maandag 14 juli 2014

♥ POWERVROUWEN #1. (Met Daisy) ♥

Heey allemaal! Vandaag ben ik niet alleen. Vandaag doe ik weer een artikel samen met Daisy. Je kent haar misschien nog wel van de Too-much-information- Tag van laatst. Vandaag doen we een How to- artikel. Een artikel om meiden die het wat moeilijk hebben te helpen door een aantal levenslessen met jullie te delen. Want zoals Daisy altijd zegt: 'Never a failure, always a lesson.'



Voor we beginnen heb ik nog even een korte mededeling. Deze week (maandag t/m vrijdag) doe ik artikelen samen met vrienden. Dat vind ik wel leuk voor de afwisseling en omdat het vakantie is. Maar goed. Tot zover de noodzakelijke mededelingen. Dit is de eerste keer dat ik een How to- artikel met iemand anders doe dus ik ben benieuwd wat het word.

Blunders
Blunders, je maakt ze liever niet mee. Maar helaas kun je niet alles perfect doen en gaat er bij iedereen wel eens iets mis. Iedereen maakt fouten. Hieronder vertellen Daisy en ik over onze ergste blunders en hoe we daarmee om zijn gegaan.

Daisy: Het was in de eerste. Toen was het pauze of een tussenuur. We zaten met wat vrienden en ik zat naast mijn toenmalige vriendje. Ik at een saucijzenbroodje en moest ergens om lachen. Toen proestte al het bladerdeeg uit mijn mond waar hij bij zat. Hij moest keihard lachen en ik schaamde me kapot.

Marianne: Ik heb vanochtend nog iets supergenânts meegemaakt. Ik was ergens met een paar vriendinnen en ik moest iets weggooien. Er stonden twee bankjes naast elkaar en we komen wel vaker op die plek. Ik was er van overtuigd dat er altijd al een prullenbak stond. Maar tot mijn verbazing stond er geen prullenbak. Toen wilde ik bewijzen dat er wel eentje had gestaan en ging ik het aan iedereen vragen. Maar nee dus.. 

Daisy: Ik denk dat als je een blunder maakt kun je het beste meelachen en laten zien dat je je niet schaamt. Ik denk dat als je je gaat schamen, mensen juist harder gaan lachen omdat ze zien dat je het erg vind.
Marianne: Ik wilde ook zeggen meelachen. Juist beginnen met lachen en er zelf een grap van maken. Dan kunnen anderen dat niet meer doen en laat je merken dat je niet kwetsbaar bent.

Vriendschap

Marianne: Ik heb één beste vriendin. Bij haar thuis voel ik me ook gewoon thuis. Sinds de eerste keer dat ik daar kwam. We hebben veel gemeen en hebben het altijd heel gezellig samen. Verder heb ik nog vele vriendinnen waarmee ik ook een hele goede band heb en regelmatig mee afspreek.

Daisy: Ik heb gewoon een paar vriendinnen. 

Marianne: Ik denk dat het belangrijkste in een goede vriendschap is dat je beide tijd investeert. Dat je aan je vrienden laat merken hoe belangrijk ze voor je zijn en dat je ook geïnteresseerd in wat die ander te vertellen heeft en niet alleen over jezelf praat. Want realiseer: Mensen praten graag over zichzelf. Dus niet alleen jij. En oh ja, vrienden komen en gaan. Sommige vriendschappen verwateren gewoon. Daar kun je niks aandoen. Onthoud dat mensen in je leven komen met een reden en ieder contact, goed of slecht, vormt je tot wie je nu bent. 

Daisy: Ik vind het belangrijkste in een vriendschap dat je diegene kunt vertrouwen en dat je eerlijk tegen elkaar bent. 

School

Daisy: Ik ga na de zomervakantie naar drie atheneum. Ik heb eerste jaar heel erg slecht geweest met plannen. Van de basisschool naar de middelbare had ik het gevoel dat ik in het diepe werd gegooid. Ik moest opeens alles zelf regelen en plannen. En dat ging niet altijd goed. Soms was ik een beetje lui. Ik was in de brugklas vooral een prater, maar ik durfde niet veel. Ik keek op tegen de populaire meiden. Als ik tegen ze inging werd ik daarom gepest. Ik was bang dingen verkeerd te zeggen en ruzie met ze te krijgen. Nu ben ik door die ervaringen, wat meer teruggetrokken op school.

Marianne: In de brugklas was ik heel erg stil. Ik wist dat er veel gepest kon worden op een middelbare school. Daarom wilde ik niet teveel opvallen. Op de basisschool ben ik nooit gepest, maar ik was er wel bang voor. Maar juist doordat ik niks zei gingen andere mensen over me heen lopen. Gelukkig heb ik in de jaren daarna, met name de derde klas, meer voor mezelf gekozen en durven laten zien wie ik ben. 

Daisy: Mijn advies is om echt bij jezelf te blijven. Het is belangrijk om jezelf te blijven, met je karakter of uiterlijk. Ik vind het wel lastig om jullie hier advies over te geven omdat ik er zelf ook wel eens moeite mee heb. Het is moeilijk om jezelf te blijven als mensen je gaan pesten om wie je bent. Bijvoorbeeld als anderen merkkleding dragen en jij daarvoor niet genoeg geld hebt. Dus wees gewoon jezelf en doe je best op school.

Marianne: Ik ben het op zich helemaal met Daisy eens. Waar ik de afgelopen jaren achter ben gekomen is dat mensen toch wel praten. Of je je nou naar hun aanpast of niet. In wat voor bocht je je ook wringt, mensen praten toch wel. En er zullen altijd mensen zijn die hun eigen onvrede af willen reageren en daarvoor een slachtoffer zoeken. Iemand die er net wat anders uit ziet of wat stiller is. De enige die je ermee hebt is jezelf. Als je jezelf wilt veranderen, voel je je verstikt. Je voelt je alsof je de ruimte niet hebt om jezelf te zijn. Pas wanneer je voor jezelf die ruimte creeërt zul je echt gelukkig zijn. Je kunt klagen dat niemand op school jou echt kent. Maar misschien laat je de mensen jou wel niet kennen. Wees jezelf. En trek je alleen iets aan van opbouwende kritiek en niet van vervelende opmerkingen die nergens op gebaseerd zijn.

Dit waren de onderwerpen van vandaag. Powervrouwen is een nieuwe serie op mijn blog die ik samen met een ander meisje ga doen. Vinden jullie deze serie leuk met Daisy? Dan doe ik voortaan deze serie samen met haar, als zij dat ook wil. Laat het me maar weten.

Liefs,
Mar 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten