vrijdag 26 december 2014

Personal update: Kerst 2014

Heey allemaal! Momenteel kijk met mijn moeder GTST. De familie is net weer naar huis toe en ik zit met mijn laptop op schoot nog steeds in mijn feestelijke kerstkleding op de bank. Vandaag vertel ik jullie in het kort hoe mijn kerst is geweest. Omdat het al best laat is, zal dit waarschijnlijk niet een erg uitgebreid artikel worden. Laten we beginnen bij gisteren.


Gisterochtend hebben we met het gezin lekker ontbeten met warme broodjes en fruit. Het was geen enorm kerstontbijt maar het was speciaal. Gewoon een klein beetje anders dan anders. Perfect. 's Ochtends zijn we gewoon een beetje lui geweest en 's middags gingen we naar mijn opa en oma. Daar hebben we een kopje thee gedronken met een stukje oranjekoek. Mijn opa en oma hebben een hele leuke kat. Ze heet Pluk en is ongeveer even oud als Kiko. Het is een lapjespoes en ze is best aanhalig. Ook is ze nog heel speels. Ik heb haar een tijdje in mijn armen gehad en ze bleef rustig liggen. Dat vond ik heel bijzonder. Toen ze nog veel kleiner was, kwam ze heel bang op me over. En nu leek ze zich wel veilig bij me te voelen.

Aan het einde van de middag gingen we weer naar huis toe. Hier hebben we lekker met eigen gezin gegeten. Dit was op zich ook wel eens fijn. Als voorgerecht hadden we mini- pasteitjes met champignon ragout. Dit had mijn moeder met opzet gedaan omdat je van die grote pasteitjes meteen zo vol word. Als hoofdgerecht hadden we gemarineerde kip met aardappelpartjes en stofpeertjes. Die stoofpeertjes zijn heerlijk verfrissend in de keel. Jum! Na het hoofdgerecht hebben we een hele poos gewacht en eerst gtst gekeken. Daarna hebben we als toetje een ijstaart gehad. In de taart zaten drie smaken. Vanille, chocolade en aardbei. Je hebt twee soorten nagerechten in mijn ogen: Nagerechte die wel lekker zijn maar die je hap voor hap met moeite nog in je volle maag propt en verrukkelijke nagerechten waarbij elke hap een totaal nieuwe beleving is. En dit toetje was zonder twijfel het laatste. Wauw!


Na het eten hebben we 'Oz the great and powerful' gezien. Hiervan zal zondag een filmrecensie online komen. Daarom vertel ik er nu nog niet al te veel over. Alleen dat het een prachtige film was.

Tweede kerstdag, vandaag, zijn we 's ochtends te wandelen geweest met het gezin. We wandelden even langs mijn oude basisschool en ik haalde een aantal herinneringen op. Dat was wel fijn. Jeugdsentiment zeg maar. Ik voel me zo oud wanneer ik iets jeugdsentiment noem, haha. 's Middags rond 16.00 kwam de familie bij ons. We hebben gepraat, gelachen, spelletjes gedaan en samen gegeten. Ik vond het een erg fijne middag en avond. We hebben een broodmaaltijd gegeten en na het eten hebben we nog een stukje van Frozen gekeken. Ik heb ook een kaarsje aangedaan voor mijn opa. Als teken dat hij er ook altijd bij was en dat nu niet meer kan zijn. Maar vreemd genoeg voelde ik zijn aanwezigheid wel een beetje. Ook al is het door een klein lichtje. Zo was hij toch nog een beetje bij ons. 

Kerst 2014 was niet superdruk en volgepland. We hebben niet enorme maaltijden gehad en we hebben niet elk familielid gezien, maar het was bijzonder. Just the way it was. Ik vond het een mooie kerst.

Liefs,
Mar 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten