donderdag 7 augustus 2014

Tag: Beste vriendinnen

Heey allemaal! Vandaag doe ik een tag met mijn beste vriendin Eline. In deze tag zullen we dingen vertellen over onze vriendschap. We hebben al eerder samen een artikel gemaakt. Dat was de best friends tag. Dat artikel ging over hoeveel we van elkaar weten. Vandaag zullen we ons meer bezighouden met wat we van elkaar vinden. Enjoy! 



Wat vind je mooi aan het uiterlijk van de ander?
Eline: Je lange wimpers. Dat staat je heel mooi!
Marianne: Je nagels. Ze zijn altijd lang en het lijkt alsof ze nooit afbreken, wat waarschijnlijk niet zo is, maar het lijkt zo. Dat is gewoon zó frustrerend als je eigen nagels steeds scheuren als je ze wilt laten groeien.

Hoe beschrijf je de anders kledingstijl?
Marianne: Meisjesachtig. Veel jurkjes en anders lichte kleurtjes die je er als nog meisjesachtig laten uit zien.
Eline: Mooi maar wel comfortabel. En ook meisjesachtig.

In welke kleding zou je de ander wel eens willen zien?
Eline: In een prinsessenjurk of middeleeuwse jurk met je haar opgestoken. Ik denk dat dat heel mooi zou zijn. Het zou je heel sprookjesachtig maken.
Marianne: Het lijkt me leuk om samen een keertje verkleed te gaan als Disney prinses. En dan de straat op.

Welke eigenschap van de ander zou je wel willen hebben?
Marianne: Ik zou graag jouw discipline willen hebben. Als je met een project begint ga je er ook echt voor en maak je het af. Als ik met iets bezig ben vind ik na een tijdje iets anders weer leuk en blijven sommige projecten liggen terwijl ze voor de helft af zijn. En dat je boeken altijd uitleest. Stiekem ben ik er trouwens ook jaloers op dat je altijd leuke nieuwe dingen ontdekt waar nog nooit iemand van heeft gehoord.
Eline: De manier waarop je altijd doorzet als je ergens gestrest voor bent.


In welke film / tv- serie zie je de ander wel spelen en als welk personage?
Eline: Once upon a time. En dan Snow White. Omdat je zo'n beetje alle eigenschappen ( lief, eerlijk, trouw aan vriendschappen, dapper, zorgzaam, stoer) van Snow hebt en je op haar lijkt. 
Marianne: Qua uiterlijk vind ik je op Merida uit Brave lijken en aangezien je hobby boogschieten is zou ik Merida kunnen zeggen. Maar ik vind Merida niet girly genoeg en jij bent toch best meisjesachtig. Daarom ga ik voor Elsa. Omdat je een heel aardig en leuk persoon bent maar soms ook een beetje afstand houd en graag tijd alleen doorbrengt.



Als de ander drie Disney- figuren kon zijn, welke drie zou de ander dan zijn?
Marianne: Zoals ik hierboven zei Elsa. En een beetje Belle. Omdat je van lezen houdt. En ehm.. Merida toch maar. Want qua gezicht lijk je gewoon heel erg op haar en vanwege het boogschieten.
Eline: Sneeuwwitje. Zie vraag hierboven. Rapunzel, omdat je nieuwsgierig bent en nogal enthousiast. En Belle omdat je van lezen houdt en omdat je het goede in mensen ziet.



Wat is de grootste angst van de ander?
Eline: Spinnen? Dat je katten iets gebeurd?
Marianne: Nee, doodgaan. Ook het verliezen van dierbaren. Jouw grootste angst zijn spinnen.
Eline: Jep. Tot nu toe is dat mijn grootste angst.

Als de ander een mythisch wezen zou zijn, welk wezen zou zij dan zijn?
Marianne: Elf. ( Uit lord of the rings)
Eline: Eenhoorn. Omdat eenhoorns lief en dapper zijn.

Als je de ander een prijs uit zou mogen rijken welke zou het dan zijn?
Eline: De sneeuwwitje prijs. Omdat je haar eigenschappen hebt.
Marianne: De beste beste vriendin- prijs. Omdat je altijd voor me klaar staat.
Eline: Die krijg jij ook. Want die verdien jij ook wel.

Als de ander een dier was, welk dier zou ze zijn?
Marianne: Een vogel. Een zangvogel. Omdat je een smal gezicht hebt en dol op zingen bent.
Eline: Een kat. Je hebt katten als huisdier en je ging net miauwen.
Marianne: Geen commentaar.

Hoe zou de ander haar haar een keer moeten dragen?
Eline: Opgestoken. Ik heb dat nog nooit bij jou gezien en ik denk dat het je mooi staat. 
Marianne: Met lang haar. Omdat je dat heel graag wilt hebben. Nu groeit ons haar ongeveer tegelijk. Het lijkt me leuk als we straks beide lang haar hebben. Kunnen het ook wel voor elkaar invlechten en zo.

Waar wil je de ander een keer mee naar toe nemen?
Marianne: Disney world en Parijs. Gewoon de stad Parijs maar ook Disneyland. Kan ik je mooi van alles laten zien in Parijs zelf en laat jij mij dingen zien in Disneyland.
Eline: Disneyland Florida. Omdat het de grootste disneyworld is.

Als je nail-art mocht bedenken voor de nagels van de ander en je kon alles maken.. Wat zou je dan maken op de nagels van de ander?
Eline: De hoofden van alle Disneyprinsessen. Dat lijkt me echt iets voor jou.
Marianne: Een hele lichtgroene kleur nagels. Beetje pastelgroen. En dan op de vijf verschillende nagels een pijl, een boog, een boek, een rode haarlok en een hartje met Dobby er in sierlijke kleine letters bij.

Welke smiley past het best bij de ander?
Marianne: Jaa... Waarom heb ik zo'n rotvraag verzonnen? Ik kan het niet echt uitleggen. Daarom zeg ik een schattige smiley.
Eline: Een lachende smiley omdat je het grootste gedeelte van de tijd lacht.

Hoe denk je dat de droomjongen van de ander eruit ziet?
Eline: Lief, eerlijk, dapper, betrouwbaar, zorgzaam, fantasierijk en Disney fan.
Marianne: Een jongen die laat merken dat hij om je geeft maar je ook voldoende vrij laat om tijd voor jezelf en vriendinnen te hebben. En hij moet interesse tonen in jouw liefde voor boeken. Ook moet hij van dieren houden. Met name van honden.

Waarom is de ander jouw beste vriendin?
Marianne: Omdat je altijd voor me klaarstaat, we veel gemeen hebben en het altijd erg gezellig is. Als er iets is kan ik altijd bellen of langskomen en kom je zelfs naar me toe meteen als er 's avonds iets is. Bij jou is het gewoon net iets anders dan bij andere vriendinnen. Ik vind het leuk om tijd samen door te brengen. En je geeft me advies en luistert naar m'n verhalen. Ook lachen we veel samen en hebben we van die rare inside jokes samen die niemand snapt. Zuurstok! *Eline schiet in de lach*
Eline: Omdat ik goed met je kan praten. Je bent ook de eerste persoon die ik ben tegengekomen die ook van Disney en lezen houdt. En we kunnen best wel samen lachen en creatieve dingen doen. 

Vertellen jullie alles aan elkaar?
Eline: Als je me ergens naar zou vragen wel. Tot nu toe zijn er nog niet echt geheimen geweest. Maar ik heb je wel persoonlijke dingen verteld en zou je in principe alles durven vertellen.
Marianne: Het meeste wel. Alleen dingen zoals relaties, daar vertel je niet alles over. Ook omdat dat niet echt leuk is tegenover je vriendje. Het is meer dat als er iets is dat je weet dat je het kunt vertellen.

Hoe vaak zien jullie elkaar?
Marianne: Een of twee keer per week. Verschilt hoeveel we te doen hebben.
Eline: Jep, een of twee keer per week. 

Wat is het liefste dat de ander voor jou heeft gedaan?
Eline: Je was bij mijn spreekbeurt over een nogal persoonlijk onderwerp terwijl je eigenlijk ziek was. Maar je kwam als steun voor mij.
Marianne: Toen ik het moeilijk had en 's avonds in het bos wandelde en jou belde wilde ik gewoon even met je praten. Maar jij hoorde hoe moeilijk ik het had en kwam zo snel mogelijk naar me toe. Dat is het liefste wat ooit iemand voor me heeft gedaan denk ik.

Dit waren alle vragen. Ik vond dit denk ik tot nu toe het leukste artikel wat ik ooit heb gemaakt. Het was zo persoonlijk en we hebben echt lieve dingen over elkaar gezegd. Ook hebben we veel gelachen. De vragen vonden we soms beide lastig maar het was wel heel leuk om te doen.


Liefs,
Mar 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten