zondag 8 maart 2015

Als Marianne haar kamer opruimt..

Heey allemaal! Vandaag ben ik begonnen aan een karweitje dat ik stiekem al een paar weken voor me uitschoof. De grote schoonmaak van mijn kamer. Mijn bureau was al weken een mega bende. Maar ik had telkens "te druk" om er echt tijd voor te nemen. Maar vandaag ben ik daar dus mee bezig gegaan. Het leek me wel leuk om er vandaag over te vertellen wat ik allemaal heb gevonden. c: Ik stond er zelf nog versteld van. Als ik mijn kamer opruim raak ik altijd afgeleid door de leuke spulletjes die ik vind. Zoals een spiegeltje dat je kunt openklappen en die dan licht gaat geven.. Ook kom ik soms herinneringen tegen. Van opruimen komt helaas niet altijd evenveel. De volgende dingen heb ik vandaag gevonden:


Verslagen van mijn vorige school
Werkstukken en verslagen waarvan ik niet eens meer wist dat ik ze nog had, doken op onder een berg van papieren op mijn bureau. Ik heb ze in de prullenbak gegooid, ik kan er nu niets meer mee. En het neemt wel allemaal ruimte in beslag.

Losse insteekhoezen 
Blijkbaar was ik erg enthousiast met het ordenen van mijn portfolio en heb ik hier en daar een hoes laten slingeren..

Haar elastiekjes
Ik heb meerdere elastiekjes gevonden op de meest onwaarschijnlijke plekken om elastiekjes te bewaren. Deze heb ik maar in het bakje gedaan waar ik al mijn elastiekjes bewaar.

Verjaardagskaarten
Niet alleen van afgelopen verjaardag maar ook van mijn zestiende verjaardag. Grappig, de meeste kaarten waren van dezelfde personen. Die er ieder jaar weer aan denken om een kaartje te sturen. Lief! Een aantal kaarten heb ik in mijn kamer opgehangen samen met een aantal foto's, de rest heb ik opgeborgen.

Notities
Van die kleine briefjes met "to do" - dingen van zoveel maanden geleden. Met een glimlach op terug gekeken en vervolgens in de prullenbak gegooid. 

Een compleet ingepakt verjaardagscadeau
Ik had al mijn cadeautjes (behalve de Disney films) in de doos laten zitten en alles daar bij elkaar ingedaan. Die doos heb ik nu pas weer uitgepakt.. Niet best. Gelukkig was de chocolade nog goed! :) Ik voelde me eventjes opnieuw jarig. Best wel leuk is dat. Die chocolade is inmiddels op trouwens. ^^



Geld
Ik heb nog wat verdwaald zakgeld gevonden. In broekzakken, op mijn bureau.. etc. 

Sieraden
Ik heb sieraden gevonden die van mijn oma zijn geweest. Toen mijn opa overleed mochten mijn nichtje en ik sieraden van onze oma uitzoeken. Deze oma hebben wij nooit gekend. Juist daarom ben ik blij dat ik haar sieraden mag dragen. Het schijnt dat ik mijn ogen van haar heb. c: Ik had haar zo graag willen kennen.. Gelukkig heb ik mijn opa vijftien jaar lang gehad en heeft hij me genoeg over haar kunnen vertellen. Achteraf lijkt het alleen alsof die vijftien jaar niet genoeg waren. Ik mis hem. Vanmiddag heb ik foto's gemaakt van twee kettinkje die ik van mijn oma heb geërfd. 

Ik ben best wel verliefd op deze ketting. Ik heb mezelf voorgenomen deze te dragen als ik ooit een officieel 'afspraakje' heb, haha. Of als ik uit eten ga met familie. 


Deze ketting is zo lang dat ik de foto maar scheef heb gemaakt, haha. 

Goed, dit waren de dingen die mij het meeste opvielen terwijl ik aan het opruimen was. Welke dingen kom jij tegen als je opruimt? Laat het me weten in een reactie op Facebook. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten