vrijdag 29 augustus 2014

Disney: animator collection #1

Heey allemaal! De afgelopen week was ik nogal moe. Het 'back-to-school'- ritme moest eventjes wennen. Maar nu is het weekend en dan is er natuurlijk genoeg tijd om te bloggen. We hebben nog niet zoveel huiswerk. Eigenlijk gewoon bijna niet. Dit weekend heb ik het niet heel druk, maar toch staan er wel een aantal dingen gepland. Morgen heb ik bijvoorbeeld een verjaardag en ga ik 's middags met een vriendin afspreken. Maar al met al is er genoeg tijd om wat aandacht te besteden aan één van mijn fijnste plekjes. Mijn blog. Ook nu ik iets minder vaak artikelen post ben ik nog steeds heel erg trots op mijn blog. Vanaf januari ben ik nu al meer dan een half jaar aan het bloggen. En het verveelt me nog steeds niet. Ik heb de laatste tijd gewoon meer hobby's gevonden en/of opgepakt waardoor er iets minder tijd is voor ItsAllAboutMarly. Ik ben veel aan het knutselen en ik ben druk bezig met de boeken die ik al een hele tijd wil lezen uit te lezen. Ik voel me aan de ene kant en beetje schuldig dat ik zo weinig artikelen post. Maar aan de andere kant voel ik me ook heel vrij en vrolijk. Het is mijn vrije tijd en ik kan daarin van alles doen wat ik maar leuk vind. Niet alleen bloggen. Maar tekenen, lezen, afspreken, winkelen én bloggen. Ik heb deze week mijn eerste week les gehad. Hoe het met huiswerk gaat zijn heb ik nog niet echt kunnen proeven. Wel heb ik in september veel presentaties op de planning staan. Heel leuk maar ook heel spannend. Maar goed, als aankomend onderwijsassistent is het de bedoeling dat je later voor de klas staat. Heel vreemd is het dus niet dat ze ons zoveel laten oefenen met (jezelf) presenteren.

Nu even iets anders! Over 42 nachtjes ben ik jarig. En nee, dit weet ik niet uit mijn hoofd. Ik heb net zoals velen de app Daysleft op mijn telefoon. Daarop tel ik dingen af. Zoals mijn verjaardag, die van Stefan en die van vriendinnen. Ik ben 10 oktober jarig. Dat is op een vrijdag. Dan moet ik wel naar school maar ik heb een korte dag. Op vrijdag ben ik 11.45 alweer uit. Dus in principe zou ik die middag iets leuks kunnen doen of wat visite uit kunnen nodigen. Dat moet ik allemaal nog regelen. Ik denk dat dit sowieso één van mijn 'september goals' word. Aangezien ik vrij begin oktober jarig ben wordt het wat krap om allemaal in oktober te regelen. Wat wil ik eten? Wat wil ik op mijn feestje precies doen? Wat voor slingers wil ik? Zoveel vragen en waarschijnlijk vergeet ik er nu nog een paar. En dan heb je natuurlijk ook nog de grote vraag: Wat voor cadeautjes wil ik? Weet ik ook nog niet precies. Maar ik weet wel meer te bedenken dan de afgelopen jaren. En dit keer ook dingen die ik echt leuk vind. Ik denk er al een tijdje aan om een nieuwe bucket list op mijn blog te plaatsen. Want ik heb wel eens eerder eentje gemaakt maar die is oud. En ik heb nu zoveel dingen ontdekt die ik ook heel graag wil. 

Mijn artikel van vandaag gaat over de Disney animator collection. Echte Disney poppen. Ik ben zestien. Natuurlijk speel ik niet meer met poppen. Maar ik vind sommige poppen wel fascinerend mooi. Disney heeft hele mooie poppen. Ook hele dure poppen. Maar ze lijken wel echt op de Disney karakters die ze voorstellen. Zo'n Disney animator collection doll kost 50 euro. Ik snap het als sommige mensen dit gekke werk vinden. Geef je 50 euro uit voor een pop? Ik snap het als je zo denkt. Maar kijk, iedereen is anders. En als je iets heel graag wilt hebben dan vind je het het geld waard. Dat is voor de één een concert van een boyband, voor de ander een gesigneerde voetbal en voor mij is dat zo'n echte Disney pop. Vandaag ga ik met jullie de verschillende Disney animator poppen bespreken en mijn mening erover geven. Welke ik eentje wel of niet zou kopen bijvoorbeeld. Want natuurlijk zijn ze allemaal super schattig. Maar goed, vandaag gaan we deze collectie eens onder de loep nemen. Omdat het nogal veel poppen zijn heb ik besloten er een serie van te maken. Let's do this!


Snow White

Zoals jullie kunnen zien lijken ze allemaal een beetje op peuters. Dat maakt ze ook zo schattig. Sneeuwwitje vind ik een hele mooie pop. En ze is tenslotte ook mijn favoriete Disneyprinses. Het punt is alleen dat haar haar met allemaal elastiekjes en fabrieksspul zit zoals het zit. Het is niet echt handig om te borstelen en ik denk dat het hierdoor in verloop van tijd helemaal niet meer mooi zit. Op internet heb ik verschillende foto's gezien van de Snow White poppen van mensen en ik denk dat het ook wel een beetje ervan afhangt hoe je met de pop omgaat. Want het kan wel mooi blijven blijkbaar.

Verder vind ik dit wel een hele mooie pop. Ze heeft een schattige gezichtsuitdrukking. Ik kan het niet echt een emotie geven. Niet verdrietig maar ook niet een mega happy gezicht. Ik denk dat ik als ik een emotie zou moeten kiezen haar de emotie 'hoopvol' zou geven. 

Maar dit haar weer wel!




Dit vind ik niet echt mooi.






















Aurora

Daar hebben we Doornroosje! Ze lijkt wel op Doornroosje uit de film. Haar haar is heel gaaf nagemaakt dat sowieso. Van Doornroosje heeft nou niet bepaald een makkelijk kapsel. Dit geld overigens voor de meeste Disney prinsessen. Op Rapunzel na. Ze hebben geen makkelijke kapsels om na te maken. It's beautiful but it's not easy.

Nadelig aan de Doornroosje pop vind ik haar gezichtsuitdrukking. Op de meeste foto's die ik heb gevonden kijkt ze boos. En dat past gewoon niet bij Doornroosje. Persoonlijk zou ik Doornroosje niet kopen. Haar jurk lijkt overigens wel heel erg op die uit de film.




Hier zie je de boze blik echt goed.
Dit is de goedkopere pop. Nu kun je vergelijken. De animator poppen zijn duurder. Maar ze lijken ook echter.

Dit was deel één. Ik heb besloten er een algemene Disney- serie van te maken. Gewoon allemaal artikelen over Disney. Ik denk er de laatste tijd ook steeds aan om een complete Disney blog te maken. Leuk idee? Laat het me weten in de reacties, via Facebook of app. ( Voor de mensen die ik echt goed ken.)

Liefs,
Mar 
           

Geen opmerkingen:

Een reactie posten