maandag 9 juni 2014

♥Why I Love My Friends♥

Heey allemaal! Na een druk en lang weekend zit ik hier maandagavond aan de keukentafel na te denken over een onderwerp voor mijn artikel van vandaag. Ik denk nog een beetje aan mijn artikel van gisteren. Wat gaaf was dat om te mogen doen. De vrienden en familie die meededen reageerden allemaal enthousiast. Het is leuk om iets samen te maken met de mensen die dicht bij je staan en waar je om geeft. Omdat ik zo blij ben met mijn vrienden wil ik in dit artikel even extra stilstaan bij vriendschap en bij mijn vrienden.

Vriendschap is voor mij heel erg belangrijk geworden het afgelopen jaar. Soms is het moeilijk om onderscheid te maken tussen echte vrienden en mensen die je weer laten vallen. Maar als je echte vriendschap kent.. Dat is geweldig. En ik ben er heel erg dankbaar voor dat ik het heb mogen ontmoeten.

Ik denk niet dat vriendschap iets te maken heeft met hoelang je iemand kent, maar hoelang het voelt alsof je iemand kent. Je kunt mensen nog zo lang kennen, maar je kunt ook je beste vrienden pas later ontmoeten. Ook weet ik niet of het zo is dat je maar één beste vriend of vriendin kunt hebben. Ik denk dat je gedurende je leven wel meer mensen ontmoet waarmee je een enorm goede klik voelt.

Ik heb niet één beste vriendin. Nee, ik heb meerdere vriendinnen die voor mij stuk voor stuk heel bijzonder voelen. En ze zijn ook gewoon niet met elkaar te vergelijken omdat ze zo verschillend zijn. Ik heb wel één vriendin die voor mij misschien het meest als mijn beste vriendin voelt omdat we veel dingen gemeen hebben. Omdat de meeste vrienden die ik heb heel erg van me verschillen. Ik ben het niet gewend om echt bijna alle hobby's en tv- programma's met iemand te delen. Maar dat is wel heel erg leuk!

Op school heb ik een vriendinnengroepje van vier meiden die stuk voor stuk geweldig zijn. Ze zijn allemaal zo verschillend en toch zijn we met zijn allen ook heel leuk. Ze durven zichzelf te zijn en daar heb ik respect voor. Ze hebben elk hun eigen hobby of passie waar ze zich helemaal voor geven. Ik denk dat ik vier hele verschillende vriendinnen leuker vind dan wanneer we allemaal het zelfde zouden zijn. Dat zou saai zijn. En wat viel er dan nog te vertellen? Nee, ik vind dat we de verschillen moeten koesteren.

Verder ken ik ook nog een aantal vriendinnen van buiten school. Ik ben de vrienden dankbaar die er voor me zijn in moeilijke tijden. Maar ook de vrienden waarmee ik lach of leuke dingen doe. Dat is net zo belangrijk. Het gehele plaatje.

En wat voor vriendin ben ik? Ik ben het afgelopen jaar daarin erg veranderd. Vroeger was ik meer ' de afwachtende vriendin. ' Eentje die mopperde over anderen die nooit als eerste belden, schreven, whatsappten, etc. Het afgelopen jaar ben ik daarin veranderd. Ik heb mezelf geleerd het initiatief te nemen. Zou het me leuk lijken om van vrienden Valentijnskaarten te krijgen? Dan geef ik mijn vrienden Valentijnskaarten. Lijkt het me leuk als iemand onverwachts op taart trakteert? Dan trakteer ik op taart. Deze verandering vind ik erg leuk. Want ik krijg er een goed gevoel van. Je kunt wel altijd zeuren over de ideale vriendin die je wilt hebben. Maar je kunt er ook mee beginnen om haar voor iemand anders te zijn.

Deze opmerking lijkt me eigenlijk wel een wijze les en een goede afsluiting voor dit artikel. Ik vond het leuk om een keer mijn hersenspinsels met jullie te delen. Hebben jullie een beste vriendin of meerdere beste vrienden? Wat betekent volgens jou vriendschap?

Love,
Mar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten