donderdag 11 december 2014

Musical tag

Heey! Vandaag ben ik helemaal in een musical bui. Ik luister sinds ik thuis ben van school af musical songs. En daarna kwam ik op de blog van Tedje de Musical tag tegen. Hoe perfect is dat? Vandaag ga ik de musical tag dus doen.. c: Wat voor vragen het precies zijn, weet ik nog niet. Ik heb alleen de eerste twee vragen doorgelezen. Well.. let's do this!

Welke musicals heb je gezien? (Ik reken hierbij zowel musicals die ik op tv heb gezien als musicals die ik in het theater heb gezien.)
- Doornroosje
- De drie biggetjes
- Sneeuwwitje
- De kleine zeemeermin
- Legally Blonde
- Lover of loser
- High school musical
- Grease
- Narnia
- Pipi langkous


Wat was de eerste musical die je zag?
Gosh.. Zowel mijn moeder als ik hebben geen idee. Pipi Langkous en Narnia waren de eerste in theater. Maar als kleuter heb ik de drie biggetjes en Doornroosje op videoband gezien.

Welke musical heb je als laatste gezien?
De laatste musical in het theater was lover of loser. Dat was 's werelds eerste interactieve musical. Dat was wel heel gaaf. Je kon als publiek bepalen hoe het verhaal steeds verder werd gespeeld. Verder speelde Pip Pellens daarin de hoofdrol Eva. Het is natuurlijk ongelofelijk gaaf om haar als gtst fan zijnde een keer echt te zien optreden. Heel onwerkelijk ook.


Wie is je favoriete musicalacteur en actrice?
Ik vind dat Kim Lian het wel heel leuk doet. Ze kan zoveel rollen spelen en toch zie je haar bij iedere rol weer anders. Dat vind ik heel gaaf. Ook vind ik Chantal Jansen een goede actrice. Ik heb alleen nog nooit een musical met haar gezien.

Welke acteur of actrice hoef je niet perse in een musical te zien?
Hmmm.. Hier heb ik eigenlijk nooit over nagedacht. En ik wil ook niemand beledigen. Van acteurs en actrices die daadwerkelijk in musicals spelen, kan ik het niet zo goed zeggen. Ik ben nog nooit iemand tegen gekomen waarvan ik denk: Nee, misschien is dit toch niet helemaal je roeping. Maar als ik naar acteurs en actrices van tv zou moeten kijken.. Nee, ook dan weet ik het gewoon niet. De meeste mensen van tv zie ik wel gewoon in een musical rond springen, dansen en zingen.

Welke musical heeft je het meeste verrast?
Legally Blonde. Ik had de film nog niet gezien toen ik met mijn moeder, mijn nichtje en haar moeder naar deze musical ging. Waarom ik deze musical verrassend vond.. Can't tell. Dan word dit een item vol spoilers. Wat ik wel kan zeggen is dat de films ook aan te raden vallen. Ja, je leest het goed. Films.  Er is ook een deel twee. Die ook heel erg leuk is.


Welke musical vond je tegenvallen?
Nu komt er een heel onverwacht antwoord.. Sneeuwwitje. Huh? Wat!? Ja. Sneeuwwitje, ja. Ik vind het geweldig dat er een Sneeuwwitje musical is. Alleen de liedjes en wat er wordt gezegd is zo erg op kinderen gericht dat ik het niet heel erg leuk vind om naar te kijken. Doornroosje daar in tegen is ook een familiemusical maar daarin wordt wel gewoon met normale woorden gesproken. En niet op een hele kinderlijke manier.

Heb je een musical meerdere keren gezien?
Ja, alle musicals die ik op film heb, haha. Dus Sneeuwwitje, Doornroosje, Grease, High school musical, de drie biggetjes en de kleine zeemeermin.

Wat is je favoriete musicalnummer?
Deze vraag is echt onmogelijk.. Nou ja, ik zal wel eventjes kijken welke nummers ik allemaal leuk vind.

- Morgen gaan we trouwen - Doornroosje
- Waarom - Lover of loser
- Geef me vleugels - De kleine zeemeermin
- Zoveel beter - Legally Blonde

Van welke musical baal je dat je hem niet hebt gezien?
Belle en het beest.. Tarzan.. De Lion king.. Wicked.. Moet ik nog even doorgaan?

Wat zijn je vijf favoriete musicals?
Can't tell. Ik vind heel veel musicals leuker. En juist de verschillen vind ik leuk.

Dit waren de vragen. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Wat voor artikel zouden jullie graag op ItsAllAboutMarly zien? Let me know. c:

xx Mar



Geen opmerkingen:

Een reactie posten