dinsdag 24 maart 2015

Throwback Tuesday: Verzamelingen

Heey allemaal! Vandaag ga ik het over iets leuks hebben. Ik ga terug in de tijd op deze dinsdag. We gaan het hebben over verzamelingen. Nu ik er zo over nadenk, ik heb flink wat dingen verzameld zonder er altijd echt bij stil te staan. Vandaag zet ik ze voor jullie op een rijtje. Er zit geen tijdsvolgorde in. Dat weet ik allemaal niet meer. Veel leesplezier!

1. Stenen
Ik heb toen heel klein was stenen verzameld. Als ik een mooie steen vond deed ik hem in een emmer en later had ik een stoffen zakdoekje met een elastiekje dichtgebonden. Hier bewaarde ik mijn mooiste stenen in. Dat kleine zakdoekje met stenen heb ik nog steeds. Die zakdoek is sinds dat moment nooit meer als gewone zakdoek gebruikt. Ik vind het bijzonder om te bewaren. Het is een kleinigheidje van wat ik vroeger helemaal geweldig vond en het feit dat het al zolang zo bij elkaar gebonden zit. Dat vind ik speciaal.

2. GOGO's
Ook ik heb de GOGO's van de C1000 verzameld, haha. En dan gingen we dubbelen ruilen op het schoolplein. Geweldig. Ik wilde toen heel graag een 'meisjes- GOGO'. Uiteindelijk heb ik deze weten te bemachtigen. Toen was ik heel blij.

Dit is niet 'de' GOGO die ik bedoelde, maar deze had ik ook. Ik krijg helemaal kindertijd flashbacks als ik op GOGO's google.. Ik herken er zoveel. 

3. Diddle
Natuurlijk heb ik Diddle verzameld! Wie niet? Ik heb een keer op de rommelmarkt een map vol Diddleblaadjes gekocht van een meisje dat ze niet meer hoefde. Helemaal niet duur en zóveel Diddle. Toen had ik de meeste Diddle van al mijn vriendinnetjes. Briefpapier, geurbriefjes, knuffels, potloden, zelfs een roze vulpen.. Wauw, haha. 

Mede ex- Diddle verzamelaars, doet dit je niet even terug verlangen?

4. Topmodel
De topmodel tekenboeken. Zelf outfits tekenen bij 'blanco' poppetjes. Man, wat was dat leuk! Misschien kan ik wel een keer een aantal ontwerpen van me posten op ItsAllAboutMarly. Een paar van toen ik tien was en een paar van toen ik twaalf of dertien was. Dat is wel leuk om het verschil te zien. c:


5. Schrijfboekjes
Dit heb ik zo'n beetje vanaf het moment dat ik kon schrijven gedaan. Ik heb zelfs allemaal notitieboekjes van groep 3 waarin alleen maar losse woordjes staan. Namen van toenmalige klasgenootjes, namen van familieleden en woordjes zoals 'kat', 'maan' of 'roos'. Ik heb die boekjes verslaving wel tot de brugklas gehad. Nu koop ik minder boekjes en schrijf ik meer boekjes vol voordat ik een boekje met een andere leuke kaft erbij koop.

6. Dingen die je als kind in het restaurant krijgt
Van die plastic zwaardjes die we in een restaurant kregen of van die stokjes met versiering die bij je ijsje zaten.. Ik bewaarde het allemaal.

7. Bratzpoppen
Ik vond Bratzpoppen helemaal geweldig. Ik had er vet veel, haha. Die moeten nog ergens liggen. Laatst kwam ik ze tegen en heb ik ze opgepimpt met een vriendin. Sommige hadden enorm klitterig haar tot hun enkels. Dit hebben we bijvoorbeeld afgeknipt tot een meer realistische haarlengte. Lippen kun je heel leuk bijkleuren met nagellak. Kortom: Ze zien er, waar ze ook liggen, nu wat beter uit. Mocht ik ze ooit aan mijn dochter geven of een aantal verkopen. :) 

Don't worry dit is niet mijn collectie. Mijn collectie zou de eerste twee rijen misschien net vullen. Maar serieus, wow. Ik zeg nooit weer dat ik veel van die poppen had. Holy moly.. 

8. Polly Pocket
Dat heb ik ook een tijdje gespaard. Ik heb flink wat Polly Pocket poppetjes gehad. Ik had zelfs een cruise schip en ook een Polly Pocket poppetje van het Mac Donalds happy meal. :P

9. Nagellak
Ik geloof dat het aantal potjes op dit moment op 90 tot 100 zit... Ik heb mezelf een verbod gegeven op het kopen van nagellak. Eerst maar eens iets opgebruiken.


10. Tijdschriften
Ik was toen ik een jaar of tien was abonnee op de Tina. Die spaarde ik dus. En ik heb flink wat items van het Hoe-overleef-ik tijdschrift. De items die ik niet heb, heb ik gelezen van de bibliotheek.

11. Disney
Ik heb nu ontelbaar veel Disney films, twee mini tsum tsums, een aantal beeldjes, minnie oren, stickers, een etui, een loungebroek, een pyjama, sokken.. Veel Disney, haha. Het is niet zo dat er van me af te lezen is dat ik fan ben. Nee, ik ben nog redelijk subtiel in het fan zijn. Dan heb ik het over mijn uiterlijk. Ik praat wel veel over Disney en mijn Facebook vrienden komen zeer regelmatig Disney testen of video's tegen op hun tijdlijn.. Yeah, that was me. :P


Goed, dit zijn de dingen die ik tot nu verzamel heb en Disney verzamel ik nog steeds. Wat heb jij allemaal verzameld? Ik ben benieuwd. Laat het weten in een reactie op Facebook. 

Ik wens jullie allemaal nog een hele fijne avond! (: 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten