maandag 11 augustus 2014

Gemengde gevoelens: Make-up

Heey allemaal! Vandaag deel ik gewoon wat hersenspinsels met jullie. De laatste tijd denk ik meer na over make-up. Bijna ieder meisje heeft deze punten in haar leven:
- Het punt waarop ze om kleding gaat geven, zelf kleding wil kopen en het totaal niet meer eens is met de dingen die haar moeder voor haar uitzoekt.
- Het punt dat ze met make-up gaat expirimenteren. 
- Het punt waarop ze zich naakt voelt als ze zonder make-up de deur uit gaat.

Punt één ben ik allang gepasseerd. Mijn moeder en ik hebben een hele verschillende smaak qua kleding. Maar goed, het is ook goed dat je je eigen stijl ontwikkelt. Met make-up heb ik veel geëxperimenteerd. Natuurlijk ging dat niet altijd meteen goed, nee natuurlijk niet. Ik kan nu al zoveel situaties noemen waarbij ik denk: Hoe heb ik zo de deur uit kunnen gaan? En punt drie ben ik volgens mij net gepasseerd. Ik voel me redelijk naakt zonder mascara. Mascara is het enige wat ik elke dag gebruik maar ik weet niet.. Ik snapte nooit hoe mensen zich naakt konden voelen zonder make-up. Maar nu ik een tijdje elke dag mascara gebruik is het gewoon routine geworden. Als ik het niet draag voel ik net een kerstboom zonder piek, sinterklaasavond zonder pepernoten en een kat zonder staart. Als je nog niet zoveel met make-up bezig bent denk je waarschijnlijk: Wat stelt zij zich aan. Dat snap ik, dat had ik een half jaar geleden ook gedacht. Maar echt, make-up wordt verslavend. Omdat ik nogal gemengde gevoelens over make-up heb en daar over nadacht, heb ik besloten er een artikel aan te wijden.   

1 woord: Argh!


Ik denk dat eyeliner de grootste 'struggle' is die ik ben tegen gekomen qua make-up. Kijk, dat ik net een wortel lijk met foundation en dat mijn concealer er poederig uit ziet.. Daar zit ik niet zo mee. Dan draag ik het toch gewoon niet? Maar eyeliner is iets wat me vreselijk frustreert. Overal zie ik andere meiden met van die perfecte 'winged eyes' en dat is gewoon.. Argh!! Ik kan het niet. Er blijft hoe dan ook altijd een stukje ooglid zichtbaar. Het lukt me niet eens om zo'n perfect lijntje te krijgen. Ik weet dat veel meiden met dit probleem zitten en dan de oplossing 'oefenen, oefenen, oefenen' is. Maar ik heb daar geen geduld voor, oké? Ik ga maar verder met het volgende product voor ik uit elkaar spat van pure frustratie. Eyeliner is zo mooi, maar gewoon zó moeilijk om goed aan te brengen. Vandaar: Gemengde gevoelens.

Wimperkrullers zijn ook zoiets. Het effect is heel erg mooi. Alleen je hoeft maar iets te dicht bij je ooglid te zitten en weg ooglid. Het gevaarlijke is dat niet zoveel mensen dit weten. Professionele visagisten gebruiken ook een kleinere wimperkruller dan wij in de winkels kopen. Mocht je er eentje gebruiken; be careful.

Ook vind ik het nogal vervelend dat lipgloss er soms heel leuk uit ziet in de verpakking. Maar als je het opdoet stinkt het of is de kleur veel bleker dan je verwacht had. Hetzelfde geldt voor nagellak. De kleur lijkt soms zo mooi in die potjes. En dan smeer je hem op je nagels. Moet je tig keer lakken voor het dekkend is. Ik hou ook van knalkleuren lipstick. En als een kleur dan veel bleker is dan hij lijkt kan ik echt zo pissig worden.

Dit waren mijn kleine 'struggles' met make-up. Waar irriteer jij je aan met make-up? Zijn deze dingen herkenbaar voor je? Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. 

Liefs,
Mar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten