist iets wat me frustreert in plaats van ontspant. Meestal, niet altijd. Maar in bad gaan met een lekker ruikend badschuim vind ik wel weer typisch iets voor mijn 'Me time'. En natuurlijk neem ik een goed boek mee in bad. 

Wat is momenteel je favoriete nagellak?
Pastel roze. Die vind ik erg mooi. Alleen draag ik niet zo vaak nagellak de laatste tijd. Vanwege stage heb ik mijn nagels kort en ik vind persoonlijk nagellak mooier bij langere nagels. Al moet ik zeggen dan bij sommige mensen korte nagels hetzelfde formaat nagel is, als bij mij lang. Ik heb gewoon mini- nagels.

Bron: Google afbeeldingen

Wat eet en drink je het liefst tijdens 'Me time'?
Ik drink het liefst cassis, appelsap of thee met melk en suiker. En eten.. Pfoe. Eten vind ik altijd zo'n breed onderwerp. Ik ben nooit zo met eten bezig tijdens 'Me time'. Het is meer dat mijn ouders dan zeggen: "Hé zou je niet eens iets eten?" Ik denk dat ik het liefst tijdens 'Me time' een appel, een klein cakeje of een stukje chocola eet. Ik eet me nooit helemaal misselijk tijdens 'Me time', dat zou zonde zijn. Dan is je hele happy gevoel weer weg omdat je buik als een baksteen voelt. Nee, met lichte dingetjes zorg ik ervoor dat ik vrolijk blijf.

Wat is momenteel je favoriete kaars?
Mijn vanille geurkaars. Daar zit wel een grappig verhaal achter. Ik heb met het Sinterklaas vieren in mijn klas de naam van mijn coach getrokken. Op haar lijstje stond een vanille geurkaars. Dus ik kocht die. Alleen na vijf minuten was ik zelf al helemaal verslaafd aan de geur van dat ding. Zonder dat ik had gezegd dat ik deze geur lekker vond kreeg ik van een vriendin van me zo'n kaars op mijn verjaardag. Dankjewel Hilda. Je bent een topper!
Ga je wel eens de deur uit tijdens 'Me time'?
Ehmm.. Eventjes denken. Jawel. Ik fiets ook wel eens een stukje alleen of wandel een stukje. Dat kan me ook erg goed doen.

Ga je wel eens alleen naar de film?
Dat heb ik nog nooit gedaan en weet niet of ik dat ooit zal doen. Ik vind met andere mensen gezelliger.

Wat is je favoriete webshop?
Die heb ik niet, haha. Het enige waarbij wij online dingen bestellen is bol.com. 

Heb je nog iets toe te voegen?
Ik vond het een erg leuke tag en ik heb er een heel vrolijk en tevreden gevoel van gekregen. Ik raad deze tag zeker aan. Onbewust doe je bepaalde dingen om tot jezelf te komen. Alleen stond ik er nooit zo bij stil. En nu denk ik: Ja, deze dingen doe ik om op te laden. En deze dingen maken mij ook mij. Schrijven, tekenen, fietsen, lopen, dagdromen, films kijken.. 

Goed, dit was het voor vandaag. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Ik wens jullie allemaal nog een fijne avond en tot morgen!

Liefs,
Marianne 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten