dinsdag 23 december 2014

Tag: It's Christmas time

Heey allemaal! Na een aantal dagen niks gepost te hebben ben ik er weer. Zaterdag en zondag ben ik straal vergeten om te bloggen en gisteren had ik een feestje. Ik heb na zitten denken hoe ik het dan met mijn schema doe. Maar ik heb besloten gewoon te bloggen wat er op dinsdag staat en geen andere dagen "in te halen". Volgende keer beter. Ik ben er al trots op wat ik nu doe. Ik blog best vaak. En elke dag is gewoon best wel veel. Vandaag doe ik een tag over kerstmis. Hoe toepasselijk, aangezien het eind deze week kerst is. Ik hou van kerstmis! De sfeer en alles. Op stage had ik vorige week een kerstdiner met mijn kleuters. Dat was wel heel erg leuk. Ik ben helemaal in de stemming. So, let's do this!

✩ Wat is je favoriete kerstfilm?
Dat is er niet eentje. Mijn favoriete kerstfilms zijn: The holiday, A christmas kiss, A princess for christmas en Instant Message. Het zijn alle vier liefdesverhalen, haha. Ergens is kerst wel de tijd van de romantiek. Al die lichtjes, lekker eten, goede sfeer.. 


✩ Heb je ooit een witte kerst gehad?
Ja, volgens mij wel. Volgens mij hebben we wel eens een kerstwandeling in de sneeuw gelopen. Not sure.

✩ Waar breng jij meestal kerst door?
Eerste kerstdag meestal thuis. Soms komt er een familielid te eten, soms vieren we eerste kerstdag met ons eigen gezin. Tweede kerstdag gaan we naar familie of komt er familie bij ons. Dit verschilt per jaar. Dit jaar komen ze bij ons.

✩ Wat is je favoriete kerstliedje?
Ik vind "Do they know it's christmas" van band aid heel erg mooi. Kerst is een hele fijne en gezellige tijd van het jaar. Maar kerst is ook wel een beetje de tijd van het jaar dat je gaat nadenken over de mensen die het minder hebben dan jij. Ik wil dit jaar in de kerstvakantie ook graag iets voor een goed doel doen. Ik moet alleen nog eventjes een keuze maken wat. Iets goeds doen is zo breed. Boodschappen doen voor iemand die dat zelf niet meer kan of helpen in een dierenasiel.. Dat zijn al twee hele verschillende dingen. Maar goed, we hadden het over kerstliedjes haha. Ik vind dit nummer om die reden gewoon heel erg mooi.

✩ Open je cadeautjes op kerstavond?
We doen niet aan cadeautjes met kerst maar met sinterklaas, haha. Dat is ook hoe we het op stage uitleggen aan de kindjes. "De kerstman brengt cadeautjes. Maar alleen in Amerika, hoor. Wij hebben sinterklaas. Bij sommige kindjes komt de kerstman wel." Zoiets. 

✩ Naar welke tradities met kerst kijk jij het meeste uit dit jaar?
Het gezellig samen eten met familie. 

✩ Is je kerstboom nep of echt?
Nep. Na een aantal jaren een echte waren mijn ouders wel een beetje klaar met het vegen van dennennaalden. Ook vooral omdat de katten er regelmatig met hun staart door heen zwiepten, waardoor er nog meer naalden vielen. Maar goed, ik vind een neppe ook prima. Ik vind het nog steeds mooi en sfeervol. Het ruikt alleen niet naar kerstboom in ons huis.

✩ Wat is je favoriete kerst eten/snoep?
Van die chocoladekerstkransjes met vulling erin en spikkels erop. Jum!! ( Musketkransjes, ben ik net achtergekomen.)


✩ Eerlijk zijn! Koop je liever cadeautjes of krijg je ze liever?
Beide, denk ik. Geven is leuk. Ik vind het leuk om er iets moois van te maken en iemand op die manier blij te maken.  Maar iets krijgen wat je heel graag wilde hebben natuurlijk ook.

✩ Wat is het beste kerstcadeau dat je ooit hebt gekregen?
Zoals ik al zei, we doen geen cadeautjes met kerst.. Ik denk dat het mooiste van kerst de herinneringen zijn aan kerst vieren met de familie toen mijn opa nog leefde. Het is een cadeau om die herinneringen elk jaar met kerst weer van zo dichtbij te voelen.

✩ Wat is jou droomplek om te bezoeken rond kerst?
Disneyland Parijs! Geen twijfel mogelijk. Daisy is afgelopen weekend naar Disneyland geweest en oh mijn god wat was ik jaloers! Blij voor haar, maar stinkend jaloers. Kerst en Disney. De twee meest magische dingen bij elkaar!


✩ Ben je een pro in inpakken, of faal je hard?
Ik faal. Heel hard. Ik kan niet inpakken. Dvd's en boeken gaan nog wel maar zodra een pakje een anders soort vorm heeft.. Hopeless.

✩ Maak je goede voornemens voor het nieuwe jaar?
Dat deed ik altijd wel. Maar ik vind in principe dat je daar altijd mee kunt beginnen. Het hoeft niet per se 1 januari. Want dan is het zo ja.. Geforceerd. En de meeste mensen houden zich volgens mij toch niet aan hun voornemens. Ik heb elke maand 4 goede voornemens oftewel mijn maand doelen. c: En dat vind ik wel prima zo.

✩ Wat maakt kerst zo speciaal voor jou?
Familie, sfeer. Het voelt als een jaar afsluiten. En dat doe je gezellig met de mensen waarvan je veel houd. Ik weet het, je sluit een jaar echt af op oudjaarsavond. Maar toch voelt het met kerst ook al een beetje zo.

Goed, dit waren alle vragen. Ik vond dit erg leuke tag zo vlak voor kerstmis. Omdat kerst wel iets waar ik op dit moment ook in mijn hoofd veel mee bezig ben. Kerstknutsels maken, mijn kamer versieren.. Etc. Als jullie het leuk vinden mogen jullie deze tag wel overnemen. Ik heb hem van Tedje.

Liefs,
Mar 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten