maandag 16 juni 2014

Bloggers? Voorbeeldfunctie?

Lieve allemaal! Vandaag ga ik het hebben over hoe het is om een blogger te zijn. Vaak hoor je dat bloggers een beetje een voorbeeldfunctie hebben. Omdat veel (jongere) meiden hun blog volgen en dingen van hun aannemen beïnvloeden bloggers die meiden ook onbewust. Dat is waarom bedrijven vaak bloggers benaderen om hun producten te testen. Maar hoe moet je je gedragen als je voor anderen een voorbeeldfunctie hebt? Wat kan wel en wat kan niet? Ik ga het vandaag over voorbeeldfuncties hebben en wat er lastig aan is.

Jong publiek
Blogs zijn heel erg populair tegenwoordig. Sommige lezeressen zitten zelfs nog op de basisschool. Dan is het als blogger zijnde best belangrijk om je er bewust van te zijn dat je lezeressen misschien wel dingen van je aannemen of jouw als idool zien. Net zoals jij willen worden, etc.

Goede voorbeeld
Je wilt je lezeressen natuurlijk als blogger zijnde dingen bijbrengen. Je geeft kledingadvies of make-up advies. Het kan dat je lezeressen je ook volgen op Twitter of Instagram. Iedereen tweet wel eens iets stoms uit pure frustratie. Maar als je bekend bent en een blog bijhoudt krijg je al snel veel kritiek over je heen. Af en toe beseffen mensen niet helemaal dat we ook maar mensen zijn. =)

Wat wel en wat niet?
Mensen aanraden om aan de drank of drugs of zoiets te gaan is natuurlijk niet de bedoeling van een blog. Een blog is je eigen stukje internet waarin je uiteraard vrij bent om te schrijven wat je wilt, maar er zijn grenzen. Natuurlijk kun je wel je eigen ervaringen met mensen delen om mensen te helpen. Of leuke artikelen plaatsen die mensen opfleuren. Ook is een blog niet bedoeld om andere mensen af te kraken. Dus zou ik bijvoorbeeld ruzie met iemand hebben dan zou ik diegene nooit zwart mogen maken op mijn blog. Dat is niet professioneel en dat zou ik ook nooit doen.

Persoonlijk
Persoonlijk vind ik het een eer als ik van beginnende (jongere) bloggers hoor dat ze net zoals mij willen worden. Dat raakt me echt. Ik ben niet perfect, dat is niemand. Maar het is gewoon leuk als iemand zoiets tegen je zegt. Het is leuk om anderen te inspireren.

Dit was even een stukje hersenspinsels. Iets waar ik laatst eens over nadacht. =)

Liefs,
Mar



Geen opmerkingen:

Een reactie posten