zondag 1 maart 2015

Personal update: Mijn vakantie & ik ga de doodle a day challenge doen!

Heey allemaal! Vandaag kies ik ervoor om weer eens gezellig te kletsen. Hoe het met mij gaat, hoe mijn vakantie is geweest en welke dingen er voor mij en ItsAllAboutMarly op de planning staan. Allereerst wil ik eventjes zeggen dat ik vandaag met een dubbel gevoel zit. Aan de ene kant morgen begint alles weer. En ik heb echt ongelofelijk veel zin om weer naar stage te gaan. Maar aan de andere kant was zo'n weekje vakantie ook wel lekker. Maar goed, als vakantie zo nu en dan is blijft het ook speciaal. c; 

Natuurlijk heb ik tussendoor ook veel getekend!! 

Vorige week vrijdag heb ik samen met mijn ouders de vakantie ingeluid door met zijn drieën te gaan lunchen bij een gezellig lunchcafé. We hebben heerlijk gegeten. Ik heb een aardbei slagroom- smoothie gehad en een wrap met kip pesto. Met zijn drieën hebben we nacho's met gesmolten kaas gedeeld. Heerlijk! Daarna hebben we nog eventjes gewinkeld. Ik wilde al een tijdje meer met make-up proberen. Ik vind make-up gaaf bij de mensen die er goed mee kunnen werken, alleen zelf had ik weinig tot geen ervaring met make-up. Make-up kijken en me afvragen wat voor kleuren me zouden staan vind ik wel erg leuk om te doen. Met die gedachte liep ik de Ici Paris XL in. Mijn ouders volgden me naar binnen. Een medewerkster van de Ici Paris sprak mijn ouders aan met: "Kan ik u helpen?" Waarop mijn moeder antwoordde: "Nou eigenlijk volgen wij onze dochter. Daarzo." Eventjes later vroeg de medewerkster of ze mij kon helpen. Ik wist eigenlijk niet zo goed wat ik wilde dus zei ik maar: "Nou, ik weet eigenlijk niet zoveel van make-up. En ik wil niet zomaar wat doen. Als ik het ga dragen wil ik het ook graag goed doen. Geen foundation randen en dat soort dingen. En ik wil de juiste kleuren dragen. Ik wil niet nu een paar jaar met iets op mijn gezicht rondlopen en later foto's terug kijken en denken "oh god, dacht ik toen dat dat mooi stond?" Ze vroeg me waar ik aan dacht. En ik mocht op de stoel gaan zitten. We hebben verschillende dingen uitgetest verschillende kleuren concealer, lipsticks en lipgloss, oogschaduw.. Ik vond het erg leuk. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een bescheiden make-up look. Ik heb blush, concealer en lipgloss gekocht. Bij de blush heb ik zo'n dikke fluffy kwast gekocht. Ook heeft mijn moeder toen ik klaar was nog eventjes in de stoel gezeten, op aandringen van ons. Ook zij heeft een aantal leuke make-up artikelen gekocht en we zijn er nog steeds allebei erg blij mee. 


Vorige week zaterdag ben ik met Hilda wezen winkelen. Een kennis van ons beide verwacht een baby en we besloten nu ze officieel met verlof gaat om vast iets leuks voor de baby te kopen. Helaas wil deze kennis niet zeggen wat het word, waardoor we geen snoezige roze jurkjes of dingen zoals daddy's son konden kopen. Dat was wel een beetje jammer. Uiteindelijk hebben we witte sokjes, een slabbetje met let's eat our meal en nog wat douche en bad geurshampoo dingetjes voor haar gekocht. Ja, helemaal duidelijk. Ik zei het een tijdje geleden al een keer: Er moet heel wat gebeuren mocht ik gaan beauty bloggen. Al die verschillende crèmes en verschillende merken make-up hebben mij interesse niet. Het is ook een tijdje zo geweest dat er vooral veel bekende beautyblogs waren. Als ik dan aan mensen vertelde dat ik een blog had, was de eerste vraag vaak: "Waar blog je over? Fashion? Beauty? Lifestyle?" Dan antwoordde ik: "Nou, ik blog eigenlijk over van alles. Ik kan en wil het niet bij één thema houden. Want ik vind meerdere dingen leuk. En beauty blogs vind ik gaaf. Ik vind het gaaf om te zien hoe goed sommige mensen creatief kunnen zijn met make-up en schmink. Alleen heeft het mijn interesse niet zo. Alhoewel schmink wel best cool kan zijn.

Maandag ben ik met mijn moeder te winkelen geweest, ja alweer, voor nieuwe broeken. Na het winkelen zijn we naar mijn opa en oma geweest. Mijn moeder komt daar wekelijks en in de vakantie kan ik mooi ook mee. Mijn opa en oma wonen op een boerderij. Mijn opa heeft paarden, schapen, kippen en een hond. En mijn oma? Die heeft in huis gezellig een kat. Een erg aanhankelijke kat. Mijn nichtje en ik hebben de kat de naam Pluk gegeven. Het is een lapjespoes, een vrouwtje dus, en vanwege de verschillende kleuren plukjes haar, heet ze Pluk. Althans dat was de bedoeling. Mijn oma noemt haar meestal Mies of Miekie. Omdat al mijn oma's katten zo hebben geheten. Maar goed, de schapen hebben op dit moment lammetjes. Dus ik ging met mijn opa mee naar de dieren. De hond is heel enthousiast en aanhalig, de lammetjes ietwat klunzig en bang en één van de paarden keek me met een wijze blik aan. Soms vraag ik me af wat dieren allemaal kunnen denken en weten..

De dag daarna ben ik met Hilda met babyspulletjes op bezoek geweest bij onze kennis. Ze was erg blij met de cadeautjes, toen ze deze eenmaal gevonden had. We hadden ze namelijk verstopt.. Dat ging als volgt: Hilda en ik stuurden haar even de ruimte uit. We gingen alles verstoppen. Ik zag een klein beetje ruimte onder een kleine bank. Perfect op een cadeautje tussen te schuiven. Toen besefte ik me dat onze kennis zwanger is. Dus ik vraag aan Hilda: "Hilda, kun je bukken als je zwanger bent?" Waarop zij reageert: "Weet ik veel, of dacht je soms dat ik al eens zwanger was geweest?" Dus wij door de deur heen roepen: "Kun je bukken als je zwanger bent? Wij hebben er niet zoveel ervaring mee." Maak daar maar geen ervaring van. Toen we uiteindelijk zeker wisten dat bukken niet zo prettig was met zo'n dikke buik hebben we dat cadeautje maar snel ergens anders verstopt. Toen mocht ze gaan zoeken. Het leuke was dat ze de moeilijkste cadeautjes het eerst vond. Hilda had een cadeautje op de lijst van een schilderij gezet, dat recht achter haar hing. Maar toch zag ze deze maar niet. Geniaal. "Je moet om je heen kijken." Vervolgens kijkt onze kennis aan beide kanten naast zich en zegt: "Ja, ik kijk om me heen maar ik zie niks." Wat vooral geniaal was, als je net als ik tegenover haar zat en dat pakje achter haar hoofd ziet hangen, haha.


Donderdag ben ik de hele dag naar mijn nichtje Hilly geweest. We hebben echt de hele dag niks anders gedaan dan overleggen en schrijven. Samen hebben we de basisdingen voor het verhaal dat we samen gaan schrijven uitgewerkt. Er is zelfs al een proloog en een stukje eerste hoofdstuk af. We hebben het idee dat we hadden een beetje een andere draai gegeven waardoor de punten waarop het verhaal vastliep opgelost waren. Heerlijk dat het nu weer wat vlot loopt. Een writers block is erg vervelend. :c Donderdag voelde ik me niet helemaal lekker, maar ik merkte dat een dag schrijven, schrijven, schrijven met iemand met dezelfde passie me goed heeft gedaan.

Vrijdag, zaterdag en vandaag heb ik eigenlijk helemaal niks gedaan. Nou ja, hoesten, niezen, bank hangen, een beetje huiswerk maken.. Ik ben in de vakantie niet helemaal op en top fit geweest en heb daardoor ook een aantal dingen moet afzeggen. Zoals afspreken met een andere vriendin, een bioscoopuitje. Achteraf is dat wel goed geweest. Nu heb ik de kleine leuke dingen die al heel lang stonden kunnen doen en toch kunnen uitrusten waardoor ik er nu gewoon weer tegenaan kan. Het enige jammere is dat nu mijn ouders het te pakken hebben. Die voelen zich nu niet goed. :c Ik hoop dat ze snel beter worden. Zelf hoest ik af en toe nog maar die enkele kleine kuchjes op een dag is niks bij wat het eerst was.

Goed, nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van hoe het gaat hier met mij. Ik zou het bijna vergeten, maar ik ga het nu toch nog vertellen. Ik ga meedoen aan de 'doodle a day challenge'. Bij deze challenge teken je iedere dag van de maand een klein tekeningetje in een bepaald thema. Eén keer per week zal ik mijn tekeningetjes posten. Ik ga in ieder geval de challenge van maart doen en als ik het erg leuk vind dan ga ik er mee verder. We will see. Geniet nog eventjes van je laatste weekend en/of vakantiedag. Ik wens iedereen succes morgen op school of stage. 

Liefs,
Marianne





Geen opmerkingen:

Een reactie posten