zaterdag 9 augustus 2014

Veelgestelde vragen

Heey allemaal! Vaak krijg ik vragen over mijn blog of gewoon over mezelf. En ook vaak dezelfde vragen. Omdat ik zoveel dezelfde vragen tegen kom heb ik besloten er een artikel van te maken. Want hé, beter in één keer antwoord op meerdere vragen dan tienduizend keer dezelfde moeten beantwoorden. Enjoy!



Waarom blog je soms minder?
Ik blog soms minder omdat ik het dan druk heb. Ik ben nog niet super goed in plannen en als ik een lange drukke dag heb gehad ben ik soms te moe om nog een artikel te schrijven. Als ik over een paar weken van start ga met mijn opleiding zal ik ook wel iets minder bloggen. Omdat mijn diploma dan echt even mijn eerste prioriteit heeft. Hoe of wat, en op welke dagen er geblogd zal worden weet ik nog niet. Ik zal de eerste weken op het mbo moeten proeven hoe de sfeer daar is, hoe er gewerkt word en hoeveel vrije tijd ik nog heb. Pas als ik een beetje aan mijn studentenleven gewend ben kan ik echt beginnen met een vaste planning maken. Wel zal huiswerk en leerwerk voorgaan. Ik hoop dat jullie daar begrip voor hebben. 

Wil je stoppen met bloggen?
Nee, daar peins ik niet over. Ik ben dol op bloggen en als ik het wat minder doe is dat echt puur dat ik er geen tijd voor heb. Iedereen heeft iets wat diegene helemaal geweldig vind. En waar hij of zij zich 100% voor wil geven. Nou, bij mij is dat bloggen. Het is zo dat dingen vaak leuker lijken als iemand anders ze doet. En ik heb zoveel hobby's gehad en ben veel projecten begonnen waar ik ook weer mee op ben gehouden. Maar bloggen doe ik al sinds januari en ik doe het nog steeds (bijna) iedere dag met veel plezier.

Is ItsAllAboutMarly afgeleid van je eigen naam?
Nope. ItsAllAboutMarly heeft niks te maken met Marianne. Ooit wilde ik een soort zomerkrantje maken met twee vriendinnen. Marly is een mengeling van onze namen. Marianne, Lucia en Daisy. Ja, Daisy van Powervrouwen. =p Dat krantje is uiteindelijk bij één van de onuitgevoerde ideeën gebleven. Maar de naam werd de naam van mijn blog. Indirect heeft Marly dus wel iets met Marianne te maken. Maar daarom heb ik niet bedacht. Eigenlijk is het een hele rare naam. Nu ik er zo over nadenk.

Ben je bevriend met andere bloggers?
Ik ken nog niet zoveel bloggers. De bloggers die ik volg zouden best mijn vriendinnen kunnen zijn. Doordat we dezelfde passie delen herken ik mezelf soms in hun. Dat is wel grappig. Ik heb wel één vriendin die ook blogt. We kennen elkaar niet van het bloggen, we waren al vriendinnen. Haar naam is Nikki en ze blogt over het 'school at sea'- project waarmee ze een half jaar les krijgt op zee! Ik heb heel veel respect voor haar dat ze zoveel discipline heeft en zelf al het geld bij elkaar verzamelt door gesponsord te worden. Ze heeft net gehoord dat ze geselecteerd is samen met 33 andere leerlingen van haar school. Ik ben zo happy voor haar!

Vind je het erg als ik zelf ook een blog begin?
Nee. Als ik je heb geïnspireerd om te bloggen voel ik me daardoor juist vereerd. Als het je passie is en je die door mij hebt ontdekt vind ik dat geweldig. Of misschien spookt het idee al een tijdje door je hoofd maar heb je nu door ItsAllAboutMarly de moed gekregen om het echt te gaan proberen. Als je wilt bloggen zeg ik altijd: "Doen!" Er zijn wel wat dingen waar je rekening mee moet houden, die kun je lezen in dit artikel. Hierin leg ik uit wat de leuke kanten van bloggen zijn en welke valkuilen je tegen kunt komen. Wat ik wel vervelend vind is wanneer mensen iemand anders nadoen. Kijk, tags en zo kun je meestal overnemen en dat staat dan ook wel in het artikel vermeld. Maar iemand compleet kopiëren, succes hebben door alleen iemand anders creativiteit, dat vind ik niet kunnen. Dan steekt iemand heel veel tijd in haar blog en dan doe jij haar gewoon na. Dat zou niet echt eerlijk zijn.

Hoelang ben je samen met Stefan?
Stefan en ik zijn nu bijna vier maanden samen.

Hoe heb je Stefan ontmoet?
Hij zat bij mijn nichtje op school. We zijn een soort van gekoppeld.

Wat wil je later worden?
Dat weet ik nog niet precies. Ik ga na de vakantie mbo onderwijsassistent doen. Omdat ik dol op ben op kinderen en graag meer wil leren over hoe je het beste met kinderen om kunt gaan. Dat vind ik interessant. Maar ik hou ook van schrijven, toneel, reizen, fotografie.. Het is gewoon nog heel lastig te zeggen waar ik uit ga komen.

Verdien je geld met je blog?
Nee. Ik heb wel eens een mailtje gekregen van een bedrijf dat mijn blog wilde gebruiken als promotie. Alleen ik ben zelf niet echt een technisch persoon die dat allemaal snapt en ik wil ook niet in zee gaan met onbetrouwbare bedrijven. Daarom heb ik het maar afgehouden.

Hoe zit dat nou met je zusjes?
Biologisch gezien ben ik enigskind. Alleen ik heb een achternichtje dat qua karakter vooral zo op me lijkt dat we onze moeders soms vragen of ze ons niet iets uit moeten leggen. En Daisy zie ik ook als mijn zusje. 

Heb je één beste vriendin?
Ja. Ik heb één beste vriendin. Maar dat betekent niet dat ik in de beste vriendinnen- status 'bezet' ben of zo. Je kunt meerdere goede vriendinnen hebben. Ik heb meerdere vriendinnen waarmee ik allemaal heel veel lol heb. Ik kan bij meerdere mensen terecht als er iets is en ik vind het leuk om tijd met ze door te brengen. Maar mijn beste vriendin steekt er een beetje boven uit. Ik voel me thuis bij haar thuis en soms kunnen we het zo goed vinden dat ze een beetje voelt als zusje. Maar ook weer niet. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen. Misschien snappen de meiden met een beste vriendin wat ik bedoel.

Hoe oud is Stefan?
Stefan is zestien. Net een maandje ouder dan ik. En dat is frustrerend.

Wat is je favoriete Disneyfilm?
Heb ik niet. Ik heb meerdere Disney films die ik heel mooi vind. Ik kijk nu ondertussen Lilo & Stitch. Die vind ik heel mooi. Stitch heeft iets schattigs en de familie draait om familie. Door dat en de muziek is het een hele warme film. Maar de nieuwere Disney films zoals Frozen, Rapunzel en Brave vind ik ook leuk. Ik denk dat op het moment Lilo & Stitch mijn favoriet is. Maar ik hou ook heel erg van Disneyfilms met een prinses erin.

Dit zijn de dingen die mij het meest gevraagd worden. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen. Heb je nou nog een vraag? Dan kun je hem achterlaten in de reactie's. En dan heb ik nog een vraag voor jullie. Welke tag zouden jullie graag een keer op ItsAllAboutMarly zien?

Liefs,
Mar









Geen opmerkingen:

Een reactie posten