donderdag 19 juni 2014

The Best Friends Tag.






Heey allemaal! Vandaag ga ik de Best Friends Tag doen. Ik heb niet echt één beste vriendin, maar wel een soort van beste vriendin. En aangezien zij vandaag naast me zit, leek het me leuk om samen een artikel te doen. Ik heb nog niet alle vragen gelezen dus ik ben benieuwd hoe we het er vanaf gaan brengen. En hoeveel we wel of niet over elkaar weten. Let's do this!

Hoe en wanneer hebben jullie elkaar ontmoet?
Eline: Op school in het derde jaar. Ik geloof dat het tijdens geschiedenis was toen we naast elkaar gingen zitten.
Marianne: Het is opzich wel grappig. Want we hebben toen we klein waren bij elkaar op zondagsschool gezeten. Maar gewoon NOOIT met elkaar gepraat. Eigenlijk best zonde dat we daar in de derde pas mee zijn begonnen. Maar ja, beter laat dan niet. Ik had nooit gedacht dat we vriendinnen zouden worden eigenlijk. Gewoon omdat je elkaar al zolang van gezicht kent. En verder niet. Dat is raar.

Wat is je favoriete herinnering samen?
Marianne: Zuurstok.
Eline: *schiet in de lach*

Oké, dit was even een lachpauze van kwartier.. Nee oké. Next question.

Beschrijf elkaar in één woord.
Marianne: Uhm. Uhm uhm. Uhm uhm. Uhhhh... Ik zit te twijfelen tussen een paar dingen.
Eline: Dat is heel moeilijk. Ik denk dat ik ga voor 'Once Upon A Time- lover'.  En nu wil ik weten waar jij tussen twijfelt.
Marianne: Volgens mij heet zoiets een oncer. =) Voor de mensen die het niet weten, Eline en ik zijn beide een beetje 'Once Upon A Time'- verslaafd. Ik twijfel tussen enthousiast en intelligent. Omdat je heel veel leest heb je een grote woordenschat. Maar ik denk dat ik toch voor enthousiast ga. Want je komt  vaak vrolijk en enthousiast over. Behalve als je chagrijnig bent. Maar dan heb je er een goede reden voor.



Wat is de droombaan van de ander of wat vind je bij diegene passen?
Eline: Ik zie jou wel actrice worden eigenlijk. Ik zie jou nu ook een beetje als Sneeuwwitje in 'Once Upon A Time'.
Marianne: Ik denk bij jou aan iets met dieren. Omdat je van dieren houdt. Maar even verder denken.. Zangeres.
Eline: Met dieren zie ik mezelf niet echt iets doen. Ik vind dieren wel heel leuk. En zangeres, dat klopt wel.

Wat is elkaars favoriete make-upmerk?
Eline: Sjoe.
Marianne: Sjoezle.
Eline: Ik gok essence. Het is een goed merk...
Marianne: Als jij essence zegt, vind je het zelf waarschijnlijk goed dus ik ga ook voor essence.
Eline: Ja, klopt.
Marianne: Ik wilde eerste Catrice zeggen. Maar je hebt jezelf verraden. Mijn favoriete make-up merk is denk ik miss Sporty. Omdat ik amper make-up gebruik. En als er iets is waar ik van hou is het nagellak. En dan is mijn favoriete merk echt Miss Sporty. Goede nagellak. =)

Waaraan ergert de ander zich heel erg?
Marianne: Mensen die zich niet aan hun afspraken houden.
Eline: Dat klopt.
Marianne: Jeeeej.
Eline: Mensen die achter je rug om praten.
Marianne: Ja, dat is één van de dingen waar ik me vooral vroeger heel erg druk om kon maken. Nu heb ik dat gelukkig een beetje laten rusten. Want als je je teveel aantrekt van wat anderen eventueel kunnen zeggen is er geen ruimte om zelf gelukkig te zijn.

Waar in de wereld zou je nog met de ander naartoe willen?
Eline: Ik zit te twijfelen tussen twee dingen.
Marianne: Vertel het eens.
Eline: De 'Once Upon A Time'- set en Disney Land. Maar dan wel Disney Land in Florida.
Marianne: Waarom niet Parijs? =(
Eline: Omdat ze in Florida Zweinstijn en Zweinsveld hebben nagemaakt.
Marianne: Oehh, oké. Florida! Ik had Disney Land. Over de 'Once Upon A Time'- set heb ik niet echt nagedacht omdat ik niet weet of je daar mag komen. Maar ik dacht wel aan een 'Harry Potter'- tour in Engeland. Maar Disney Land om zo'n Animator Collection pop te kopen. Sneeuwwitje. <3



Bij wie denken jullie dat het langer duurt om zich klaar te maken in de ochtend?
Eline: Heel simpel. Jij.
Marianne: *voelt zich zwaarbeledigd* Hoezo?!
Eline: Nou, ik ben in vijf minuten klaar.
Marianne: Ohh, ik in vier.
Eline: Echt?
Marianne: Nee. Ik dacht echt dat je dacht dat ik uren voor de spiegel stond of zo, haha.

Wat is het favoriete seizoen van de ander?
Marianne: Lente. Omdat je van pastelkleuren houdt.
Eline: Ja, inderdaad. Omdat alles dan nog mooi lichtgroen is. In de zomer is alles donkergroen. In de herfst zijn veel te veel spinnen. En in de winter is het te koud, dan kan ik geen jurkjes dragen en dat maakt me verdrietig.
Marianne: Ik vind dat je gelijk hebt over de winter. Sjoezle! Nu verraadt ik mezelf voor een deel dat ik de winter haat.
Eline: Ach ja, dan heb ik nog steeds te kiezen uit lente, zomer en herfst. O ja, jonge dieren zijn ook schattig in de lente!

Eline: Ik denk niet dat het herfst is.
Marianne: Ik ben wel jarig in de herfst.
Eline: Ja, maar toch denk ik lente. Omdat mensen in het algemeen wel happy zijn in de lente.
Marianne: Je hebt gelijk. Vooral omdat het dan het seizoen is om pastelkleuren te dragen. En het is niet te warm en niet te koud. Want zowel bij te warm als te koud weer krijg ik hoofdpijn.



Wat is het favoriete liedje van de ander op dit moment?
Marianne: Ik denk muziek van Taylor Swift.
Eline: Nee. Maar ik denk dat je hem niet kent.
Marianne: HEM! Het is dus een hij.
Eline: Sjoe.
Marianne: Is hij oud of jong?
Eline: Boven welke leeftijd ligt jouw grens voor oud?
Marianne: 30. Sorry, ik wil hier niemand mee beledigen. Maar ik zie artiesten boven de 30 gewoon als oudere artiesten omdat artiesten vaak jong zijn. Zeker tieneridolen. Pff, ik weet het echt niet.
Eline: Nick Pitera.
Marianne: Die ken ik echt niet. Maar nu moet jij raden. Ik zal een tip geven. ZE heeft best wel fantasierijke videoclips.
Eline: Is ze heel bekend op dit moment?
Marianne: Ja, maar de afgelopen jaren ook. Ze weet gewoon hip en leuk te blijven.
Eline: Katy Perry.
Marianne: Jeeeej.

Denk je dat de ander liever hakken of gympen draagt?
Eline: Hangt er denk ik vanaf hoe hoog die hakken zijn.
Marianne: Ik zie jou niet vaak op gympen. Meer op ballerina's. En aangezien je stijl best meisjesachtig is en je het liefst jurkjes draagt denk ik eerder hakken. Misschien nu nog niet en zeker geen hoge hakken. Maar denk dat je later hakken leuker vind dan gympen.
Eline: Dat klopt.
Marianne: Jeeej. Top theorie. =)
Eline: Ik denk dat het bij jou een beetje fifty, fifty ligt. Maar ik kies gympen.
Marianne: Ehm.. Ik vond dit zelf ook heel moeilijk om een keuze te maken. Maar ik ben voor hakken gegaan. Omdat het inderdaad van de outfit afhangt. Maar als ik een schoenenwinkel binnen loop storm ik op de hakken af en niet op de gympen. Ik ga altijd hakken passen en er allemaal outfits bij fantaseren. De gympen ren ik vaak voorbij.



Wat is elkaars lievelingsdier?
Marianne: Honden.
Eline: Ja. En ik denk bij jou katten.
Marianne: Jup. Ook al ga ik honden nu ook steeds leuker vinden. =)

Wie is er langer met make-up bezig?
Marianne: Ik denk jij. Want jij doet als je make-up opdoet het ook nauwkeurig en goed. Ik ben niet goed met make-up dus doe het gewoon snel op.
Eline: Ik denk ook ik. Want als ik make-up draag is dat vaak voor een feestje of dat ik nieuwe dingen uit wil testen. Zoals blauwe plekken namaken of wonden.
Marianne: Die overigens heel echt lijken. Toen je dat bij mij deed schrok mijn vader zich kapot.

Wie kan mooier zingen?
Marianne: Eline! Ik zing niet echt vals maar ook niet goed. Gewoon goed genoeg voor de onderwijsassistent opleiding. Maar niet professioneel.
Eline: Ik vind het zo arrogant klinken als ik zeg dat ik het beter kan. En ik heb je nog nooit horen zingen. Dus ik heb geen idee.

Wat is het favoriete TV-programma van de ander?
Eline: Once Upon A Time?
Marianne: Dat vind ik wel de gaafste serie. Maar ik volg nog meer series. Maar Once Upon A Time is wel de geniaalst bedachte. En ik ben nog nooit zo erg fan van iets geweest geloof ik. Bij jou denk ik ook Once Upon A Time maar ik zit ook aan misdaadseries te denken.
Eline: Ik zit te twijfelen tussen Once Upon A Time en Sherlock.
Marianne: Woehoe, dat is een misdaadserie!
Eline: Ik denk dat ik Sherlock mooier vind. De afleveringen duren ook 1,5 uur waardoor het een soort minifilms lijken. En ik vind de avonturen in Sherlock geweldig.

Welk make-up product gebruikt de ander het liefst?
Marianne: Oogschaduw.
Eline: Gekgenoeg klopt het niet. Ik loop vaak met oogschaduw te stunten maar ik ben meer van de lippenbalsem, lippglos en lipstick.
Marianne: Verbazend maar wel leuk om nu te weten.
Eline: Ik gok mascara.
Marianne: Nope. Bij mij hetzelfde. Lipstick en dat soort dingen.



Wat vind de ander erger: School of huiswerk?
Eline: Ik gok school.
Marianne: Nope. Ik vind lessen interessant en ben dan meestal supergemotiveerd. Alleen thuis is die concentratie en motivatie meestal een beetje weg. Waardoor het moeilijker word om thuis aan school te werken dan op school.
Eline: Oh. Sjoe.
Marianne: En bij jou denk ik ook huiswerk. Omdat op school kun je sowieso niks anders doen dan lessen volgen. Dan kun je niet gaan lezen. Maar thuis zit je vlakbij al je boeken. En dan baal je misschien dat je nog allemaal huiswerk hebt te doen.
Eline: Fout.
Marianne: Fout?!?! Ik vond het een super theorie. Me wants an explaination.
Eline: Nou, normaal heb ik huiswerk  binnen een half uur af. En school duurt soms wel zes of zeven uren. Daarom vind ik huiswerk minder erg, want dat heb ik sneller af.
Marianne: Oké, het is je vergeven. Je hebt een punt.

Dit waren alle vragen. We vonden het beide erg leuk om te doen en hebben veel de slappe lach gehad. Beide lijkt het ons leuk om misschien een YouTube-kanaal te beginnen maar we vinden het doodeng. Wat denken jullie? Een goed YouTube duo?

Let me know.

Liefs,
Mar


Geen opmerkingen:

Een reactie posten