zondag 13 juli 2014

Recensie: Happy Life.

Heey allemaal! Vandaag heb ik 'Happy Life' van Mascha uitgelezen. Het boek doet zijn naam eer aan want echt wat kreeg ik een warm en gelukkig gevoel van dat boek. Vandaag deel ik mijn ervaringen met dit boek met jullie.

Een tijdje geleden hoorde ik dat Mascha een boek had geschreven wat ieder moment in de winkels kwam te liggen. Ik was verbijsterd dat iemand zo ver kon komen met een blog dat ze zelfs een boek ging schrijven. Wel vond ik het idee heel gaaf. Ook omdat ik zelf dol ben op schrijven is het een geweldige ontdekking dat ook bloggers boeken kunnen schrijven. Helaas kon ik het boek hier nergens in de winkels vinden. Maar op Terschelling zag ik hem en ik wist het meteen: Dit boek ging ik kopen. Geen twijfel mogelijk.

Het boek ziet er heel leuk uit. Het is een echt 'girly' boek met veel roze, mooie sierlijke letters en een leuke invulling van elke pagina. Ook zitten er mooie foto's van Masha tussen de hoofdstukken door. Wat een leuke afwisseling geeft. Echt hele mooie foto's! Mijn complimenten.

Wat wel wat minder is, is dat er soms nog wel wat typfouten in zitten. Maar op zich was dat niet heel erg storend. Wel zou het natuurlijk fijn zijn als die bij een volgende druk worden verbeterd.

Mascha schrijft over haar eigen ervaringen en probeert uit elke ervaring een levensles te halen. Dit verwerkt ze in korte hoofdstukjes, wat het boek heel luchtig maakt om te lezen. Je kunt het boek op een willekeurige bladzijde openslaan en lezen over wat voor onderwerp dan ook. Haar blog gaat voornamelijk over beauty, maar door dit boek heb ik het gevoel dat ik haar beter leer kennen. De vrouw achter al die tutorials, reviews en de bekendste blog van Nederland. Wat is haar verhaal? Hoe komt het dat zij elke dag zo positief in het leven staat? Heel interessant om te lezen.

Ook staat het boek vol met handige tips. Zoals hoe je 'to do'- lijstjes maakt. Ik ben zelf iemand die redelijk moeite heeft met maken van een goede planning. Mascha heeft handige tips in haar boek staan hoe je dit makkelijker kunt doen en hoe je prioriteiten kunt stellen. Ik denk dat ik tijdens mijn opleiding hier veel aan zal hebben.

Al met al vond ik dit een heel prettig boek om te lezen. Het geeft me een warm gevoel. Een beetje zoals verliefd zijn of je favoriete tussendoortje eten. Iets terug vinden wat je al heel lang kwijt was of fotoboeken van vroeger bekijken.. Ik raad dit boek aan, niet alleen aan tienermeisjes maar ook aan vrouwen. Mascha is tenslotte al zevenentwintig. Het zijn algemene onderwerpen waar iedere vrouw iets mee kan. Wat ik ook leuk en origineel vond is dat je achterin je feedback kunt geven. Je mening en tips over het boek. Daar kun je dan een foto van maken en onder de hashtag #MaschaHappyLife naar haar toe sturen. Dat geeft een beetje het gevoel dat ze geïnteresseerd is in haar lezers. En dat is ze volgens mij ook. Ik ga mijn feedback ook naar haar toe sturen. Ik hoop dat ze ergens tussen die honderden anderen die van mij ook zal lezen. I truly hope so!

Dit waren mijn opvattingen over 'Happy Life'. Ik ben geen vaste lezer van Beautygloss. Dat maakt het misschien nog wel bijzonderder. Ik lees eerst haar boek, daarna pas haar blog. Dat komt omdat ik niet zoveel met beauty had. Maar na dit boek ga ik zeker vaker een kijkje nemen op haar blog. Ik ben overigens wel geabonneerd op haar YouTube- kanaal.

You can't buy happiness but you can read books and that's kind of the same thing.

Liefs,
Mar