maandag 23 februari 2015

BUCKET LIST

Heey allemaal! Vandaag is het de dag van de persoonlijke artikelen. Ooit plaatste ik een 'Bucket list' op ItsAllAboutMarly. Dit is al een hele tijd geleden. En vanmiddag bedacht ik me opeens: "Waarom doe ik dat niet weer?" Ik heb zoveel leuke ideeën die ik nog in mijn leven wil gaan doen. Vandaag een globaal overzicht van wat ik heel graag wil doen of bereiken.

*  Zwemmen met dolfijnen
Dolfijnen zijn hele lieve en slimme dieren. Het lijkt me daarom erg leuk om met ze te zwemmen. 


* Een hele nacht opblijven tijdens een slaapfeestje
Mijn record is wakker blijven tot 5 uur 's ochtends met mijn nichtje. Maar ik wil gewoon een keer de hele nacht wakker zijn. Dat lijkt me gaaf. En dan de volgende dag helemaal brak zijn. Dat wil ik gewoon één keer meemaken. De hele nacht films kijken, elkaar opmaken, kletsen, elkaar bang maken met griezelverhalen.. Would be great.

En toen vond ik dit plaatje. Perfect. 

* Alle twilight films kijken
Ik heb alleen de eerste gekeken, maar ik wil de rest ook nog graag zien. Ik betwijfel alleen of ik er tegen kan. Mijn grens voor wat ik eng vind ligt best laag.



* Een pannenkoekenwedstrijd houden
Ik wil met een aantal mensen een keer zoveel mogelijk pannenkoeken opeten. Normaal kan ik er max. vier op maar het lijkt me leuk om een keer een wedstrijdje te doen. Niet op tijd, maar op aantal pannenkoeken.


* Met mijn ware liefde dansen op "Can you feel the love tonight" van the Lion king
Dat kan op onze bruiloft zijn maar ook gewoon midden op de een luie zondag terwijl we oude spullen aan het opruimen zijn. En dan komen we opeens die cd tegen. We dansen als een echtpaar in de veertig terwijl onze kinderen zich kapot schamen en ons hopeloos ouderwets vinden.

Zoals Aurora en Philip op het liedje 'Once upon a dream'

* IK WIL NOG STEEDS NAAR DISNEYLAND
Still want to.. Het blijft één van mijn dromen om daar rond te dwalen met minnie oren op en op de foto te gaan met ieder Disney figuur dat ik tegenkom. Behalve de evil queen dan. Dat wil ik niet. :p


* Op de radio komen
Mijn stem op de radio lijkt me wel gaaf. Gewoon praten hoor. Ik kan niet zingen. Misschien ooit over mijn blog. Ik ben met mijn blog al eens op de radio geweest. Alleen wist ik dit zo kort van tevoren dat ik niks had voorbereid om te zeggen. Toen is er alleen over mij en ItsAllAboutMarly verteld. Maar ik wil ook graag een keer op de radio praten. Al is het maar om een liedje voor iemand aan te vragen.

* Op TV komen
Het lijkt me leuk om in een tv- serie te spelen. Soms zit erover na te denken mezelf bij casting bureau's in te schrijven onder de motivatie: "Wie niet waagt, wie niet wint." Maar dat vind ik toch best wel spannend. Ook al zou het wel heel erg gaaf zijn.

* Naar de Harry Potter studio's 
Het lijkt me enorm gaaf om in Zweinstein rond te lopen en smekkies in alle smaken te kopen. Of ik ze ook durf te proeven is iets anders.. Haha.


* Een nest kittens bij mij thuis krijgen
Ik wil een keer een vrouwtjeskat niet laten steriliseren. En dan één keertje een nestje kittens bij ons thuis. Kittens iedere dag zien vanaf hun eerste dag. Mijn ouders willen dit niet dus ik zal dat later moeten doen als ik op mezelf woon. Ik neem dan eerst één kat. Een vrouwtjes- kitten. Die laat ik niet steriliseren en dan krijg ik één nestje. Waarvan ik waarschijnlijk twee katjes houd.  Daarna laat ik haar steriliseren. 


* Kamperen
Ik wil een keer buiten in een tent slapen. Dat heb ik nog nooit gedaan. Met zo weinig mogelijk spulletjes. Geen eigen douche of toilet. Ik wil weten hoe dat is. Een vakantie met heel veel natuur en waarbij je een eindje moet lopen voor een bezoek aan de wc of douche.


