vrijdag 19 december 2014

Hoe weet je wanneer iemand je beste vriendin is

Heey allemaal! Normaal komt er op vrijdag een artikel samen met iemand anders online. Vandaag heb ik ervoor gekozen om de vrijdag en de zaterdag om te ruilen. Daarom ga ik vandaag een serieus advies- artikel schrijven en schuift de vrijdag naar de zaterdag. Morgen dus. Dit is eenmalig. Ik heb deze dagen omgeruild omdat vandaag eigenlijk niemand tijd had voor een gezamenlijk artikel. Eerst gaf dat me best wel stress. Ik dacht: Oh jee, wat nu? Alleen toen zei ik tegen mezelf: "Marianne, het is jouw blog. Dan draai die dagen toch gewoon om?"

Vandaag ga ik het hebben over wanneer iemand nou je beste vriendin is. Waaraan merk je dat? Je kunt natuurlijk iedereen gewoon je beste vriend of vriendin noemen, maar een echte beste vriendin.. Dat is toch wel speciaal. Ik heb een aantal keren een beste vriendin gehad. Met een kettinkje en zo, heel schattig allemaal. Toen was ik ook nog wat jonger. Nu is Eline mijn beste vriendin. Ik ben nu zeventien en het komt niet eens meer in me op om zo'n half hartje kettinkje aan te schaffen met mijn beste vriendin. Die tijd heb ik gehad. Toch weet ik zeker dat zij mijn beste vriendin is en ik die van haar. Maar hoe weet ik dat? Vroeger las ik zo vaak stukken over een beste vriendin in tijdschriften, maar ik herkende dat nooit helemaal. Ik schrijf dit artikel voor mensen die niet zeker weten of iemand hun best friend is.  En anders is het natuurlijk ook gewoon leuk om te lezen.

Ik weet dat mijn beste vriendin mijn beste vriendin is omdat..



1. Ik bel haar als ik met iemand wil praten
Als ik in een dilemma zit en niet weet hoe ik een situatie aan moet pakken, is zij meestal de eerste die het hoort.

2. Als iemand haar beledigd, dan kom ik altijd voor haar op
Ik kijk wel eerlijk naar situaties, maar wanneer iemand onterecht lullig tegenover haar doet, dan voel ik me ook een beetje aangevallen.

3. Soms denk ik dat ze als een soort zus voelt, maar toch niet helemaal.
Misschien is dat zo omdat ik zo vaak bij haar thuis ben. Ik kom er zo vaak binnen wandelen dat het zo'n beetje een tweede thuis word. 

4. We hebben ongeveer dezelfde hobby's.
Ik zeg niet dat dit nodig is in een vriendschap. Maar ik merk zelf dat het wel fijn is dat je in ieder geval een paar interesses deelt. Bij Eline en mij zijn dit Disney, Once Upon A Time, Harry Potter, Divergent, de Selectie trilogie, tekenen.. Genoeg dingen, haha. Ik kan met haar echt over Disney e.d. praten. Want bij de meeste mensen is het: "Oh, Marianne. Ja die is Disney fan." Maar met mijn beste vriendin kan ik echt over Disney praten. We kunnen ons er enorm druk over maken dat de oudste Disney prinsessen niet veel diepgang hebben in hun films, dat "Can you feel the love tonight" eerst helemaal door Timon en Pumbaa gezongen zou worden.. etc. En dat zijn best leuke dingen om over te discussiĆ«ren.


5. Ik weet dat we beste vriendinnen zijn. 
Ik weet dat we beste vriendinnen zijn. Zij weet dat ook. En hoeveel of weinig we elkaar in een week spreken brengt daar geen verandering in. Want als we elkaar wel weer spreken of afspreken is het gewoon goed. Dan kletsen we gewoon weer bij. 

Dit waren de dingen waarom zij mijn beste vriendin is. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben. c: En zoals ik al zei bij 5. Je weet wanneer iemand je beste vriendin is. Dat voel je. De band tussen jullie is net iets sterker dan bij andere vriendinnen. Je hebt net iets meer vertrouwen of wat dan ook. Het is heel lastig uit te leggen. Maar goed,

Ik wens jullie allemaal een fijne kerstvakantie! Want yes!!! Het is eindelijk vakantie. 

xx Mar 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten