zaterdag 2 augustus 2014

Dingen die ik vaker zouden moeten doen!

Laatst plaatste ik een artikel met dingen die ik niet zou moeten doen geïnspireerd door Tedje. Zij heeft een soort tweede artikel eraan toegevoegd. Ik moest even goed kijken, aangezien het op het eerste gezicht hetzelfde artikel leek. Aangezien ik de eerste heb overgenomen vond ik dat deze niet weg kon blijven! Vandaag ga ik jullie vertellen welke dingen ik juist vaker zou moeten doen. Discipline Marianne! Discipline!


❤ Mijn kamer netjes houden! Kijk, opruimen is het probleem niet. Ik ruim wel op. Alleen binnen een week ligt er weer evenveel troep of zelfs meer. En dát is het probleem. Dus ik zou mijn kamer netjes moeten houden. Niet als ik ga slapen mijn kleding ergens neer kwakken, I feel so ashamed to say this, maar netjes opvouwen en in de kast leggen of in de wasmand dumpen. Maar nee.

❤ Nagels lakken. Het komt er de laatste tijd gewoon nooit van. Ik zit de hele tijd naar mijn nagels te kijken en zeg tegen mezelf: 'Morgen, dan ga ik ze lakken.' En dan ga ik de deur uit terwijl ik ze weer niet gelakt heb. Als ik korte nagels heb gebruik ik dat als excuus. 'Ja, daar kun je toch niet zoveel mee.' Maar nu zijn ze dus (eindelijk) lang en ik vertik het gewoon.

❤ Naar de bios gaan. Naar de bios gaan is leuk! Naar de bios gaan geeft me soms veel stress. Stel dat ik naar de wc moet tijdens de film? Stel dat ik in mijn nacho's ga staan. Stel dat de hele zaal vol zit? Zulke dingen. Door de stress is het niet altijd even makkelijk om naar de bios te gaan, maar als ik er eenmaal ben voel ik me zo goed. Ik hou van de sfeer, het film kijken, het eten, de mensen waarmee ik naar een film ga.. It's just.. Ja, het is zo'n irritante factor in mijn karakter dat ik me altijd van te voren kapot stress maar dingen eigenlijk heel leuk vind. Just... Argh!

❤ Iets anders in een restaurant bestellen. In veel restaurants hang ik nog erg aan het eenvoudige kindermenu. Niet dat ik bij de mac een happy meal bestel en in een restaurant een pipo de clown ijsje. Nee, dat niet. Maar dat ik vaak gewoon patat een frikandel bestel. En in een pizzeria altijd pizza hawaii. Omdat ik bang ben dat ik iets anders niet lust en het dan laat staan. En dat vind ik zonde. Maar misschien loop ik nu wel heerlijk gerechten mis.

❤ Sparen. Ik zou eigenlijk van al het geld dat ik krijg elke keer iets weg moeten leggen in een spaarpot. Maar dat doe ik niet. Nee, ik geef uit. Ik moet echt beginnen met sparen. Lijkt me eigenlijk wel leuk om te doen! Ik heb nog wel ergens een spaarvarken staan, haha.

❤ Genieten van het moment. Gewoon even alle zorgen laten waaien en de geur van de natuur opsnuiven, genieten van de gesprekken om je heen en gewoon even.. Ja, puur genieten. Het is echt fijn om eventjes alleen maar te genieten.

❤ Terug appen als ik een bericht lees. Soms lees ik een bericht op Whatsapp en vergeet ik gewoon dat diegene ook nog antwoord verwacht. Dan denk ik: Oké, leuk. En dan raak ik afgeleid door iets anders waardoor ik helemaal vergeet te reageren. 

Nou, dit waren even de dingen die ik vaker zou moeten doen. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. And I'll see you next time.

Liefs,
Mar 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten