zondag 1 juni 2014

Personal: My Weekend.

Heey allemaal! Vandaag nog even een tweede artikeltje online. Waarom? Omdat het een 'lazy sunday' is, waarop ik mezelf een extra uurtje bloggen gun. En; Ik heb een vrij druk weekend gehad. There is so much to talk about! Vandaar dat ik vandaag een personal update erbij doe. Mijn blog, mijn wereldje. En vandaag heb ik toevallig zin en tijd om nog een tweede artikel te posten. =) 

Laten we beginnen met vrijdag. Vrijdag kwam mijn lieve vriendje voor het eerst logeren. Voordat mensen hier dingen achter gaan zoeken; Hij sliep op de logeerkamer, haha. Maar het was heel erg leuk om een keertje langer samen te zijn dan een middag. Hij kwam vrijdagochtend en we hebben rond etenstijd onze lunch gehaald bij de supermarkt. Twee saucijzenbroodjes, een Milka Oreo- reep en allebei iets te drinken. Getrakteerd door Stefan. Thank youu. 

Verder hebben we die middag lekker buiten gevoetbald. Ook zijn we nog even naar de drogist geweest en naar de bibliotheek.  Ik heb Stefan getrakteerd op van die 'snoep flesjes'. Een soort cola lolly in de vorm van een babyflesje met van dat poeder. Dat had ik echt veel te lang niet gehad. Ik ben er dol op. In de bieb heb ik een 'Hoe overleef ik' - tijdschrift geleend en 'Zwijgplicht' van Helen Vreeswijk. In dat tijdschrift ben ik die avond meteen begonnen maar 'Zwijgplicht' heb ik nog niet gelezen. Momenteel ben ik bezig in 'inwijding', het eerste deel van de Divergent- serie. 'Zwijgplicht' gaat over een beetje een luguber bejaardentehuis. Een jongen loopt daar stage en er gaan opeens allemaal oude mensen dood. Dan beweert een demente dame dat één van het personeel daar verantwoordelijk voor is. Helen Vreeswijk schrijft allemaal van die spannende, politie- verhalen. Ik ben dol op haar boeken. Ben erg benieuwd naar dit boek. Ik hoop dat ik er geen nachtmerries van krijg, haha.

Die avond zijn we met mijn ouders naar naar de Wok geweest. Ondanks dat ik me die middag niet zo lekker op mijn maag voelde heb ik erg veel gegeten. Drie stokbroodjes, twee borden patat, allemaal snackjes, een aardappelkroketje, twee mufins, een mini- tompoesje, twee bolletjes ijs ( chocola en pistache) en wat stukken meloen. Kortom; Ik heb mijn buikje vol gegeten. Het was ook erg gezellig om te wokken. Dit was de eerste keer dat Stefan en ik samen uit eten waren. (Met mijn ouders erbij dan, maar oké.) Erg geslaagd. Stefan en ik hebben ongeveer evenveel gegeten. Wat ik erg knap vind van mezelf. 

Na het wokken zijn we nog eventjes gaan winkelen. Het was koopavond, dat is altijd gezellig. Helaas had ik mijn portemonnee niet mee. Maar gewoon eventjes wat rondkijken is ook leuk. Inspiratie opdoen, genieten van de sfeer.. En bovendien was Stefan mee dus het was sowieso al een top avond.

Toen we thuiskwamen ben ik vrij snel met mijn blog begonnen. Stefan zat naast me en las zo nu en dan mee of bedacht ook wat dingen. Daarna hebben we nog eventjes GTST gekeken, wat overigens erg spannend begint te worden. Ze werken weer naar een cliffhanger toe, I guess. 

Zaterdagochtend; Mar wordt wakker om 05.55 's ochtends. Ik voelde me niet zo lekker en kon niet meer slapen. Ik werd wakker met een akelig gevoel. Ik denk dat ik een nachtmerrie heb gehad, eentje die ik me niet meer kan herinneren. Toen heb ik tot 06.30 een beetje in mijn kamer gezeten. Slapen lukte niet echt. Ik had teveel adrenaline in mijn lijf. Sowieso, als er iemand bij ons logeert slaap ik altijd slechter. Ik ben dan gewoon blij en enthousiast. Of zo. Dus 06.30 ben ik naar de logeerkamer gegaan en heb ik Stefan wakker geschud. Hij had al gezegd dat ik zelfs om 06.00 wel mocht komen, dus ja. Die ochtend hebben we ontbeten met 'Meet the Fockers'. Een hilarisch begin van de dag. Rond het middageten zijn we naar een plaatsje hier in de buurt gegaan en hebben we daar bij de HEMA gegeten. Dit was de eerste keer dat we echt met zijn tweeën ergens wat aten, ook dat was heel erg leuk. Daarna hebben we gewinkeld (dit keer wel met geld). En ook geslaagd gewinkeld. Stefan heeft een shirt gekocht met opdruk van zijn favoriete voetbalclub en ik heb een nieuw hemdje gekocht. En we hebben inkopen gedaan voor de 'Weird Food Challenge' die we overigens die middag ook hebben uitgevoerd. 



Zaterdagavond zijn we naar Stefans huis gegaan. We hebben daar nog gevoetbald en hebben met zijn tweeën bij de snackbar gegeten en tv gekeken. Ik heb een heel leuk weekend gehad met mijn familie, Stefan en zijn familie. Van zijn zusje, Nina, heb ik nog een 'Loom' - armbandje gekregen. Ik wilde al best lang zo'n bandje omdat ik het er erg zomers uit vind zien. Dus ik ben helemaal blij. Het lijkt me leuk om zulke bandjes te maken. Binnenkort gaat Nina het me leren. Wie weet een nieuwe verslaving erbij. Het is in ieder geval al een rage!



Vandaag heb ik een beetje een lui dagje. Ik heb wel een planning gemaakt, om te voorkomen dat ik te lui ga doen, zodat ik wel de dingen af krijg die af moeten zijn. Ik heb vandaag voor een toets geleerd en mijn kamer een beetje opgeruimd. Morgen begint weer een nieuwe week. Ik heb wel het idee dat ik dit weekend een beetje heb kunnen ontspannen en bijtanken. En ik heb zin in de nieuwe week. Hopelijk word het een beetje mooi weer. 

Liefs,
Mar 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten