dinsdag 16 december 2014

Future tag

Heey allemaal! Op dit moment ben ik net thuis van stage. Ik ben wel een beetje moe, maar ik heb zin om vanavond nog mijn kamer in kerstsfeer te brengen. Daarom kies ik ervoor om voor het eten te bloggen. Vandaag doe ik de Future tag. Dit is een zelfbedachte tag over een onderwerp dat mij momenteel best wel bezig houd. Mijn toekomst. Hoe zie ik mijn toekomst? Wat voor beroep? Met welke mensen in mijn leven? Hoe zie ik mezelf in de toekomst? Wat vind ik? Zulke levensvragen zijn op deze leeftijd natuurlijk heel normaal, maar soms kan dit knap lastig zijn. Soms voel je je heel volwassen en op andere momenten merk je dat je het toch nog niet helemaal bent. Lastig, lastig. In deze tag zal ik mezelf vragen stellen over de toekomst. Let's do this!


Weet je al precies wat je later wilt worden?
Nee. Ik weet het nog niet precies. Ik weet welke richtingen ik leuk vind. Iets met kinderen, iets creatiefs, iets met schrijven, iets met expressie.. Maar precies? Nee, dat weet ik nog niet. Ik zal het nog wel gaan ontdekken.

Welke beroepen spoken op dit moment door je hoofd?
Ik wil misschien kinderen gaan helpen die op school om wat voor reden dan ook vastlopen. Dit vind ik heel interessant en ik vind ook dat ieder kind evenveel kansen moet krijgen. Voor het ene kind betekent dit wat extra aandacht of wat extra oefeningen op een bepaald vak, maar dat ze uiteindelijk goed uitkomen. Daar gaat het me om. Ook lijkt het me leuk om creatieve therapie te geven. Dat lijkt me ook wel echt iets voor mij. Jongeren helpen door middel van creativiteit. En soms spookt er door mijn hoofd om iets met toneel te gaan doen of dieren.. Oh gosh, volgens mij ben ik er nog niet helemaal uit. Maar juf worden dat is wel iets wat van jongs af aan regelmatig rondspookt.

Van welke beroepen weet je vrij zeker dat het niks voor jou is?
De verpleging. Ik vind het wel heel mooi werk en ik heb ook respect voor de mensen die het doen, alleen ik zou een hopeloze verpleegster zijn. Ik kan niet tegen bloed en als ik in een bejaardentehuis werkte en ik zou iemand aantreffen.. Nee, ik ben niet iemand die dan de deur achter zich dicht trekt aan het einde van de dag en het dan los kan laten.

Denk eens aan een bejaarde versie van jezelf. Hoe zie je dat voor je?
Ik denk dat ik een gezellige bejaarde ben. Maar ook een drukke. ( Dit hangt wel af van de lichamelijke omstandigheden.) Eentje die de gezelligheid opzoekt en samen met andere bejaarden activiteiten onderneemt. Overal bij wil zijn wat georganiseerd word in het bejaardentehuis.. Maar tegelijk ook eentje die klaar zit met een kop thee en een foto album om urenlang te kletsen. 

Welk gerecht moeten ze in de toekomst uitvinden?
Ik heb echt geen idee of het al bestaat maar groene suikerspin met kiwismaak. Hier kwam ik laatst met twee vrienden op. Geniaal, maar geef toe: Het zou best lekker kunnen zijn?

Denk je dat je later gaat trouwen?
Tja, of je gaat trouwen dat weet je niet. Maar ik wil later wel trouwen. En op mijn bruiloft wil ik dansen op 'Can you feel the love tonight' uit de Lion king. Ik zie het helemaal voor me. Mijn haar valt voor één keer perfect over mijn schouder. Ik straal van geluk.. Bij kaarslicht schrijden we samen over de dansvloer.. Alleen ja, samen. De vraag is met wie? Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je je opeens beseft dat je toekomstige echtgenoot ergens rondloopt, maar dat je hem nog niet kent. Heel raar is dat. Echt heel erg raar. 



Beangstigt de toekomst je ook wel eens?
Natuurlijk. Ik denk ook wel eens: "Stel dat ik nooit mijn ware liefde vind of weet waar ik thuis hoor wat betreft werkveld." Van dat soort onzekerheden. But that's normal. That's life. 

Welke dingen hoop je dat in de toekomst nog steeds hetzelfde zijn?
Ik hoop dat ik de vriendschappen die ik nu heb dan nog steeds heb. Want die zijn me heel dierbaar. Ook hoop dat ik dat ik nog steeds een familiemens ben en goed met anderen om ga. Ook hoop ik nog steeds te bloggen. Dat lijkt me echt grappig om op mijn dertigste blogs van nu terug te lezen. Van een puber tot een volwassen vrouw met een gezin. Die groei moet heel gaaf zijn om te zien in een blog.

Dit waren alle vragen. Als jullie deze tag over willen nemen mag dat! Ik hoop dat jullie het leuk vonden.

Liefs, 
Mar 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten