zondag 28 december 2014

Filmrecensie: Oz the great and powerful

Heey allemaal! Zoals beloofd komt er vandaag een filmrecensie online van 'Oz the great and powerful'. Deze film heb ik voor Sinterklaas gekregen en een paar dagen geleden zijn er aan toe gekomen om hem te kijken. Het is een film van Walt Disney, dus dat zit sowieso wel goed. Maar goed, ik zal er in dit artikel verder over vertellen. Let wel goed op. Film- en boekenrecensies zijn gebaseerd op mijn mening. Je kunt dat zelf ook anders vinden. c:


Waarom wilde je deze film graag zien?
Ik zag de trailer op YouTube en toen was ik verkocht! Wat een mooie beelden. Een hele fantasy wereld.. Toen het verhaal me ook wel aansprak wist ik het zeker. Ik wilde deze film voor Sinterklaas en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad.

Waar gaat de film in het kort over?
Oscar is een niet al te bekende goochelaar uit Kansas. Hij steekt tegen iedere vrouw hetzelfde verhaaltje af en hij bedriegt zijn publiek. Hij noemt zichzelf Oz, the great and powerful. Wanneer uitkomt dat hij een bedrieger is, slaat hij op de vlucht. Alleen komt hij tijdens het vluchten in een vervelende situatie terecht. Hierdoor is niks meer hetzelfde. Hij komt terecht in een wondermooie wereld, die toevallig ook Oz heet. In Oz is een strijd tussen goed en kwaad aan de gang. Oscar (Oz) wordt aangezien voor de langverwachte tovenaar die de vrede en rust zal herstellen. Wanneer dit Oscar lukt zal hij koning worden. Zo is de voorspelling. De gierige Oscar ziet dit wel zitten. Hij gaat akkoord. Hij zal de slechte heks vermoorden. Maar wat nou als degene waarvan je dacht dat ze slecht was goede bedoelingen heeft? Niks is wat het lijkt in Oz. Het is een hele verrassende film vol wonderlijke wezens.



Wat is het genre van de film?
Fantasy / avontuur. So much fantasy... I love it!!

Aan wie zou je de film aanraden en waarom?
Aan mensen die houden van fantasieverhalen en verrassende verhalen. En je moet tegen een evil heksenlach kunnen. Brr, haha.

Minpunten aan deze film?
Er zit op het eind een heel onverwachts schrikmoment waarvan ik denk dat het zo niet had gehoeven. De heks is de hele film gewoon een jonge vrouw en zonder dat er iets over verteld is verandert ze aan het eind in een enge vrouw.. Ik schrok me kapot. Maar goed, om dit echt te begrijpen moet je de film maar zien, haha. Verder vind ik het einde niet zo mooi. Naar mijn idee is het een beetje een open einde. Oeh, ik lees nu dat er misschien een vervolg komt. I hope so!

Wat is je lievelingspersonage uit de film?
Dat is china girl. Dat is een porseleinen popje en ze is just so.. amazing and just adorable! Ik zie nu net dat Disney er ook poppen van verkoopt. Die er net zo uitzien als zij in de film. Wauw. 


Wat voor cijfer zou je de film geven?
Een 8. Het is een film die me van begin tot einde had. Een film waarvan je het jammer vind dat hij afgelopen is. Een film die je eigenlijk de volgende dag al weer wilt gaan kijken.

Wil je verder nog iets vertellen over de film?
Als je van Stardust en Narnia houd vind je deze film denk ik ook mooi. Het is minder vechten dan de meeste fantasy films.

Goed, dit was het voor vandaag. Volgende week zondag komt er een recensie van een andere film online. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. 

Liefs,
Mar 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten