zondag 22 juni 2014

Personal: Wat ik van Disney heb geleerd.

Heey allemaal! Vandaag wil ik hebben over één van de dingen waar ik echt intens gelukkig van kan worden. Disney. En niet alleen Disney. Maar gewoon sprookjes in het algemeen. Fantasy is zo fascinerend. Misschien dat ik daarom zo'n grote fan van 'Once Upon A Time' ben. Sprookjes zijn levenslessen en in 'Once Upon A Time' word zoveel achtergrondinformatie over de sprookjesfiguren verteld. Vandaag ga ik vertellen wat aan Disney heb in het dagelijks leven en wat ik van welke disneyfiguren heb geleerd. =)

Frozen
Frozen heeft me geleerd dat ware liefde niet alleen tussen twee mensen die verliefd zijn hoeft te zijn. De liefde tussen vrienden of familie is net zo belangrijk. En ook die kan je dat ene warme gevoel geven. Liefde is het mooiste ter wereld. En je kunt het op veel manieren vinden. 

Elsa uit Frozen
Elsa heeft me geleerd dat geen schande is om anders dan de rest te zijn. Je moet jezelf zijn en jezelf niet inhouden om wat andere mensen van je zullen gaan denken. Je voelt je pas compleet vrij en gelukkig als jezelf jezelf laat zijn. 



Anna uit Frozen
Je moet de liefde niet willen vinden, de liefde moet jou vinden.

Assepoester
Assepoester heeft me geleerd om ondanks hoe slecht de situatie soms lijkt sterk en vrolijk te blijven. Voor jezelf en de mensen om je heen.

De Lion King
Deze film heb ik niet gezien maar als ik het liedje 'Circle of Life' luister krijg ik altijd een heel warm gevoel van binnen. Vroeger met ballet hebben we op de Lion King muziek gedanst. En dan met een hele groep in een cirkel. Allemaal verkleed als verschillende dieren. Allemaa
l verschillend en samen in een cirkel. Dat geeft toch wel een warm gevoel. Want als ik de muziek van de Lion King hoor denk ik aan ballet van toen. Dat gevoel op het podium. Ik voelde me daar echt intens gelukkig. Mooie herinneringen. 




Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is mijn grote voorbeeld. Ze is lief en eerlijk en vrolijk. Ze is ook een beetje naïef maar over het algemeen is ze mijn favoriete Disneyprinses. 

Pocahontas
Pocahontas is zo'n bijzonder meisje. Hoe zij leeft met de natuur, daar kunnen wij nog iets van leren. Het verhaal is gebaseerd op de ontdekking van Amerika. Ik vind het mooi dat Disney er op zijn eigen manier iets mee heeft gedaan. Er zit ook hele mooie muziek in Pocahontas en het is een bijzondere film. Anders dan de andere sprookjes prinsessen heeft Pocahontas bijna niks en leeft ze heel eenvoudig. Toch lijkt ze een heel wijs persoon.

Maleficent
Vroeger zag ik het heel zwart wit. Je had goede personen in films en slechte personen. Maar in Maleficent wordt uitgelegd wat er vooraf ging aan die slechte daden. 'Dark isn't born, it's made.' Aldus 'Once Upon A Time'. Mensen worden niet slecht geboren en ieder mens heeft goede en slechte dingen. Wat je meemaakt bepaalt ook voor een deel wie je word.

Frozen again
Door Frozen heb ik geleerd dat ware liefde niet het perfecte stelletje is, maar juist twee mensen die heel veel discussiëren en elkaar uitdagen. Tegenpolen kan ook heel goed ware liefde zijn. Alleen duurt het vaak even voor je erachter komt.



Tinkerbell
Tinkerbell heeft me laten inzien dat iedereen een talent heeft waarin hij of zij kan uitblinken. Tinkerbell wil heel graag de talenten van andere elfjes hebben en vind haar eigen talent maar saai. Maar alles mislukt tot ze accepteert wie ze is en daarmee schittert.

Dit waren een aantal van de dingen die ik van Disney heb geleerd. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Ik heb de hele avond lekker Disneymuziek zitten luisteren en voel me intens gelukkig.

Liefs,
Mar 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten