zondag 22 februari 2015

Filmrecensie: Ballet shoes

Heey allemaal! Vandaag is het zondag en dus komt er vandaag weer een filmrecensie online. Ik heb voor de film 'Ballet shoes' gekozen deze week. Deze film heb ik begin februari gezien. 


Waarom wilde je deze film graag zien?
Ik keek deze film al voor de zoveelste keer maar we hebben hem vroeger gekocht omdat hij over ballet ging. Ik zat vroeger op ballet en ben ook weg van dansfilms. Ook speelt Emma Watson erin. En die kenden we van Harry Potter.

Waar gaat de film in het kort over?
Het gaat over een professor die veel spullen verzamelt tijdens zijn reizen. Op een dag neemt hij een baby mee naar huis in plaats van een souvenir. En nog eentje. En nog eentje. Zelf gaat hij weer op reis en zijn familie mag voor de baby's zorgen. Alleen dit keer komt hij niet snel terug. Hij blijft jarenlang weg. Ze weten niet zeker of hij nog in leven is en leven krap bij kas. De drie baby's zijn inmiddels opgegroeid tot drie tieners. Pauline (Emma Watson) heeft een passie voor acteren, Petrova is dol op voertuigen en wil later piloot worden en Posy is geboren voor het klassiek ballet. Omdat de familie krap bij kas zit verhuren ze kamers in het huis aan rijke mensen. Er komt ook docente van een kunstschool bij hen logeren. Via haar mogen de meisjes op de kunstschool. Pauline en Posy voelen zich hier helemaal thuis. Pauline mag in het ene stuk na het andere spelen. Posy krijgt privé balletles omdat de directrice talent in haar ziet. Maar wat doet al deze roem met hun karakter? En Petrova, Petrova lukt het maar niet om haar plekje te vinden op de dansschool. Maar haar dromen lijken zo verschrikkelijk onbereikbaar..


Wat is het genre van de film? 
Drama. 

Aan wie zou je de film aanraden en waarom?
Lastig. Ik vind het zelf een hele mooie film vanwege de musical en dans. Dus ik denk dat wanneer je daarvan houdt er kans is dat je deze film ook erg leuk vind. 

Minpunten aan deze film?
Ik weet het niet echt minpunten. Ik vind het een leuke film maar niet een fantastische film. Alleen ik weet niet echt waar hem dat aan ligt. 


Pluspunten aan deze film?
Ik vind dat de band tussen de zussen mooi te zien is. Ook vind ik dat de kostuums mooi zijn en het mooi in de film te zien is hoe de zussen van elkaar verschillen qua talenten. En hoe iemand opbloeit als diegene de kans krijgt om zijn of haar talent te gebruiken.

Wat is je lievelingspersonage uit de film?
I don't really have one. Als ik iemand zou kiezen zou ik hun tante kiezen. Dat is een hele aardige vrouw die het belang van de kinderen voor haar eigen zet.


Wat voor cijfer zou je de film geven?
Een 6,5. Ik vind het een leuke film. Ook om vaker te kijken. Maar het is niet een film die me echt raakt en waar ik nog dagen aan denk.

Goed, dit was de filmrecensie voor deze week. I hope you enjoyed! Volgende week ben ik er weer met een nieuwe film en morgen natuurlijk met een personal update. Ik wens iedereen nog een fijne avond.

Liefs,
Marianne


Geen opmerkingen:

Een reactie posten