zondag 8 februari 2015

Filmrecensie: Into the woods

Heey allemaal! Gisteravond ben ik naar Into the woods geweest! Een nieuwe Disneyfilm die nu in de bios draait. Ik wilde er al naartoe sinds november. Je kunt je voorstellen dat ik gisteravond helemaal hyper de pieper was. Ik kon niet wachten! Vandaar dat mijn filmrecensie van vandaag ook over Into the woods gaat. c: Enjoy!

Waarom wilde je deze film graag zien?
Het is Disney, het zijn meerdere sprookjes door elkaar, het is fantasy, er spelen meerdere bekende acteurs in ( Meryl Streep, Anna Kendrick, Johnny Depp, Emily Blunt etc.) en oh ja, heb ik al gezegd dat het Disney is? Hahaha. Dat waren zo'n beetje de redenen denk ik. Ook was ik heel nieuwsgierig hoe Johnny Depp zou zijn als wolf en hoe Meryl Streep zou zijn als heks.

Waar gaat de film in het kort over?
In het kort dus.. Goed, er spelen een aantal bekende sprookjes door elkaar plus een nieuw sprookje. Hoe ga ik dat eventjes uitleggen? Let's start with the beginning. Cinderella (Anna Kendrick) wil naar het bal, Jack (van Sjaak en de bonenstaak) moet zijn koe verkopen waaraan hij heel erg gehecht is, Roodkapje is onderweg naar grootmoeder en de bakker en zijn vrouw kunnen geen kinderen krijgen. Dan komt de heks ( Meryl Streep) de bakker en zijn vrouw vertellen dat ze zijn vervloekt. Zij is de enige die hun wens uit kan laten komen. Maar daar moeten ze wel iets voor doen. Ze moeten vier voorwerpen vinden voor de derde middernacht. Een koe zo wit als melk, een cape zo rood als bloed, haar zo blond als een gewas en een schoen met een gouden gloed. De bakker gaat op zoek naar de vier spullen. Zal hij op tijd zijn?

Wat is het genre van de film?
Musical. Dat is ook duidelijk te merken. Er wordt heel veel gezongen. En ik geef toe, dat is iets waar je tegen moet kunnen.

Aan wie zou je de film aanraden en waarom?
Aan gezinnen met kinderen vanaf een jaar of 8 denk ik. De leeftijd is 6+ maar ik denk dat ik het zelf toen ik 6 was nog wat te eng had gevonden. En bovendien draait de film alleen 's avonds. Dat zegt op zich ook wel iets over dat het niet geschikt is voor hele kleine kinderen. Anders draaide hij wel 's middags. Als je van musicals en sprookjes houdt is dit ook zeker een leuke film. En als je je irriteert aan musicals omdat er om de haverklap word gezongen, dan zou ik niet gaan.

Minpunten aan deze film?
In het begin werd wel heel erg veel gezongen. Ik hou van musicals, maar ik was eventjes bang dat ze de hele film alleen maar gingen zingen. Dat viel gelukkig mee. Er werd ook gepraat. Verder vind ik het jammer dat Johnny Depp maar een kleine rol vertolkt. Ik had hem best iets langer in beeld willen zien. Oh ja en ik vond het einde wel mooi, maar toch een beetje een open einde. En tja, het was dus wel mooi alleen tja, een beetje dubbel. Zo'n moment waarop de aftiteling in beeld komt en jij op het puntje van je bioscoopstoel zit om te kijken hoe het verder zal gaan met je lievelingspersonages.

Pluspunten aan deze film?
Ik vond het heel mooi om te zien hoe alle sprookjes in elkaar verweven zijn. Ze kruisten elkaar op de meest geniale manieren. Ik vond het eerste deel van de film best wel voorspelbaar maar dat heb ik na de pauze wel terug genomen. Toen kwam er een wending die ik niet had zien aankomen. Dat maakte bij mij de voorspelbaarheid van het eerste gedeelte weer goed. Verder vind ik het een goede casting. Johnny Depp had weliswaar een kleine rol, maar hij heeft die wel geniaal vertolkt. En Meryl Streep was een fantastische heks. Ik herkende haar wel, maar ik heb gewoon die hele film niet gedacht: Dat is Meryl Streep. De hele film lang was ze de heks. Ze speelde fantastisch. En verder vind ik het heel erg leuk dat Anna Kendrick en Meryl Streep zijn gecast voor een Disneyfilm. Beide zijn het actrices waar ik wel een beetje fan van ben. Johnny Depp vind ik ook geweldig. Ik herkende hem niet als Jack Sparrow. But he was genious.

Wat is je lievelingspersonage uit de film?
Cinderella (Anna Kendrick). Omdat ze een verstandige persoonlijkheid heeft en inhoud. Ze is niet zo'n prinses die één keer met een prins danst en meteen gaat trouwen. Ze maakt verstandige keuzes.

Wat voor cijfer zou je de film geven?