zondag 22 maart 2015

Mijn zondag

Lieve allemaal! Allereerst heb ik een een mededeling voor jullie. Ik heb besloten de Doodle a day challenge stil te zetten. Waarom? Ik heb het onderschat. Iedere dag een klein tekeningetje maken lijkt simpel maar ze kosten best nog wel wat tijd. En die tijd heb ik op dit moment gewoon niet. Met school is het nu eventjes wat drukker. De EHBO- examens komen er aan! Ik ben niet zo'n held met EHBO maar wil heel graag slagen. Daarom ben ik druk aan het oefenen met alle informatie in mijn hoofd te prenten. Ik bedoel: Ik vind het geen leuk vak, ga tijdens bloederige filmpjes bijna van mijn stokje en vind sommige dingen zwaar ongemakkelijk om te oefenen, maar ik word juf. Ik moet het gewoon allemaal weten en indien nodig ook moeten kunnen uitvoeren. Dus daar doen we het voor. Voor de kinderen. Of wie ook maar. Als iemand iets krijgt, is het natuurlijk mooi als je weet hoe je moet handelen.

Vanochtend ben ik met mijn ouders naar het graf van mijn opa geweest. Volgende maand is het twee jaar geleden dat hij stierf. Ik merk dat ik er de laatste tijd weer meer aan hem denk. Soms heb je van die momenten. Daarom leek het me een goed plan om weer eens naar de begraafplaats gedaan. Dat doen we niet zoveel. Ik vind zelf begraafplaatsen vaak een beetje eng. Ik weet niet waarom. Ik heb het er gewoon niet zo mee. Maar goed, we gingen dus naar de begraafplaats. Dat vond ik wel eventjes moeilijk. Dan zie je weer beelden voor je van de begrafenis en word je een beetje terug in de tijd gezogen. We hebben twee kleuren rozen neergezet. Een bos gele en een bos oranje rozen. Zonnige kleuren, omdat zowel mijn opa als mijn oma, die ik zelf nooit gekend hebt, zonnige personen waren. 

Vanmiddag heb ik eigenlijk niet zoveel gedaan. Ik heb geleerd voor EHBO met een denkbeeldig slachtoffer. Het leek me handig om alle stappen uit te beelden omdat je dingen beter onthoudt met een beweging erbij. Mariannes EHBO theater. Moet er van buiten af leuk uit hebben gezien. Gelukkig hééft niemand het gezien. :P 

Op dit moment zit ik een beetje muziek te luisteren en na te denken over het leven. Ik ben een beetje misselijk omdat ik voor mijn gevoel te veel heb gegeten en ik denk aan stage morgen. Ik heb zin in stage. De kinderen en de collega's weer zijn, het gebouw, de goede koffie (de enige koffie die ik lust), juf zijn, kinderen helpen.. Ik word gewoon helemaal vrolijk als ik aan morgen denk. 

Oh wacht, voor ik het vergeet. Het voelt al zolang geleden, haha. IK BEN NAAR CINDERELLA GEWEEST!! Hoe kan ik dat vergeten te vertellen? Hoe is dat mogelijk? Het was echt geweldig. Ik was helemaal hyperdepieper. Voor Cinderella werd het tweede deel van Frozen, Frozen Fever, afgespeeld. Die was ook erg leuk. Misschien dat ik later nog meer over Cinderella ga vertellen in een filmrecensie. Houd ItsAllAboutMarly maar in de gaten!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten