woensdag 4 maart 2015

Dingen die ik niet kan laten

Heey allemaal! Vandaag vertel ik in mijn artikel welke dingen ik niet kan laten. De officiële uitdaging noemt het "jouw verslavingen" maar ik spreek liever niet van verslaving. Laatst hebben we het op school over verslavingen gehad en echte verslavingen zijn heel erg. Daarom noem ik het dingen die ik niet kan laten en die andere mensen soms gek of irritant vinden. Laten we eens kijken of mijn vrienden die dit lezen er ook dingen van herkennen. :p

1. Bij alles wat Disney is: DISNEEEEEEEEEEEEEY!! roepen
Ik kan het niet laten. Als ik als ware fan iets gaafs van Disney zie dan word ik zo vrolijk dat deze kreet er gewoon uit moet.

Dream. 

2. Mensen laten merken dat ik gelijk had, heb of zal hebben
Ja, dat is ook een dingetje. Als ik iemand advies heb gegeven en diegene mij niet wil geloven en ik achteraf toch gelijk krijg.. Dan kost het me soms heel veel moeite om niet één kleine opmerking daarover te maken. Terwijl mijn gedachte wel een beetje "told you so" is. Als ik ergens van overtuigd ben moet ik het ook bewijzen. Als ik gelijk blijk te hebben, zul je dat nog heel lang horen. Blijkt dat niet zo te zijn.. Stilte.


3. Mee te zingen met muziek als ik oortjes in heb
Muziek is gewoon zo mooi en warm dan.. Het geeft me een verliefd gevoel. Serieus, ik kan me intens gelukkig voelen door mooie muziek. En soms zit ik dan in de keuken te bloggen terwijl mijn ouders iets op tv proberen te volgen maar ik zing dan onbewust mee. "Marianne ssst stil!" Oh oh ja, sorry!!!

4. Rare dansmoves te maken met mijn armen terwijl ik muziek luister
Swing it! :p Alleen als ik me erg vrolijk voel hoor. Maar ik hou niet zo van stilzitten en als ik dan toch stilzit en blog, omdat ik dat gewoon super geweldig vind om te doen, dan moet ik zo nu en dan wel mijn beweging krijgen. En omdat ik te lui ben om te gaan staan dansen, heb ik de zitdans ontwikkeld, haha. Want ja, dan ben je eigenlijk wel bezig maar tegelijk is het liedje zo leuk.. 

5. Mensen het tegendeel bewijzen als ze geen vertrouwen in me hebben
Wanneer iemand tegen mij zegt: "Jij kunt dat niet", dan moet ik gewoon bewijzen dat ik het wel kan. Ik voel me eigenlijk ook nooit lang rot wanneer iemand zoiets tegen me zegt. Wanneer dingen niet zo lopen als gepland voel ik meestal juist mijn kracht diep van binnen. Ik weet dat ik sterk ben en weet van mezelf dat ik het dan wél kan. "Jij kunt dit niet? Ohhh.. Watch me."

6. Disneyliedjes zingen
Soms heb ik een Disneyliedje in mijn hoofd en sowieso kan ik altijd "let it go" gaan zingen. Als ik me op mijn gemak voel en een beetje melig ben zing ik zonder schaamte. Waar ik me op momenten zoals nu, dan weer voor schaam. Nee, Marianne. Let it go.


7. Op mijn mobiel kijken als er een paars lichtje brandt
Wit licht zijn groepsapps bij mij. En dat is meestal niet heel erg belangrijk. Blauw licht is Facebook. Maar paars licht dat is een gewoon Whatsappgesprek. En wanneer zo'n lichtje gaat branden en je eigenlijk niet kunt kijken.. Ik wil dan altijd weten wie het is.. Argh, haha. Als het echt niet kan, lukt het me wel om van mijn telefoon af te blijven op dat moment hoor. Maar ik word er wel heel nieuwsgierig van.

8. Zachte kussens en knuffels voelen in winkels 
Als iets er heel fluffy uitziet moet ik dat gewoon eventjes voelen, haha. Ik heb wel eens met iets staan knuffelen in een winkel omdat het zo lekker zacht was. Ik zou niet meer weten wat dat was. Het was in een tuincentrum. Een mandje voor een kat misschien?


9. Heel vrolijk hoi zeggen tegen vreemden
Op school doe ik dit niet heel veel. Ik denk op school ongeveer 40% van de tijd. Maar daar buiten wel. Als ik iemand aankijk en diegene mij dan groet ik. Ook als ik diegene niet ken. Dat geeft me een goed gevoel. Waarschijnlijk zijn het mensen waarvan jouw leven één keer kruist met dat van hen. Je weet hun verhaal niet, je groet elkaar één keer in je leven en je loopt door. Ik geloof dat ik dat van mijn oma heb. Die vond het ook altijd leuk om naar mensen te kijken, zich afvragend wat er in ze omging.

10. Op een bepaalde manier tegen dieren praten
Ik weet niet echt hoe ik die manier moet noemen. Het is een beetje zoiets: "Ooh, wat ben jij toch een schatje. Ja, Kiko is een schatje. Ja, dat ben jij. Ja, Kiko lief!" Oké, ja. De manier waarop vrouwen tegen hun huisdieren kunnen praten. Ik praat alleen ook zo tegen eenden en andere vogeltjes. Eenden gaan dan altijd vlakbij me zitten en met me mee lopen. Ik vind van die kleine vogeltjes iets schattigs hebben. c:

Goed, dit waren genoeg bekentenissen die op het randje van het gênant zitten. c; Maar waarvan ik ze wel oké vind om met jullie te delen. c:

Ik wens jullie allemaal nog een fijne avond. 

Liefs,
Marianne xox






Geen opmerkingen:

Een reactie posten