zaterdag 27 december 2014

Mannen of vrouwen




Heey allemaal! Vandaag ben ik niet alleen maar maak ik een artikel samen met twee geweldige mensen. Ongeveer een week geleden heb ik het bordspel van de bekende tv show 'de jongens tegen de meisjes' gekocht. Hierin zitten verschillende leuke onderdelen zoals 'op het matje' of 'uitbeelden'. Die onderdelen kan ik natuurlijk moeilijk omzetten in een blog. Gelukkig zat er ook een onderdeel bij genaamd: Mannen of vrouwen. Hierin worden vragen gesteld waarop het antwoord uiteraard mannen of vrouwen is. Dat is het spelletje dat we vandaag gaan spelen. Op de kaartjes staat steeds een roze en steeds een blauwe vraag. Vandaag speel ik zelf niet mee. Ik ben de quiz master. c: De roze vragen stel ik aan Hilda en de blauwe vragen aan Fedde. Oké, ik ben benieuwd. Let's do this! We beginnen met de dames. Want dames gaan voor. Zo staat ook in de uitleg van het spel.

Wie kunnen beter tegen pijn?
Hilda: Vrouwen!!! Omdat mannen overal bij gaan zeuren. Bij de lichtste verkoudheid al. 
Marianne: Ik vind je argument erg goed, maar het antwoord is tot mijn spijt mannen. Mannen hebben minder zenuwuiteinden, waardoor ze pijn beter verdragen. Raar, maar waar.

0 points

Wie wassen vaker zelf de auto?
Fedde: Mannen. Omdat sommige mannen echt heel erg van hun auto houden. Daarom wassen ze hun auto graag zelf en laten ze dit niet zo snel door iemand anders doen.
Marianne: Correct. Ongeveer de helft van de vrouwen neemt zelf een emmer en spons ter hand, tegenover 60% van de mannen.

1 point

Wie hebben een betere fijne motoriek?
Hilda: Vrouwen want die hebben vaak meer geduld voor klein priegelwerk. Vrouwen zijn preciezer.
Marianne: Dat is juist geantwoord. Psychologisch onderzoek heeft uitgewezen dat de vrouw doorgaans beter is op het gebied van taal en fijne motoriek.

1 point


Wie doen er langer over om te kiezen wat ze aantrekken?
Fedde: Vrouwen. Vrouwen willen er vaak goed en mooi uitzien dus zoeken ze iets wat geschikt is. Omdat dit soms niet lukt duurt het heel lang voor ze iets vinden.
Marianne: Het antwoord is mannen. Twee derde van de mannen laat zelfs regelmatig hun partner bepalen wat ze aandoen. Eerlijk gezegd vind ik dit ook verrassend maar het staat er echt.

0 points 

Wie hebben meer slaap nodig?
Hilda: Vrouwen, haha. Omdat wij het simpelweg altijd druk hebben. Zowel mentaal als fysiek. Ook hebben wij sneller stress dan mannen en daar worden we moe van en daarom hebben we meer slaap nodig. 
Marianne: Correct. Vrouwen hebben zo'n 20 minuten langer slaap nodig dan mannen doordat ze zo vaak multitasken.

1 point

Wie geven vaker geld uit aan een goed doel?
Fedde: Ik denk vrouwen. Vrouwen zijn meestal gevoeliger dan mannen. 
Marianne: Correct. Mannen geven per donatie meer geld, maar vrouwen doen vaak meerdere donaties. Hierdoor geven zij in totaal meer geld.

1 point

Wie hebben vaker overgewicht?
Hilda: Die is moeilijk.. Ik denk mannen. Vrouwen praten meer wanneer hun iets dwarszit. Mannen doen dit niet zoveel dus misschien eten zij hun emoties weg?
Marianne: Het antwoord is inderdaad mannen. Mannen hebben vaker overgewicht dan vrouwen maar ernstig overgewicht (obesitas) komt vaker bij vrouwen voor.

1 point


Wie zijn vaker spullen kwijt?
Fedde: Vrouwen.
Marianne: Dit zeg je omdat ik altijd alles kwijt ben, I guess.
Fedde: Nee joh. Niet vanwege jou.  In het algemeen bedoel ik. Kijk, vrouwen nemen vaak heel veel spullen mee. En dan word het een rommel. Ze bewaren ook veel. 
Marianne: Het antwoord is mannen.. Per dag is een man tussen de vijf en tien minuten kwijt met het zoeken naar zoekgeraakte spullen. Wanneer een vrouw iets kwijt is, krijgt manlief vaak de schuld. Want vrouwen weten tenslotte altijd waar ze iets neerleggen.. Nou ja, meestal wel. Mijn vader is ook vaker iets kwijt dan mijn moeder. Autsj. Hoe ga je dit ooit goedmaken? 

0 points Fedde, jammer.

Wie zoeken meer uitdaging op de werkvloer?
Hilda: Ik denk mannen. Omdat die vaak iets nieuws willen.
Marianne: Jep. Mannen nemen vaker risico en vrouwen gaan vaker voor zekerheid.

1 point

Wie zijn banger voor de tandarts?
Fedde: Mannen letten niet altijd heel erg goed op hun gebit en als ze dan als kleine jongen naar de tandarts moeten kan dat een nare ervaring opleveren waardoor ze bang voor tandartsen blijven.
Marianne: Ik vind het een hele mooie uitleg, maar.. Het antwoord is vrouwen. Van de mannen is 48% bang voor de tandendokter, bij de vrouwen is dit wel 63%.

0 points

Wie kunnen beter ruiken?
Hilda: Ik denk vrouwen. Vrouwen ruiken volgens mij scherper. Ze pikken ook vaker vervelende luchtjes op.
Marianne: Het antwoord is inderdaad vrouwen. Vrouwen ruiken beter dan mannen, omdat de hersenhelft waar reuk word verwerkt groter is bij vrouwen.

1 point

Wie verspillen vaker voedsel?
Fedde: Mannen. Want die eten veel meer. Vrouwen letten meer op wat ze eten.
Marianne: Het antwoord is vrouwen. Als vrouwen boodschappen doen, nemen ze minder vaak een boodschappenlijstje mee. Mannen gaan doelgericht te winkelen. Vrouwen in de praktijk meestal met veel meer thuis dan in de praktijk opgegeten word.

0 points

Wie zijn vaker jaloers?
Hilda: Gokje, mannen.. Ik weet niet precies waarom. Het hangt van de persoon af. 
Marianne: Het was inderdaad een lastige, het hangt heel erg van een persoon af, zoals je al zei. Het antwoord is vrouwen. 91% van de vrouwen is wel eens jaloers tegenover 14% van de mannen. Dat is wat er op dit kaartje staat. 


0 points

Wie vragen minder snel hulp?
Fedde: Vrouwen, die willen het meestal zelf proberen op te lossen. 
Marianne: Het antwoord is mannen. Vrouwen zien hulp vragen als iets sociaals. Mannen beschouwen om hulp vragen als een teken van zwakte.

0 points

Dit waren alle vragen die ik vandaag wilde doen. Denk je nu: Hé wat een leuk spel en ben je ook benieuwd naar de andere vragen en rondes? Het jongens tegen de meisjes- bordspel is te koop in de meeste speelgoedwinkels. Ik heb het bij de Intertoys gekocht. 

Goed, laten we de punten gaan tellen. 

De uitslag is 5 - 2 voor Hilda! Ik heb deze vragen los van elkaar gesteld, dus Hilda leest hier ook pas dat ze gewonnen heeft. Gefeliciteerd! Ik vind dat jullie het beide goed gedaan hebben en ik vond het erg leuk om te doen. Ik hoop dat jullie net zoveel plezier hebben van het lezen als ik van het schrijven van dit 'artikel in samenwerking met'. Ik vind zulke artikelen altijd leuk. Het is leuk om iets samen met vrienden te maken. c: Volgende week komt mijn nichtje bij me logeren. Misschien komt er ook dan een artikel in samenwerking met online. Ik zou zeggen: Houd ItsAllAboutMarly in de gaten!

Liefs,
Mar













Geen opmerkingen:

Een reactie posten