zaterdag 8 augustus 2015

TV series- tag ( Pas op! Spoilers!)

Hee allemaal! De afgelopen week rolde ik van het ene logeerpartijtje in het andere. Eerst is mijn zus hier drie dagen geweest en een dag later vroeg een vriendin van mijn vorige school of ik mee wilde naar een festival. Aangezien we ook wel een filmavondje eraan vast wilde knopen, maakten we er een nachtje logeren van. Ik heb een hele gezellige week gehad en scary movie 5 gezien. Dit ging best wel goed. Ik ben maar twee keer heel erg geschrokken. (Dit is alsnog twee keer meer dan die vriendin, maar goed.) Vandaag voel ik mij niet zo lekker. Felle steken schieten door mijn hoofd en ondanks dat ik goed heb geslapen (ja, zelfs tijdens het logeren, we bleven in beide gevallen niet lang kletsen omdat we drukke dagen hadden gepland) voel ik me doodmoe. Soms heb je gewoon van die dagen dat je bij het opstaan al voelt dat je met je verkeerde been uit bed bent gestapt. Dat heb ik vandaag en daarom heb ik vandaag maar een dagje voor mezelf gekozen. Lekker tekenen, bloggen, lezen.. Ik ben nu overigens in een erg leuke serie bezig. Maar daarover later meer! Wat we vandaag gaan doen op ItsAllAboutMarly is de TV series- tag, aangezien dit wel aansluit bij een lui dagje thuis. De tag is gemaakt door Hanna. Laten we maar snel beginnen. c:

Wat was de eerste serie die je volgde?
Net zoals Hanna, ga ik alle programma's voor jonge kinderen er eventjes niet bij rekenen. (Teletubbies, sesamstraat, pipo de Clown e.d.) Toen ik iets ouder was volgde ik totally spies, winx club en Kim Possible. Een serie die ik ook al snel vast volgde was het huis anubis. Deze serie vind ik nog steeds leuk. Met alle mysteries, typetjes e.t.c. Mijn moeder en ik keken vroeger samen het huis anubis. Dat zegt ook wel dat het ook leuk voor volwassenen is. En uiteindelijk kwam er natuurlijk een moment dat ik mee mocht kijken naar goede tijden, slechte tijden. 


Wat is je meest favoriete serie ooit?
Hmm.. Ik geloof niet dat ik een favoriete serie heb. Ik heb meerdere series waar ik erg verslaafd aan ben. Het huis anubis, Once Upon A Time.. Dat zijn denk ik wel de twee series die ik het leukste vind op dit moment.

Wie is je favoriete koppel uit een TV serie?
Dat is een lastige.. Ik vind Killian Jones (Captain Hook) en Emma uit Once Upon A Time wel leuk samen. Ze zijn aan elkaar gewaagd en dat zie je ook duidelijk. Het vuur spat er vanaf tijdens hun conversaties. Ik weet dat Harry Potter geen TV serie is, maar ik vind Ron en Hermelien ook zo leuk samen.. Ze maken de eerste films veel ruzie maar echt wauw ze zijn zo leuk samen. Gek eigenlijk, dat je vaak ziet dat latere koppels elkaar eerst niet uit kunnen staan. 



Met welk personage zou je wel op date willen?
Dates zijn vrijblijvend, het betekent geen relatie. Dat is fijn, want er is niet echt een TV serie- karakter waarmee ik een relatie zou willen. Dates kunnen daarin tegen wel grappig zijn. Stel je voor; op date met prince Charming uit Once Upon A Time? Oké nee, dat zou ik vreselijk vinden. Hij doet alles perfect, dat is ook maar saai. Ik zou me een kluns voelen naast zo'n prince perfect. Een date met Neal uit Once Upon A Time lijkt me wel wat.. Hij is zo lief en schattig en doet alles voor degene waar hij van houd.. Helaas is hij in de serie overleden. :c Sorry als ik hiermee iemand spoilers geef, maar goed. Dat stond in principe ook al in de titel. Had je niet verder moeten lezen. :P Trouwens uit het huis anubis zou ik wel uit willen met Fabian, haha. :$ Hij is lief, gaat voor de mensen waar hij van houd, slim, eerlijk.. Ik weet niet wat het is maar gewoon ja.. Oh en het lijkt me wel leuk om een keertje met Noud van Goede tijden, slechte tijden uit. 



Welke serie(s) volg jij op het moment?
Zéro. Dat heb je met zomerstops.. Gelukkig begint Goede tijden, slechte tijden bijna weer. ^^

Van welke afgelopen serie mogen ze nog wel een vervolg maken? 
Switched at Birth!!  Dit is een serie over twee meiden die bij hun geboorte verwisseld zijn. Dit heeft grote impact op hun levens gehad. De families komen erachter dat het ziekenhuis een grote fout heeft gemaakt en hun kind niet hun biologische kind is. Ik vond dit een hele leuke serie en er zijn ook wel vier seizoenen, al is in Nederland alleen maar seizoen 1 uitgezonden. Dus wij zaten te wachten op een nieuw seizoen dat steeds maar niet kwam. Erg jammer. :c Hoop het ooit nog compleet te kunnen zien met mijn moeder. (Ja, wij volgen meestal series samen, haha.)



Welke serie wil je nog graag een keer zien?
Van die series waar iedereen het altijd over heeft. Titels als breaking bad of vampire diaries vallen vaak, vooral bij bloggers. Dit maakt me nieuwsgierig, al weet ik niet echt waar deze series over gaan. Maar wie weet valt mijn oog er ook een keer op en raak ik ook verslaafd. Je weet maar nooit. En natuurlijk wil ik dol graag het vierde seizoen van Once Upon A Time zien. Frozen komt er in!! ^^ En dat schijnt heel mooi gemaakt te zijn. In Amerika is dit al uitgezonden, maar in Nederland wordt de serie niet meer uitgezonden wegens te weinig kijkers. Bah. Dus nu is het wachten tot de DVD box met Nederlandse ondertiteling uit is en niet al te duur is.

Heb je al eens een serie of enkele afleveringen herbekeken?
Maar natuurlijk, haha. Ik kijk op YouTube wel eens Goede tijden, slechten tijden van jaren geleden terug. En ik zal je zeggen het is met series alsof je het voor het eerst ziet soms. Nja, bijna dan. Je hebt heel veel van die momentjes dat je denkt: "Oh ja, dat zat toen zo." Ook kijk ik het huis anubis over en zo nu en dan een aflevering Once Upon A Time. 



Welke serie heb je een tijdje gevolgd en daarna weer opgegeven?
Dat is een lastige, aangezien ik de meeste series waaraan ik begon ben blijven volgen. Oh ja, ik volgde eerst een tijdje samen met mijn ouders politieseries zoals moordvrouw of flikken Maastricht. Hier ben ik weer mee gestopt. Niet omdat ik de series niet leuk vond, nee hartstikke leuke en spannende series. Het heeft niet echt een reden en het zou ook zomaar kunnen dat ik ze weer ga kijken. Net zoals ik een tijdje politieboeken heb gelezen. Ik vond dat een tijdje heel leuk en nu nog wel maar ik lees ze niet meer, op het moment lees en kijk ik meer fantasy.

Met welk personage zou je wel van plaats willen ruilen?
Zoals Hanna ook al zei; Ik vind veel personages leuk maar de meeste personages komen in grote problemen en dat is dan weer minder. Ik zou best een prinses uit Once Upon A Time willen zijn of een fee zoals Tink of the blue fairy. Ook lijkt het me wel leuk om één van de karakters betrokken bij het mysterie uit anubis te zijn. Maar ook daaraan zitten weer nadelen aangezien je in dat internaat woont omdat je niet bij je ouders kunt wonen. Dus dat dan ook weer liever niet.. Hmm.. lastige vraag. Ik ben geloof ik gewoon blij met mezelf. :)

Goed, dit waren alle vragen van de TV series- tag. Ik vond het een erg leuke tag om te doen. Ondanks dat YouTube halverwege het bloggen ermee is gestopt en de laptop één keer op hol sloeg, was het wel een ontspannend artikel. Credits voor Hanna, voor het verzinnen van deze leuke tag. Ik wens jullie nog een fijne avond en wij spreken elkaar snel weer!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten