woensdag 26 augustus 2015

The unsuccesful adulting tag

Hee allemaal! Laatst kwam ik een leuke tag tegen waar ik nog niet eerder van had gehoord. Namelijk 'the unsuccesful aldulting tag'. Ik vond hem op de blog van Lotte. Deze tag gaat over het volwassen worden maar je eigenlijk nog helemaal niet zo voelen. Aangezien ik bijna 18 word en me echt nog geen volwassene voel, leek me dit wel een leuke om zo voor mijn verjaardag te doen. Are you ready?

Wat is het meest onvolwassen eten dat je de afgelopen week hebt gehad?
Ik vind het lastig om eten in vakjes te delen van 'volwassen' en 'kinderachtig'. Mensen moeten eten wat zij zelf willen eten. Maar wanneer ik aan 'kinderlijk eten' denk, denk ik snel aan snoep. En afgelopen week heb ik jelly beans gegeten. En iets 'ergers' niet volgens mij. Ik ben een beetje jelly bean verslaafd.. Caramel popcorn, strawberry smoothie.. Er zijn zoveel lekkere smaken. Als Hilly en ik afspreken ontbreken de jelly beans meestal niet. Dat is een beetje één van onze vaste dingen geworden. Ik weet trouwens nog wel iets (al is dit langer dan een week geleden); Minion hagelslag. (Ja, voor de minions. Want ik was erg nieuwsgierig.)


Hoe vaak ga je vóór 22.00 uur op bed?
Nooit. Daar ben ik heel eerlijk in. Ik lig soms wel eens om 21.45 op zijn vroegst, maar slapen doe ik dan nog niet. Deze week probeer ik steeds om 22.00 uur te gaan slapen, maar dat lukt nog niet zo goed. Ik slaap meestal tussen 22.00 en 23.00 uur. Dat vind ik zelf te laat, maar zoals ik al zei kan ik meestal niet eerder in slaap komen. Gisteravond was het rond 23.00 uur en daarom wil ik vanavond eerder gaan slapen, ik ben nu best moe. I need a powernap.

Wat is het laatste kinderprogramma dat je hebt gekeken?
Al ben ik van mening dat het huis anubis leuk blijft op elke leeftijd, komt het natuurlijk op een kinderzender en kijken er ook kinderen naar. Ik ook voor het eerst toen ik kleiner was. Dus dan het huis anubis. Hiervan heb ik vandaag nog een stukje gekeken. :)


Wat is het laatste dat je bent vergeten?
Mijn schoolpas. Hiermee kom je door de poortjes die op mijn school staan. Ik had hem bij de creatieve ruimte laten liggen. ( Hoe typisch, Marianne die iets laat slingeren op de creatiefste plek van de school :p) Gelukkig kwam een oud-klasgenoot ermee dat hij daar lag. Dat was een gelukje. Het was overigens niet de eerste keer dat ik dat ding kwijt was. Mijn pas heeft ook al twee keer op school gelogeerd. Dan kon ik hem de volgende dag bij de gevonden voorwerpen bij de balie halen. Ach ja.. Ik doe mijn best om alles te onthouden en op te schrijven, alleen ik zou mezelf niet zijn als ik nooit iets vergat.

Ben je wel eens in je pyjama naar buiten geweest?
Ik wilde al met nee gaan antwoorden, tot ik me besefte dat ik wel degelijk in mijn pyjama buitenshuis ben geweest. Dit zijn geen spectaculaire dingen hoor, haha. Als ik in de zomer wakker word, ga ik 's ochtends wel eens in pyjama de achtertuin in om daar bijvoorbeeld met mijn ouders te ontbijten of om mijn kat te aaien die daar is. Ook heb ik afgelopen jaar mijn eerste 'in pyjama over camping' ervaringen beleefd. Midden in de nacht met een lampje naar de wc of mee naar het toiletgebouw als mijn zusje moest. En andersom. We gingen 's nachts niet alleen dwalen. De eerste keer voelde ik me wel een beetje ongemakkelijk als ik mensen tegenkwam terwijl ik in mijn pyjama wandelde. Maar daar heb ik me vrijwel meteen maar overheen gezet. Want hé! It's camping life. Daar zijn wel meer dingen anders. Eten, waar je slaapt etc. 


Wat is je meest ranzige gewoonte?
Uhhh.. Dat is een goede vraag. Ik heb volgens mij geen vreselijk ranzige gewoontes. Ik weet alleen iets dat ik vandaag heb gedaan. Ik kan dingen heel gedetailleerd vertellen en maandag was er een kikker op stage. De kinderen waren er helemaal weg van en we lieten het beestje weer vrij nadat iedereen hem had gezien. Dinsdag kwam het meisje dat het meest aan de kikker 'gehecht' was geweest naar me toe en zei dat ze hem weer gevonden had. Maar dan dood. Ik schrok me een hoedje en liep natuurlijk mee. Daar lag de kikker. (LEES NIET VERDER ALS JE NIET TEGEN ONTLEDINGEN KUNT.) Hij was niet meer één geheel en sommige organen lagen eruit. Waarschijnlijk was ik misselijk geworden als de kinderen er niet bij waren geweest. Alleen ik werd niet misselijk, ik vond het alleen zo sneu voor die kindjes. Ze zagen een dood dier en ook nog eens op een hele onprettige manier. Ik kon nu moeilijk tegen de kleuters zeggen dat hij sliep.. Ik heb mijn stagementor gehaald alleen toen we weer terug wilden lopen, had één van de kinderen de kikker met alles erom heen opgepakt en kwam ermee naar alle juffen die pleinwacht hadden toe. De meeste juffen schrokken zich kapot. Ik was voorbereid. Dit kind moest natuurlijk heel goed handen wassen en de kikker werd weggehaald van het plein. Maar goed, ik vertelde dit verhaal vandaag ook aan mijn vrienden en die werden er misselijk van. En nu hier doe ik het weer.. Ik denk dat dat mijn ranzigste gewoonte is. Dingen vertellen die mensen liever niet willen horen en bij voorkeur niet onder het eten. Ik heb mijn verhaal hierboven net even iets aangepast omdat ik me bedacht dat wat er eerst stond best wel cru was. Lezers hoeven ook niet precies te weten hoe het arme beestje erbij lag. Het was geen fijn gezicht. 

Hoeveel enkele sokken heb je in je la liggen?
Geen. Allemaal keurige bolletjes van twee sokken die bij elkaar horen. :)

Welke lelijke emoji gebruik je wel eens?
Pff.. Hier kan ik eigenlijk geen antwoord op geven. Want naar mijn idee zijn er geen lelijke emoji's en heeft iedereen zijn eigen favorieten. Ik zal hieronder wel een plaatje zetten van mijn favorieten.


Wat is je meest nerderige eigenschap?
Ten eerste noem ik mensen geen nerds. Wanneer iemand zijn best voor doet of het leuk vind om nieuwe dingen te leren vind ik het sneu om meteen iemand in een hokje te stoppen. Mensen oordelen vaak te snel over een ander en ik wil niet zeggen dat ik dit niet onbewust doe, ieder mens maakt onbewust oordelen over personen om wat ze doen. Maar soms zitten we er zo compleet naast! Ik probeer er daarom op te letten. Well, back to the subject. Mijn meest 'nerderige' eigenschap? Ik vind het fijn om zo hoog mogelijke beoordelingen te halen en ben perfectionistisch ingesteld.

Wanneer heb je voor het laatst iets gebakken dat mislukte?
Dat is al een hele poos geleden maar het waren brownies. Ze zakten in. Wat ze niet minder lekker maakte. :P



Welke tik komt bij je naar boven als je je ongemakkelijk voelt?
Ja, wat doe ik als ik me niet op mijn gemak voel? Zover ik mij ervan bewust ben doe ik geen hele opvallende dingen. Maar ik sta soms wel wat te shaken voor mijn eigen gevoel. Ook ontwijk ik meestal blikken als ik me niet op mijn gemak voel en ben ik meer prikkelbaar.

Wat was de laatste rekening die je verstopte?
Ik heb nog nooit een rekening of bonnetje verstopt. Wel heb ik het een aantal keren verborgen als ik iets lekkers kocht voor op mijn kamer, terwijl mijn ouders me hadden gezegd dit niet te doen. Meestal kwam dit wel uit. Ik hou stiekem gedoe of liegen nooit lang vol, haha.

Well, dit was mijn onsuccesvolle weg naar de volwassenheid.. :P Nee, geintje! Volwassen worden gaat met stapjes best wel de goede kant op. Er zit niet voor niks een pubertijd tussen kind zijn en volwassen. It takes time. Wat ik wel vervelend vind is wanneer mensen tegen mij zeggen dat Disney voor kleine kinderen is. What about Disney nature? De bloederige scenes in de pirates films? Enge achtbanen / attracties in Disney? Alle Disney telefoonhoesjes? Disney films die in het Engels met ondertiteling 's avonds draaien in de bios voor volwassenen en tieners? Haha, sorry. Maar ik moest even iets bewijzen. Ik wens jullie een fijne avond. Wisten jullie trouwens dat Walt Disney die alles begon met een muis (Mickey) bang was voor muizen?










Geen opmerkingen:

Een reactie posten