* Op vakantie met een paar vriendinnen
Het lijkt mij erg leuk om een keer naar bv. een Waddeneiland op vakantie met vriendinnen. Kamperen waarschijnlijk. Met zijn allen uitgaan, BBQ'en, fietsen, naar het strand.. It would be amazing. Natuurlijk ook met zijn allen plannen maken wat we allemaal willen zien en doen op het eiland.


* Samenwonen met een vriendin of meerdere vriendinnen
Het lijkt mij erg leuk om samen met een paar goede vriendinnen of één goede vriendin te wonen. In de tijd dat we studeren. Dit moeten dan wel vriendinnen zijn waarmee het heel goed klikt en waarvan ik weet dat ik me op mijn gemak voel als we in één huis zouden wonen. Ik geloof dat ik wel een aantal zulke vriendinnen heb. c:

Still want this livingroom.

* Naar een concert
Het lijkt me leuk om een keer naar een concert van Demi Lovato. Ik ben momenteel helemaal gek van haar liedjes. Alleen het verandert nogal vaak waar ik fan van ben. Ik heb een tijdje gehad dat ik dacht dat ik directioner ging worden. Maar ook vind ik Little Mix erg goed. Katy Perry blijf ik goed vinden. Dus naar wat voor concert ik dan zou willen, dat vind ik lastig. Oh ja, ik vind Cher Lloyd ook geweldig. Zucht. Dit is dus één van de problemen met mij en concerten. Keuzes.

* Een videoclip maken op een bestaand liedje
Het lijkt me leuk om een keer voor de grap een videoclip na te maken met een vriendin. Dat wordt vast heel komisch.

* Echte brieven schrijven met een penvriendin
Het lijkt me erg leuk om brieven te schrijven met iemand die ik verder niet ken. Alleen het probleem is dat ik niet zomaar iedereen mijn adres geef. Alleen aan mensen die ik persoonlijk echt ken. En een penvriendin is meestal juist iemand die je verder niet kent. Ach ja, misschien ontmoet ik op vakantie een keer een aardig persoon die van schrijven houd en toevallig ook nog eventjes aan de andere kant van het land woont.

* Kinderen krijgen
Origineel hè? Ja, dat vond ik ook al. c; Ik wist nooit zo goed of ik later kinderen wilde, maar sinds ik stage loop weet ik dit wel zeker. Ik wil zelf later met een kinderwagen door de supermarkt wandelen en trots zijn op mijn kleine hummeltje. Ik wil later zelf de haren van mijn dochter invlechten voor ik haar voor het eerst naar groep 1 breng. Ik wil haar dingen leren over het leven en ik wil haar zijn opgroeien tot iemand die haar eigen richting kiest. Ik wil later de veters van de schoentjes van mijn vierjarige zoontje strikken 's ochtends voor schooltijd. Ik wil tijdens het eerste 10 minuten gesprekje horen hoe hij de klas op stelten zet en ik wil zien wat hij allemaal voor werkjes maakt. Ik wil als trotse moeder op een frisse zaterdagochtend langs het veld staan tijdens zijn eerste voetbalwedstrijd. Ik wil ook hem dingen leren over het leven en zorgen dat hij als hij groot is goed met meisjes om zal gaan. Uiteindelijk zal hij mij waarschijnlijk voorbij groeien, dat hoop ik althans voor hem aangezien ik maar 1 meter 66 ben. Waarschijnlijk zal hij zo sterk worden dat hij zijn eigen moeder met gemak op kan tillen. Maar voor vragen zoals hoe de wasmachine werkt of hoe je een overhemd moet strijken zal hij nog altijd zijn moeder bellen. :p Ik geef maar voorbeelden hoor. Ik weet niet hoe mijn kinderen zullen worden. Maar ik weet dat ik van ze zal houden en trots zal zijn op hoe ze zichzelf ontwikkelen en leren van de fouten die ze wellicht zullen maken. Ieder mens maakt fouten.

Goed, dit was mijn 'Bucket list' voor zover. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Misschien vul ik hem wel weer eens aan. Maar dit was wat vandaag in me op kwam. Ik wens jullie allemaal nog een fijne avond. En tot morgen!

Liefs,
Marianne






Geen opmerkingen:

Een reactie posten