woensdag 4 juni 2014

Tag: Mijn lifequotes.

Heey allemaal! Vandaag ga ik mijn favoriete levensspreuken met jullie delen. Waarom? Ieder mens heeft wel interessante 'lifequotes' die typisch bij diegene passen en waar anderen ook van kunnen leren. Vandaag ga ik de mijne met jullie delen. Maar voor ik daarmee begin wil ik graag nog wat 'noodzakelijke mededelingen' doen. Zoals vaste lezers misschien wel hebben gemerkt is er gister geen artikel online gekomen. Dit komt niet doordat ik het was vergeten. Of doordat ik geen zin had om te bloggen. Nee, ik hou van bloggen. Meer dan van welke andere hobby dan ook. Alleen ik leg mezelf teveel druk op. Soms heb ik een lange dag gehad en dan wil ik 's avonds lekker tv kijken met mijn ouders. Maar dan moet ik nog een artikel posten. Natuurlijk vind ik dat leuk om te doen. Maar het moet niet zo zijn dat ik mezelf zo'n druk opleg omdat ik bang ben mijn lezers teleur te stellen. Daarom heb ik er gister voor gekozen om tv te kijken met mijn moeder. Dat had ik al een tijdje niet echt gedaan. Ik ben erdoor een beetje meer ontspannen en begin nu weer met frisse moed met mijn blog. Dat is eigenlijk meteen mijn eerste 'lifequote'. 

'Doe wat je zelf denkt dat goed voor je is. Luister naar je gevoel en laat je keuzes niet bepalen door wat anderen eventueel van je zouden mogen denken.'

Ik heb heel lang gewacht met mezelf zijn. Op de middelbare school wilde ik eerst niet teveel opvallen. Dus zei ik maar bijna niks. Ik dacht: 'Als je niet veel zegt, kun je ook weinig verkeerd zeggen.' Maar echt, ik deed mezelf te kort. Je mond houden omdat je bang bent voor de mening van anderen is slecht. Je sluit jezelf op, terwijl elke keer als mensen kletsen je eigenlijk mee zou willen doen. Je zou uit je veilige zelf willen springen en willen roepen: 'Hier ben ik! Dit is de echte Mar!' Maar je durft niet jezelf te zijn. Het is erg als je vrienden niet weten wie jij echt bent. Ongeveer een jaar geleden begon ik mezelf te zijn. Ik begon mijn eigen kleine transformatie. Nu kan ik mezelf zijn tegen de mensen om me heen. Bij mijn vrienden, familie, nieuwe mensen die ik leer kennen.. En het is heerlijk als mensen jou waarderen om wie je bent. Het zelfde willen zijn als iedereen is maar saai. Als je jezelf echt de kans geeft, dan zie je pas hoe uniek je bent. Hoe uniek ieder persoon is. 

'Use your smile to change the world. Don't let the world change your smile.'

Ik denk heus niet dat ik de wereld kan veranderen of zo. Maar ik denk wel dat klagen over hoe andere mensen doen geen nut heeft. Doe zelf tegen andere mensen zoals jij wilt dat zij tegen jou doen. Zou je graag een keertje verrast willen worden door je vriendje? Verras hem! Spreekt jouw vriendengroepje weinig met elkaar af? Bel ze! Wees zelf de verandering die je graag wilt zien. Wie weet breng je andere mensen op een idee en inspireer je ze om ook die stappen te nemen.

'Don't judge the cover before you read the book.'

Deze vind ik erg mooi. Mensen oordelen vaak over van alles. Kleding, hoe mensen doen, wat mensen zeggen. Soms lijkt het alsof alles  tegen je gebruikt kan worden. Terwijl je het misschien helemaal niet zo bedoelde. Ik doe er zelf ook (soms onbewust) aan mee. Ik heb ook wel eens een vooroordeel. Maar dat verandert als je de situatie anders bekijkt of diegene beter leert kennen. Ik vind dat je eerst iemands hele verhaal en situatie moet weten voor je kunt oordelen. En dat weet je meestal niet. Je weet niet hoe andere mensen zich voelen. Waarom ze je niet groeten als ze voorbij lopen, waarom ze stil zijn of waarom ze vaak ziek zijn. Oordeel niet als je iemand niet goed kent. Cause you think you know the whole story, but you don't!



Slechte tijden maken je sterker. Je leert ervan. Beste 'lifequote' die ik ooit heb gevonden.

Dit waren een aantal spreuken die mij inspireren. Ik ben van plan vaker een soortgelijk artikel te doen. Want ik hoop met mijn blog anderen te inspireren. Maar ik word natuurlijk zelf ook door dingen in het leven geïnspireerd. Wat is jouw favoriete quote?

Liefs,
Mar





Geen opmerkingen:

Een reactie posten