zondag 23 augustus 2015

10x waar ik super gelukkig van word

Hee allemaal! Vandaag is het alweer de laatste dag van het weekend. Ik kijk er naar uit om morgen weer naar stage te gaan, maar heb ook een leuk weekend gehad. Gisteren ben ik heel lui geweest. Ik heb gelezen, geblogd en mijn boekenkast opnieuw ingedeeld op een manier waarop er meer boeken in passen. Vandaag zijn we naar mijn opa en oma en een soort tante geweest. Deze 'tante' is eigenlijk een vriendin van mijn moeder, maar ik vind het altijd leuk om mee te gaan. Het is een heel prettig mens die om andere mensen denkt en van jongs af aan al als een soort tante in mijn leven staat. Tenminste dat is hoe ik dat ervaar. Haar manier van leven vind ik soms best inspirerend. Hoe ze met haar dieren omgaat en geniet van de eenvoudige dingen.. Dat zijn mooie dingen om te onthouden en ook naar te leven. Vandaag heb ik voor het eerst haar puppy gezien. En wat een schatje is dat! Ook bij mijn opa en oma heb ik allemaal dieren gezien. Mijn dag bestond dus uit puppy's, kittens, volwassen honden en katten, aardige mensen, lekker eten.. Allemaal fijne dingen. Dat is ook meteen hoe ik op de inspiratie voor vandaag kwam. Vandaag wil ik de eenvoudige dingen met jullie delen die mij gelukkig maken. :) Let's do this!

1. Boeken
Het lezen van mooie boeken maakt me gelukkig. Ik kan dan eventjes verdwijnen naar een andere wereld en zie wat ik lees ook voor me gebeuren. In een boek word je meegezogen in het verhaal van iemand anders. 's Avonds met zaklamp onder de dekens lezen of met mijn knieën opgetrokken op de bank vind ik ultieme ontspanning. Maar niet alleen het lezen van boeken maakt me gelukkig. Ook kan ik heel lang door boekhandels of bibliotheken dwalen, flapteksten lezen.. Een nieuw boek kopen of lenen dat je al heel lang wilt lezen is ook zo'n fijn gevoel. Ik hou van boeken en ik spaar de boeken en series die ik leuk vind. Wanneer ik niet zeker weet of ik een boek leuk ga vinden leen ik het meestal eerst van de bibliotheek en koop het daarna pas zelf. Dat heb ik nu dus met de elfenserie van Aprilynne Pike. Ik ben nu in het tweede boek bezig maar vind de serie nog steeds leuk. Misschien iets voor mijn verjaardag.. 


2. Films kijken
Ik ben dol op het kijken van films. Lekker op de bank hangen, je laten verrassen door weer een nieuw verhaal / avontuur, wat versnaperingen erbij. Net als lezen vind ik dit geweldig. Ik wissel deze twee hobby's dan ook af. Ik kijk ook wel eens series. Op het moment moet ik despicable me 2 nog kijken en een aantal Disney Pixar films. Deze zullen binnenkort worden toegevoegd aan de movie challenge. Ik hou van fantasy, Disney, animatie, romantisch, spannend, komisch.. Qua films vind ik veel leuk. Zo af en toe (eens in de twee jaar) kijk ik eens een horrorfilm. Meestal vind ik het dan wel geinig om te schrikken met vrienden (al schrik vaak het meest), maar achteraf word ik wel wat bang. Dus ja, vandaar dat ik horror beperk. Dit plaatje hieronder lijkt me trouwens een heel goed idee om een keer te gaan doen. :)


3. Dieren
Ik ben gek op dieren. Honden, katten, konijnen.. Maar ook dieren waar je alleen naar kunt kijken zoals vlinders. Dieren kunnen me vrolijk maken. Een miauw of kopje als begroeting wanneer ik thuiskom, dat vind ik zo bijzonder. Of wanneer de hond van mijn opa en oma me een pootje geeft uit zichzelf. Een vlinder die zijn prachtige vleugels aan me laat zien.. Zulke kleine dingen eigenlijk, maar daar geniet ik van.


4. Complimenten
Ik noem het eventjes complimenten, maar eigenlijk is het wel wat breder dan dat. Ik vind het zo fijn wanneer mensen tegen me zeggen dat ik goed en boeiend schrijf. Dat doet me goed om te horen, aangezien ik ook zoveel uren (één uur ongeveer per artikel) in ItsAllAboutMarly steek. Ik vind het ook fijn wanneer mensen hun waardering uitspreken of wanneer ik dat andersom doe. Laatst zei iemand tegen me dat ik één van zijn beste vrienden was. En zulke opmerkingen doen het hem. Daar kan ik me gelukkig bij voelen. En zoals ik al zei vind ik het ook fijn om zelf mijn waardering naar anderen toe uit te spreken. Soms is het lastig om complimenten te geven of te ontvangen omdat je bang bent voor een ongemakkelijke situatie. Maar het beste is om ze wel gewoon te geven en te accepteren, aangezien complimenten, respect en waardering de wereld een stukje mooier maken. 

5. Schrijven
Ik vind het heerlijk om achter mijn laptop te zitten typen en gewoon eruit te gooien wat ik denk of wat ik leuk vind. Ook voel ik me na het schrijven van een artikel eigenlijk altijd beter dan daarvoor. Niet alleen mijn blog, maar ook het schrijven in mijn dagboek vind ik erg rustgevend. Hierin kan ik alles kwijt (zoals op het plaatje hieronder ook staat; good times bad times.. everything) en meestal voel ik me na het schrijven ook zo ontspannen als ik maar kan zijn.


6. Een briesje op een warme zomerdag
Hoe lekker is het als je tijdens een warme fietstocht even de schaduw vindt? Of wanneer er opeens een koel briesje je langs je waait en je even weer nieuwe energie geeft? Heerlijk vind ik dat. Net zoals koud drinken op een warme dag na een lange wandel/fietstocht. :)

7. Wanneer ik me besef dat ik sterk ben
Iedereen komt zijn of haar portie narigheid tegen, alleen soms is het goed om te kijken waar je al doorheen bent gegaan. Wanneer je zelf van binnen gelooft dat je sterk bent, zul je je ook sterker voelen. En je sterk voelen maakt weer dat je positiever tegen de dingen aan kijkt. De momenten dat ik trots op mezelf ben of mezelf heel sterk voel, zijn ook momenten waarop ik me gelukkig voel.


8. Naar de bioscoop of het theater gaan
Dit is mijn favoriete uitje. Ik vind het heerlijk om in die rijen stoelen naar boven te lopen en te zoeken naar mijn plekje (theater) of het plekje dat me leuk lijkt en vrij is. (bioscoop) Het moment waarop de gordijnen opengaan of de film echt gaat beginnen.. De pauzes, de liedjes, de scenes.. Vooral naar musicals gaan vind ik een bijzondere ervaring waar ik echt heel gelukkig van word. Op het plaatje hieronder zie je de cast van lover of loser tijdens de musical sing along 2012. Ik ben naar deze musical geweest. Dit was de eerste musical waarbij het publiek de richting van het verhaal steeds kon bepalen. Heel leuk! 


9. Wanneer ik heerlijk in slaap kan vallen
Ik ben iemand die veel nadenkt. En wanneer heb je daar tijd voor? 's Avonds in bed. Soms denk ik na, soms ben ik niet zo moe dat ik in slaap kan vallen.. Daardoor val ik zoals veel mensen niet iedere avond als een roosje in slaap. De avonden waarop ik me wel lekker kan nestelen en langzaam weg droom horen daarom tot mijn 'lucky list'. Ik vind het heerlijk om in slaap te dommelen en dan 's ochtends net zo 'dommelig' wakker te worden. Niet te moe, maar gewoon dat het nog steeds prettig ligt.

10. Een tekening die goed gelukt is
Wanneer ik voor mezelf vind dat een tekening goed gelukt is, voel ik me blij. Zeker wanneer ik iets heb getekend dat eerder nog niet lukte of wanneer ik juist datgene voor het eerst probeerde te tekenen. Dit had ik vandaag ook. Ik heb vandaag 2,5 goed gelukte tekeningen gemaakt, 2,5 omdat de derde nog niet af is. Maar ik ben er meer dan tevreden over.

Goed, dit waren de 10 dingen die vandaag in me opkwamen als ik denk aan dingen waar ik gelukkig van word. Ik hoop dat jullie het weer leuk vonden om te lezen en ik wens jullie nog een fijne avond en morgen weer een goed begin van de week. Tot snel!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten