vrijdag 6 februari 2015

25 stomme dingen

Heey allemaal! Vandaag doe ik een artikel samen met Daisy! Omdat we met zijn tweeën behoorlijk sarcastisch kunnen zijn gaan we vandaag opnoemen wat we allemaal stom vinden. Om het positieve er een beetje in te houden: Volgende week vrijdag zijn we er weer met dingen die we juist leuk vinden. De spelregels? We noemen om de beurt iets wat we stom vinden. De bedoeling is om uiteindelijk 25 stomme dingen te hebben. De uitdaging is om dat doel te halen. Oké, let's do this!


1. Jezelf niet durven zijn. (Marianne)
Ik ben soms ook maar half mezelf en dat vind ik stom. Want eigenlijk zou je je niet moeten schamen voor de manier waarop je je kleedt, de manier waarop je lacht of wat dan ook. Niet dat ik dat doe, maar het zijn voorbeelden. Ik vraag me soms af hoe de wereld eruit zou zien als alle mensen compleet zichzelf zouden zijn. Zou iedereen zich dan ook zo ongeveer hetzelfde kleden? Hoe zou dat eruit zien?z

2. Mensen die achter je rug om praten (Daisy)
Mensen die achter je rug om praten. Ik vind het stom wanneer mensen tegen mij leuk doen, maar achter mijn rug om vervelende dingen zeggen. En dan moet je dan van anderen horen.

3. Bewogen foto's (Marianne)
Ik kan me er zo aan irriteren als ik een leuke foto maak waarvan ik denk: Daar stond ik echt leuk op,  en dat hij dan bewogen blijkt te zijn. Dan kun je overnieuw en vaak lukt het dan niet meer om precies die foto te krijgen. Ook is het stom wanneer andere mensen je een bewogen stuk tekst sturen en dan maar verwachten dat jij dat kunt lezen. 

4. Telefoon inleveren 's avonds (Daisy)
Ik ben iemand die best lang op haar telefoon zit 's avonds omdat ik dan met vrienden praat. En mijn ouders nemen mijn telefoon 22.00 uur in omdat ik er 's ochtends 06.45 weer uit moet. En ik ben dan wel moe 's ochtends en zo, maar ik vind dat dat mijn eigen probleem is. Dat ik zelf moet denken: Van oké, ik moet hem eerder uit zetten. 


5. Mensen die maar berichten blijven sturen als je niet reageert (Marianne)
Ik geef toe dat ik soms wel iets lees maar niet reageer. Maar dan heb ik er op dat moment ook gewoon echt eventjes geen tijd voor. Dan is het niet nodig om er om de tien minuten een vraagteken achteraan te sturen. Grappig, eigenlijk is het ook weer stom wanneer mensen nooit een app- gesprek beginnen maar jij wel. Er zijn mensen die je weinig appen en mensen die te veel appen.. En beide vind ik het gewoon stom, haha.

6. Mensen die op instagram een foto plaatsen met #comment (Daisy)
Als mensen foto's plaatsen en dat erbij zetten dat je moet reageren komt het op me over alsof die mensen graag aandacht willen. Leuke reacties over zichzelf of hun foto. En daar kan ik niet tegen. Dat vind ik stom.

7. Geen inspiratie hebben op het moment dat je tijd hebt om inspiratie te gebruiken, maar wel inspiratie hebben op een moment dat het niet uit komt (Marianne)
Dit geldt voor eigenlijk alles. Voor wanneer ik inspiratie heb voor het schrijven van een verhaal, een tekening of een blog. Ik bedoel normaal kom ik genoeg stomme dingen tegen maar nu heb ik gewoon even niet zoveel inspiratie. Zucht.

8. Denken dat je mooi kunt zingen als je onder de douche staat en erachter komen dat het niet zo is wanneer je eruit komt (Daisy)
Ik weet niet waarom het in de douche zo mooi klinkt, waarschijnlijk omdat de kraan aanstaat. In ieder geval dan zing je een keer zonder douche en dan denk je: Oh god. 

9. Dat je na gebruik er pas achter komt dat een stift hartstikke doordrukt (Marianne)
Waardoor bijvoorbeeld een hele tafel op school er onder knoeit en het er bijna niet af wil omdat die mooie zwarte stift een permanent marker was. Oeps..


10. Dat ze zeggen dat jongeren niet goed uitkijken, maar dat ouderen dat eigenlijk ook lang niet altijd doen. (Daisy)

11. Wanneer libre office er opeens mee stopt en je schoolopdracht compleet weg is. (Marianne)
Verschrikkelijk heel erg mega stom en frusterend!! ARGH! Als ik er aan denk alleen al. Bah.

12. Dat sommige mensen die ouder of groter zijn denken dat ze alles mogen. (Daisy)
Ik ben niet heel groot. Ik ben 1,70 en de meeste mensen op mijn school zijn groter dan mij. En dan noemen ze mij kleintje. Daar erger ik me kapot aan. Dat vind ik stom. 

13. Wanneer je het beginnetje van plakband kwijtraakt. (Marianne)
Dan kun je dat weer lospeuteren. Stom!

14. Wanneer het net regent of sneeuwt als ik naar school fiets. (Daisy)
 Als ik op school ben gaat het dan goed. En als ik terug moet begint het weer. 

15. Wanneer je een bloedneus krijgt op een moment dat dat niet uitkomt. (Marianne)
Eigenlijk komt het nooit echt goed uit. Maar ik heb één keer gehad dat ik een halve toets heb gemist omdat mijn neus midden in een toets begon te bloeden. Dat is stom. Daardoor had ik veel minder tijd en veel meer stress. 

16. Wanneer de hele klas druk is en dat ik er dan uit word gepikt. (Daisy)
Ik vind het stom dat ik dan vooraan moet komen zitten in mijn eentje terwijl iedereen praat. 

17. Wanneer je iemand heel vaak heb gevraagd of diegene de waarheid spreekt, maar hij of zij uiteindelijk toch blijkt te liegen. (Marianne)
Ik vind het stom wanneer mensen tijdenlang tegen iemand liegen. Ik bedoel je maakt er zoveel mee kapot.. Zoals vertrouwen. Het klinkt heel cliché maar wat is een relatie of vriendschap zonder vertrouwen? Je kunt ook niet het fundament onder een huis vandaan halen. Dat kan gewoon niet. 

Dit plaatje vond ik laatst. Ik vond het wel humor. 

18. Wanneer ik op de fiets zit en zin in iets heb wat we thuis hebben, en dan kom ik thuis heeft iemand anders het opgegeten. (Daisy)
Zoals mijn broer.. Dat vind ik stom.

19. Wanneer er een liedje in een winkel zich afspeelt waar je echt vervelende herinneringen aan hebt. (Marianne)
Iedereen heeft zulke liedjes. Dat ene liedje met je ex, dat liedje speelde op de begrafenis van je opa of oma.. Je zult het maar tegenkomen in een winkel. Hoe langer iets geleden is hoe beter je er tegen kunt, maar het blijft iets wat ik stom vind. Dan ben je heel vrolijk aan het winkelen en BAM. Stemming naar de knoppen. Dat is stom!

20. Als je iets nodig hebt, maar het niet meer in huis hebt of kwijt bent. (Daisy)
Als je bijvoorbeeld je sleutels nodig hebt omdat je ergens heen moet en ze niet kunt vinden of wanneer je echt lijm nodig hebt maar er nergens in huis lijm te vinden is. Ik ben op zich wel een sloddervos, maar ja. Dit vind ik stom. 

21. Wanneer je ene oog perfect is gelukt met eyeliner en het andere gewoon een bende word. (Marianne)
Mijn eyeliner kunsten zijn inmiddels zo ver uitgebreid dat ik één mooie winged eye kan maken. Dat was gisteren. Dus ik was helemaal blij. Vol goede moed begin ik aan het andere oog. Maar ze lukten niet gelijk. Dat is frustrerend.


22. Mensen die foto's van je maken als je bezig bent. (Daisy)
En dan sta je er ook nog eens totaal niet charmant op maar ze willen hem niet verwijderen. Stom!

23. Dat je een geweldig liedje opeens niet meer leuk vind omdat je het zo vaak hebt geluisterd. (Marianne)
Je wilt niet dat het gebeurd.. Maar het gebeurd.. Je lievelingsliedje draai je helemaal plat totdat je er zelf helemaal knetter van word. 

24. Dat je haar er perfect uitziet als je naar bed gaat, maar het er 's ochtends uitziet als een ontploft schaap. (Daisy)
Nu slaap ik meestal met een staart en dan is het al iets beter. Maar nog steeds een ontploft schaap. 

25. Pesten. (Marianne & Daisy)
Dit vinden we beide stom. Wanneer iemand een ander pest, beseft hij of zij zich de gevolgen niet. Aan de buitenkant verandert er misschien weinig maar vanbinnen kan pesten blijvende schade met zich meebrengen. Kinderen hebben veel positieve aandacht nodig en juist dingen om hun zelfvertrouwen te stimuleren. Pesten kan ervoor zorgen dat de persoon later mensen minder snel vertrouwd of aan de sigaretten of drank gaat om er bij te horen. Dan is het dus met de verkeerde reden. Hier denkt het ene kind niet aan wanneer het het andere kind pest op het schoolplein. Maar pesten is zo verkeerd.

Goed, dit leek ons wel een goed onderwerp om over na te denken en daarom sluiten we hiermee af. We vonden het erg leuk om dit artikel te maken. Artikelen maken samen is altijd gezellig. Volgende week vrijdag zijn we er weer met een beetje meer positiviteit, namelijk: 25 leuke dingen. 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten