zaterdag 28 juni 2014

10 dingen..

Heey allemaal! Vandaag ga ik een random artikeltje doen. Gewoon wat van mijn hersenspinsels. Iets waar ik laatst over nadacht. Omdat het allemaal kleine onderwerpjes zijn heb ik besloten ze in een zelfbedachte soort van 'Tag' te zetten. De bedoeling is dat ik steeds 10 dingen opnoem en daar wat bij uitleg. Nou ja, jullie zien het van zelf. Laten we maar beginnen.


10 dingen waar ik me aan irriteer

Qua uiterlijk..

1. Een brekende nagel!
 Oké, ik weet het, ik klink nu echt als een tutje. Maar ik kan er zo niet tegen dat als ik wekenlang heb 'gespaard' voor lange nagels dat er dan eentje breekt. En dan zijn ze weer ongelijk. Dat vind ik als perfectionist zijnde al niet echt geweldig. Maar het vervelendste is dat je wekenlang ergens mee bezig bent geweest en dan in één keer: KRAK! Weg nagel. En korte nagels zijn gewoon echt vervelend als je ze wilt lakken.

2. Ongelijke ogen.
Ongelijke ogen? Dat klinkt raar. Maar waarschijnlijk ook voor vele meiden wel bekend. Wanneer je je opmaakt en het ene oog perfect lukt en het andere er gewoon totaal niet op lijkt. ARGGGGGGGH. Vooral met mascara heb ik dit regelmatig. En het is zo frustrerend. Vroeger had ik het ook altijd met oogschaduw. Dan ging ik steeds meer het ene oog 'bijpoederen' waardoor het te lichte oog weer te donker werd. Dan ging ik het andere oog weer donkerder maken. Etc. Gelukkig gaat dat nu goed.



Qua sport..

3. Speerwerpen.
Het is niet dat ik de sport haat, maar ik kan het niet. Hoe erg ik ook mijn best doe. Het lukt niet.. En daar irriteer ik me zo aan. Want op zich is het wel gaaf. Gewoon als je het in films ziet. Net als boogschieten, wat een vriendin van me doet. Maar echt.. Ik kan niet speerwerpen. En dat is frustrerend. =(

4. Softbal.
Dit frustreert me omdat we het al vier jaar lang continue doen met gym. En ik hou van afwisseling. En vier jaar lang bijna alleen maar dat.. Dat is gewoon te veel.

Qua producten..

5. Gezichtsmaskers of crèmes die branden.
Ik weet niet of het aan de producten lag of aan mijn huid, ik denk het laatste, maar er zijn een aantal producten waardoor mijn huid gaat branden. En dat voelt alles behalve ontspannend. Dus dat is zwaar irriterend.

6. Nagellak die maar niet dekt.
Dan ziet het potje er van de buitenkant zo mooi uit. Je weet het zeker; deze kleur is het helemaal! En dan doe je het thuis op, schijnt het hartstikke door. Waardoor je er minstens vijf keer overheen moet. Daarom let ik er ook goed op of het een goed merk is voor ik nagellak koop. Natuurlijk heb ik daar niet heel veel verstand van. Maar als ik eenmaal een paar goede merken ken zal ik vaker daarvan kopen dan van een merk dat ik nog nooit heb geprobeerd. ( Ik gebruik meestal: Miss Sporty, Safari en Essence. )

Qua school..

7. Leraren die zich vergissen in de aantekeningen terwijl je het net hebt opgeschreven.
Ik weet dat vergissen menselijk is en het is ook geen verwijt. Het is alleen vervelend voor jezelf dat net je best aan het doen was om je schrift netjes te houden. En dat je het net hebt opgeschreven en het dan weer word uitgeveegd en verbeterd. Dan kun je alles weer doorkrassen en overnieuw gaan schrijven. Dan is het al niet netjes meer en minder overzichtelijk. Tip: Mocht dit jou gebeuren en je kunt er echt niet tegen. Schrijf dan eerst gewoon snel met de leraar mee en schrijf je aantekeningen thuis nog even netjes over.

8. Black-outs tijdens toetsen.
Je hebt zo erg op dat ene woordje gehamerd en tijdens het proefwerk.. Je weet het opeens niet meer. Vijf minuten na de toets schiet het je opeens te binnen. Maar ja, je hebt je blaadje al ingeleverd..

Qua hobby's..

9. Onweer als ik nog moet bloggen.
En dan ook zulk erg onweer dat de stekkers eruit moeten.. Dat is frustrerend. Want dan kan ik niks posten terwijl ik wel heel graag iets wilde posten.

10. Het schoonmaken van een dwarsfluit.
Dat is gewoon een werkje zoals de wc schoon maken of afwassen. Je wilt het niet maar het moet gebeuren. Zoiets. Want ja, het is schoonmaken. En niet echt een leuk werkje. Ik heb er gewoon een hekel aan.




10 dingen die gewoon superfijn zijn


1. Massages.
Vooral voet- en rugmassages zijn gewoon.. Wauw. Ik snapte nooit wat mensen fijn vonden aan een voetmassage maar dat is echt fijn.

2. Een warm gevoel van liefde.
Dat kan zijn als je met degene bent waar je van houdt, maar ook bij vrienden of familie. Of je huisdier. Gewoon een heel fijn gevoel door je heen. Ik kan het niet echt uitleggen maar ik denk dat de meeste mensen wel weten wat ik bedoel.

3. Disney.
Voor jong en oud is Disney gewoon amazing. Ik heb gister met Eline onze oude videobanden er weer eens bij gepakt en gister heb ik Doornroosje gekeken. Vandaag Sneeuwwitje. En ook al zijn het oude films en ook al kijken jonge kinderen het ook. Het blijft leuk!



4. Foto's bekijken.
Dit is een familie tik. Mijn moeder is dol op foto's en mijn oma ook. En ik ben er ook dol op. Foto's zijn zo leuk om terug te kijken. Niet alleen mijn eigen fotoboeken maar ook die van andere mensen. Of foto's die in mensen hun woonkamer staan. Als je foto's van iemand bekijkt leer je diegene en zijn of haar leven een klein beetje kennen. I don't know.

5. Beste vriendinnen.
Vrienden zijn in het algemeen geweldig. Stuk voor stuk. Maar ik heb nu een soort van beste vriendin en ik merk dat dat er net iets bovenuit steekt. Ik kan het niet echt uitleggen. Het rare is dat we elkaar al ons hele leven van gezicht kennen maar pas sinds het begin van dit schooljaar echt in gesprek zijn geraakt. En we hebben zoveel gemeen. Ik heb nog nooit een vriendin gehad die zoveel met me gemeen had. En dat is leuk. 

6. Hoe mijn haar ruikt als ik net naar de kapper ben geweest.
Dan ruikt het altijd zo lekker. Ik heb nu zelfs ook een shampoo die daar heel erg op lijkt maar echt wauw.. Dan kan ik de hele dag aan mijn haar lopen snuiven.

7. Mijn lipstick met watermeloen- smaak.
Over dingen waar ik de hele tijd aan loop te snuiven gesproken. Daar is mijn nieuwe lipstick ook één van. Als ik hem op heb zit ik de hele tijd aan mijn lippen te ruiken en te snuiven. Ook als ik in gesprek ben. Het ruikt gewoon zó lekker.

8. Family time.
Tijd met familie is ook heel fijn. Sinterklaas of kerst samen vieren doet mij altijd erg goed. 

9. Ben&Jerry's.
Ben & Jerry's Cookie Dough is zo lekker! Dat is één van de weinige 'etensdingen' die ik echt goddelijk vind. Jum.

10. Once Upon A Time.
Once Upon A Time is zo'n heerlijke serie. Het heeft alles: Humor, spanning, romantiek, een geniaal bedachte verhaallijn, goed uitgewerkte personages.. Just amazing!

Dit waren even twee lijstjes met dingen. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Het spijt me dat ik zolang niks heb gepost, dat was iets langer dan ik had gewild maar ik kon niet echt het moment vinden om iets te posten. Voor mensen die zich af hebben gevraagd of ItsAllAboutMarly is gestopt; Totaal niet. Ik ben er juist heel erg trots op hoe lang ik al blog en hoe goed het gaat.

Liefs,
Mar 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten