vrijdag 25 juli 2014

Let's talk about food

Heey allemaal! Vandaag doe ik een artikel samen met Ilse. We hadden al een hele tijd het idee om samen een artikel te gaan doen maar het kwam er niet van. Vandaag gaan we praten over een geweldig onderwerp, namelijk.. FOOD! <3 Natuurlijk krijg je van zo'n artikel honger, daarom gaan we hierna ook Frozen kijken. Met wat lekkers erbij. Oké, let's do this!

Wat eet je het liefst in de zomer?
Ilse: Aardbeien. Omdat ze lekker fris zijn. Het liefst eet ik ze op een beschuitje met een laagje suiker. 
Marianne: Ik eet ook graag aardbeien, maar ook meloen. En als avondeten het liefst sla met krieltjes en een burger of een lekkere salade.



Wat zou je absoluut niet willen eten in de zomer?
Marianne: Snert, hutspot en zulke dingen. Van die typische winterkost. Maar eigenlijk lust ik dat in de winter ook niet, dus ja..
Ilse: Rode biet. Ik weet niet, die smaak met warme aardappelen is gewoon.. Jugh. Vies. Ik hou er sowieso al niet van, maar in de zomer is al helemaal vies. We aten het afgelopen week nog, dus ik kan het weten.

Wat is je favoriete winterkost?
Ilse: Snert! Ik vind het erg lekker. De lekkerste snert is die van mijn oma. Volgens mij maakt niemand anders hem zo. Grote stukken spek erin.. Heerlijk.
Marianne: Ik hou niet van winterkost. Snert jugh. Hutspot jugh. Andijvie jugh. Boerenkool? Vraagt Ilse. Nee, dat is nog wel de ergste van allemaal. Ik ga voor spinazie. Dat kan nog wel lekker zijn. Zeker op pizza pollo.



Wat is je favoriete tussendoortje?
Marianne: Ehm.. Ik denk chocola. Een mars of een milkyway. Ook ben ik dol op fruit als tussendoortje. Of een schaaltje paprikachips.
Ilse: Een gangmaker. De combinatie van chocola en aardbei jam met een stukje cake eronder. Gewoon zo lekker!

Als jij zou mogen koken, wat zou je dan willen maken?
Ilse: Turkse pizza. Het is makkelijk te maken. Ook is het lekker fris in de zomer. Het bestaat uit Turks brood. Dat is een soort rond wit brood. Daarop doen we tomatenketchup, plakjes ham, paprika en een hele laag kaas. 
Marianne: Dat klinkt wel erg lekker. Moet ik ook eens proberen, I guess. Enchillada's. I know, dit is een oud bekend verhaal. Ik vind het leuk om ze te maken. Voor de mensen die het nog niet weten, het zijn een soort wraps met een rozekleurige, hartige saus en maïs, gehakt en paprika ertussen. Je kunt er ook nog sla bij doen.

In wat voor restaurant zou je willen werken?
Marianne: In een pizzeria. Dat lijkt me heel leuk. In de pizzeria waar wij altijd komen is een soort open keuken. Daardoor kun je zien hoe de koks een pizza of deeggerecht klaarmaken. Het lijkt me gewoon leuk om pizza's te maken. Maar bestellingen opnemen lijkt me ook leuk.
Ilse: Een restaurant met lopend buffet. Op 't hof van Saksen in Drenthe. Het is daar heel erg mooi en er komen leuke mensen. Er is een hele fijne sfeer waardoor het er heel gezellig is.



Welk gerecht mislukt bij jou altijd?
Ilse: Aardappelen. De onderkant is altijd veel te gaar en de bovenkant totaal niet. Ik heb echt geen idee hoe het kan.
Marianne: Brownies.. Dan lijken ze zo mooi gelukt en dan zakken ze opeens in elkaar. Ik durf mijn gasten nooit brownies voor te zetten. Ze smaken wel lekker maar het ziet er echt niet uit.

Na deze gênante bekentenissen stoppen we er maar mee voor vandaag. Ilse vond het echt heel leuk om een keertje mee te werken aan mijn blog dus het is voor herhaling vatbaar. Zoals ik al had voorspeld hebben we nu honger. Dus we gaan maar eens film kijken en eten. Want ja, het is het perfecte bioscoopweer met deze regen. Wat doe jij met zulk regenachtig weer? Je kunt het achterlaten in de reactie's.

Liefs,
Mar












Geen opmerkingen:

Een reactie posten