donderdag 24 juli 2014

Tag: Summertime

Heey allemaal! Vandaag een tweede artikel online op mijn blog. Waarom? Gewoon omdat ik daar zin in had. Ik merk dat ik bloggen steeds leuker ga vinden. Twee artikelen per dag is helaas niet altijd haalbaar maar soms wel. Zoals nu. Als ik straks een opleiding ga volgen zullen de artikelen wel minder worden. Ik zal mijn best doen dan zo vaak mogelijk nog iets te plaatsen. Met een goede planning kom ik er wel. Het enige dingetje is dat ik niet zo goed ben in plannen. Maar goed, dat zijn zaken voor later. Nu is het vakantie. Zomervakantie. En dat is waar we het nu over gaan hebben.

Ik vond deze tag op de blog van Tedje. Yes! Een nieuwe zomerse tag. Als je hem over wil nemen mag dat. Pak een koel drankje, een schaaltje lekkers en maak het jezelf gemakkelijk. Veel leesplezier.



1. Vertel eens iets over je allergrootste vakantiecrush! 
Heel saai maar ik heb eigenlijk nooit echt een vakantiecrush gehad. Ik heb wel vriendjes gehad die een paar dagen meegingen op vakantie of toevallig op dezelfde plek op vakantie waren. Maar geen vakantievriendjes. Wel heb ik een keer een jongen van een camping leuk gevonden. Maar daar bleef het dan ook bij. 

2. Wat is je meest legendarische zomerherinnering?
Legendarisch. Pfoe, ik denk dat dat toch wel de tweelinggrap is. Ik heb meerdere malen een vriendinnetje mee gehad op vakantie toen ik jonger was. Omdat ik enigskind ben. Dan gingen we elkaar kleding dragen, hetzelfde kapsel en tegen iedereen zeggen dat we tweelingzusjes waren. Super schattig en er waren ook mensen die het echt geloofden. Dan vroegen ze aan mij: "En komt je zus ook nog buiten spelen?"

 3. Noem je ijsjes top 3. 
Yoghurt-bosvruchten ijs is in de zomer wel echt mijn nummer één. Lekker fris. Op twee staat aardbei ijs. Dan wel uit de winkel. Echt van dat lichtroze- kleurige aardbei ijs. Niet uit ijssalons. Ja, ik ben kieskeurig. :3 Smaken veranderen meestal wel een beetje naar mate je ouder word. Maar ik heb aardbei ijs altijd lief gehad en ik zal er ook altijd gek op zijn. En wat ik als derde op mijn lijstje heb? Ik denk de cornetto. Niet omdat ik daar overdreven dol op ben. Nee, maar ik eet ze wel vaak. Een soort gewoonte. En ze zijn wel lekker. Maar niet zo lekker als yoghurt-bosvruchten- en aardbei ijs. 



4. Waar kijk jij deze zomer heel erg naar uit? 
Ik kijk heel erg uit naar het moment dat ik Stefan weer zie. En alle andere vrienden die op vakantie zijn. Ik mis ze.

5. Wat doe je wanneer je vakantie viert in eigen land?
Uhm, nou dat doen we meestal. Mijn vader heeft het niet zo op vakantie in het buitenland. Hij is het allerliefst gewoon thuis. Dit jaar zijn we een weekje naar Terschelling geweest. Dus ook gewoon in eigen land. De weken dat we niet op vakantie zijn doen we soms leuke uitstapjes en doen we thuis lekker lui. Ik spreek wat met vriendinnen af en geniet van de vrije tijd. 

6. Noem je favoriete zomerkledingstuk, zomerliedje en zomerdrankje. 
Ik draag in de zomer graag hemdjes. Ik ben dol op hemdjes. Het is balen dat het daar de rest van het jaar meestal te koud voor is. Ook draag ik één keer in de week een jurkje. Mijn kledingstijl is dagelijks  al heel erg girly maar op zondag draag ik een jurkje. Gewoon omdat ik op zondag een beetje netjes gekleed wil zijn. Mijn favoriete zomerliedje.. Ehh.. Ik heb echt geen idee. Op dit moment luister ik heel veel Disney. I just can't wait to be king van de Lion king heeft wel iets zomers. En Champs Elysées van Joe Dassin is het ultieme zomernummer voor mij. Dat werd gedraaid in de bus op de Champs Elysées in Parijs. Als ik dat liedje hoor denk ik altijd terug aan dat mooie Parijs. ^^ Mijn favoriete zomerdrankje is oranje sisi. En een glaasje cassis op zijn tijd.

7. Wat is je favoriete zomersnack?
Tuc koekjes met cheese-smaak. Lekker zout als het warm is.



8. Noem je favoriete zomerparfum, zomerlipstick en zomernagellak. 
Ik draag eigenlijk nooit parfum en zeker niet in de zomer. Dan komen er alleen maar wespen op af. Mijn favoriete zomerlipstick is een rode lipstick van Miss Sporty. Hij ruikt naar watermeloen. En favoriete zomernagellak? In het algemeen hou ik van pastelkleuren maar in de zomer vind ik felle kleuren juist mooier. Kleurtjes die fel afsteken bij een licht gebruinde huid.

9. Wat vind jij het grootste nadeel van de zomer? 
De warmte als je probeert te slapen is vervelend. Maar nog vervelender vind ik het felle licht als je koppijn hebt. Just not cool!

10. Vertel eens iets over je meest dierbare vakantieherinnering. 
Elke vakantie is me dierbaar. Elke vakantie met mijn ouders. Elke reis. Elke nieuwe ontdekking samen. Maar dit jaar vond ik ook heel bijzonder. Terschelling samen met Stefan. We hebben veel speciale momenten meegemaakt. Zoals een wonderlijke zonsondergang. Just amazing!

Dit waren alle vragen. Ik vond het erg leuk om deze tag te doen. Ik heb er echt een zomergevoel van gekregen. Zo'n tag is ook wel eens leuk. Meestal post ik hele persoonlijke tags, maar dit is ook leuk. Ik hoop dat jullie het leuk vonden.

Liefs,
Mar








Geen opmerkingen:

Een reactie posten