zaterdag 28 februari 2015

Als ik eventjes niks te doen heb..

Heey allemaal! We kennen het, denk ik, allemaal wel. Die momentjes tussendoor dat je eventjes niks te doen hebt. De momenten waarop je of je kapot verveelt of spontane ingevingen krijgt. Vandaag maak ik een lijstje met dingen die in mijn opkomen als ik een momentje tussen door heb.

Een goede vriendin appen of bellen om eventjes bij te kletsen. Dit kan soms mooi in die momenten dat je eventjes niks te doen hebt. Heel leuke zulke spontane acties, maar dan moet die vriendin natuurlijk ook net zo'n vrij momentje hebben. Daar gaan mijn meeste spontane acties op over, haha. Spontaan doen op momenten dat andere mensen geen tijd hebben.


Oortjes in en mijn lievelingsliedjes luisteren. Ik hou ervan om muziek te luisteren met oortjes in. Dat geeft zoveel extra. Een nummer klinkt dan veel warmer. Alsof het zich in je hoofd afspeelt. Ik kan als ik chagrijnig ben, heel blij worden van muziek luisteren met oortjes in.


Soms als ik een momentje vrij heb doe ik vast iets wat later af moet zijn. Dan heb ik het op dat moment rustiger en heb ik soms onverwachts vrij op momenten dat het heel goed uitkomt. Als ik een middagje alleen ben kan ik beter eventjes doorwerken aan dingen voor school. Dan kan ik op een andere dag, wanneer ik anders met school bezig had gemoeten, iets leuks doen.

Nadenken en dagdromen. Over  van alles en nog wat. Over gisteren, morgen en tenslotte kom ik weer bij vandaag uit. Soms zijn het leuke gedachten, soms pieker ik. Soms verzin ik verhaaltjes of spreuken in mijn hoofd. En als ik ze echt mooi vind, schrijf ik ze op. 



In mijn 'verveel'- boekje kijken. Dit is een boekje met allemaal ideeën om te gaan doen. Meestal komen de leuke dingen in me op, op momenten dat ik geen tijd heb om ze te doen. Sinds kort heb ik daar een oplossing voor: Het 'verveel'- boekje. Dit boekje blijf ik aanvullen als er dingen in me opkomen, maar ik geen tijd heb. c:

Tekenen. Meestal maak ik op zulke momentjes een tekening af. Bijvoorbeeld een schets die ik eerder heb gemaakt overtrekken met permanent marker of inkleuren.

Opruimen en dingen anders neerzetten waardoor mijn kamer er weer tip top uit ziet. Soms maak ik tekeningen voor op de deur van mijn kamer. Die wil ik binnenkort ook weer veranderen. Morgen misschien. We will see.

Goed, dit zijn een beetje de dingen die ik ga doen als ik niks te doen heb. Nu heb ik wel iets te doen, ik ga namelijk zo meteen samen met mijn moeder koken. Dat doen we iedere zaterdag samen. Vandaag gaan we Roti maken. Dat zijn een soort wraps. c: Goed, ik wens jullie allemaal nog een fijne avond. c:

Liefs,
Marianne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten