woensdag 16 juli 2014

♥ Q & A (Met Lola) ♥

Heey allemaal! Maandag zagen jullie het eerste deel van de serie 'Powervrouwen' online komen in samenwerking met Daisy. Gister deed ik een artikel samen met Hilda. En wie is mijn gast van vandaag? Niemand minder dan Lola. Ik heb vast wel eens over haar verteld op mijn blog. Lola is een vriendin van me. En dan ook echt een vriendin. Ik ben Lola dankbaar voor zoveel dingen. Als ik iets niet durf dan doet zij het voor mij. Bijvoorbeeld: We moesten een keer een aquarium schoonmaken. Ik moest het vieze water met een buis uit het aquarium zuigen. ( Hele rare manier om je aquarium schoon te maken, I know.) Alleen ik ging al bijna onder mijn nek als ik alleen maar erboven hing. Toen heeft Lola dat in mijn plaats gedaan. En zulke dingen getuigen toch wel van een echte vriendschap. Dus die moet je ook koesteren.

Vandaag gaan Lola en ik een bijzonder artikel doen. De allereerste Q&A op ItsAllAboutMarly. Dit gaan we doen aan de hand van een spel dat ik laatst heb gekocht. Bij dat spel zitten vragen. Mocht je na dit artikel denken: Hey, wat een leuk spel. Waar heeft ze dat gekocht? Ik heb het op Terschelling gekocht maar ik ben er van overtuigd dat het ook wel in diverse speelgoedwinkels tussen de spelletjes is te vinden. Het is een heel leuk spel om elkaar beter te leren kennen. Als je van zulke spelletjes houdt en ook dol op tags bent, zou ik dit spel zeker aanraden! Ik kies de vragen willekeurig uit. Dus we kiezen niet de leukste. Als er toevallig hele beschamende vragen tussen zitten. Let's be it. Natuurlijk is privé wel privé en stellen we daarin onze eigen grenzen.



In welke sport zou je best willen uitblinken?
Marianne: Ehm.. Het lijkt me op zich wel gaaf om heel goed te kunnen voetballen. Vroeger had ik waarschijnlijk dansen gezegd. Waarschijnlijk is dat ook het antwoord wat mensen van me verwachten, maar nee. Voetbal. Maar een goede danseres zijn is natuurlijk ook leuk. Oh, wacht nee. Ik weet het al. Ik zou uit willen blinken in freerunnen. Over muurtjes en gebouwen klimmen en zo. Dat vind ik zo gaaf. 
Lola: Ik denk korfbal. Omdat ik dat heel vaak op school heb gedaan en ik het toen wel leuk vond.

Wie zou jij wel eens goed de waarheid willen vertellen?
Lola: Mensen die vervelend doen via Social media maar in het echte leven niks durven zeggen.
Marianne: Mensen die al snel hun oordeel over iemand klaar hebben zonder diegene te kennen. Ik weet het; Vooroordelen en roddelen is iets wat we allemaal wel eens (onbewust) doen. Maar sommige mensen kunnen echt hele gemene dingen doen en/of zeggen terwijl ze de desbetreffende persoon niet eens echt kennen. 



Noem iets wat je vertederend vindt.
Marianne: Kittens. Kittens zijn zo schattig! Stefan heeft sinds een week twee kittens en ik heb wel foto's gezien maar heb ze nog niet kunnen knuffelen. Ik wil zo graag naar hem toe. Ook omdat ik hem mis. Maar oh mijn god, wat zijn die katten schattig!
Lola: Puppy's en baby- dieren in het algemeen. Ook vind ik knuffels heel schattig. 

Stel je mag voor één dag de kleding van de ander bepalen. Wat zou het worden?
Lola: Ik denk stoere kleding, want jij bent een beetje girly. Dan zou ik je meer rock aantrekken.
Marianne: Als ik bij jou het tegenovergestelde zou moeten doen zouden het donkere kleuren worden. Omdat je altijd hele vrolijke kleuren aan hebt. Maar ik denk niet dat geweldig zou staan. Hele trieste zwarte kleding en dan een grote glimlach erbij. Tja, het kan. Ik denk dat ik je best een keertje in een jurkje zou willen zien. 

Hoe ziet jouw droomvakantie eruit?
Marianne: Back to Paris. En dan ook een paar dagen naar Disneyland. Disneyland en Parijs zelf zouden echt de perfecte vakantie zijn.
Lola: Ik weet het nog niet. Als ik moest kiezen een reis door één land. Het liefst Australië.

Welk liedje heeft voor jou een speciale betekenis en waarom?
Lola: Ik weet niks.
Marianne: Slut dyn eagen van Die Twa. Dat liedje geeft me kracht, het is een Fries liedje. Het werd gespeeld op de begrafenis van mijn opa. Als ik hem mis luister ik dat nummer en spreekt dat me moed in.

Wat draag jij qua kleding nooit en waarom niet?
Marianne: Ehm, ik draag bijna nooit vesten. Alleen als het echt te koud is dan neem ik een vestje mee of doe ik er een vestje over. Ik heb één lievelingsvest maar voor de rest houd ik er totaal niet van. Stefan wel.
Lola: Een rok of jurk want dat zit niet zo lekker. Verder draag ik geen maillots. 

Hoe denk jij over UFO's?
Lola: Ik geloof al mijn hele leven in alies en UFO's. Er moeten wel op andere planten aliens leven.
Marianne: Ik weet niet echt wat ik daarin geloof.

Wat is volgens jou de zin van het leven?
Marianne: Ik weet het natuurlijk niet precies maar zo denk ik erover: 'Je komt als baby op de wereld. Compleet afhankelijk en onwetend over de wereld om je heen. Door de mensen om je heen en de dingen die je mee maakt leer je steeds meer. Dingen gebeuren met een reden en gebeurtenissen vormen je tot wie je nu bent. Je leert elke dag meer. Van school maar ook van de stomste dingen. Er zijn zoveel dingen die je kunt leren in de wereld. Kijk om je heen. Ook vind ik goede keuzes, eerlijk zijn en liefde hele belangrijke dingen.
Lola: Blijf jezelf, je bent prima zo.

Oké, als laatste vraag hebben we jullie nog twee wijze levenslessen meegegeven. Ik hoop dat jullie dit een leuke eerste Q&A vonden. We vonden het erg leuk om te doen. Omdat we random kaartjes trokken, waren de vragen heel variërend. Superleuk!  

Liefs,
Mar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten