donderdag 10 december 2015

Little reasons to smile: Winter edition

Hee allemaal! Voor een keer een artikel dat tussen de middag online komt. Op dit moment zit ik bij een les waarbij we zelfstandig aan het werk mogen en ik heb al veel gemaakt deze les en wil eigenlijk niet voor een kwartiertje aan een nieuwe opdracht beginnen. Daarom heb ik besloten dit laatste kwartier en de pauze te gebruiken om een 'Little reasons to smile' online te zetten. En niet zomaar eentje. Nee, een winter editie. Want wat maakt mij blij in dit koude seizoen? Bij een 'Little reasons to smile' kies ik afbeeldingen van tumblr of google die ik bij mij vind passen. Well, let's go? :)


Ik zag dit plaatje voorbij komen en wist gewoon dat hij in het artikel moest. In de winter is het soms zó koud buiten en dan dat moment dat je een plekje gevonden hebt waar de zon op je hoofd en schouder schijnt.. Heerlijk. De frisse winterlucht maar toch ook die warme zonnestralen. 


Bij dit plaatje twijfelde ik eventjes. Ik vind sneeuw prachtig wanneer er nog niemand doorheen heeft gebanjerd. In dat geval vind ik het fijn om de eerste te zien die er voetafdrukken in maakt. Aan de andere kant vind ik sneeuw zo mooi dat ik mijn eigen voetafdrukken in de sneeuw ook zonde vind. Vooral wanneer heel veel mensen ergens gelopen hebben vind ik het niet meer zo mooi. Dan word het van die met modder gemengde prut. :(


Don't get me wrong! Ik vind het leuk om naar school en ben ook blij dat we hier naar school kunnen maar een dagje niet naar school kunnen vanwege sneeuw is ook een leuke ervaring. Ik heb dat één keer gehad toen ik in groep 3 zat. De sneeuw was zo hoog dat ik er als klein meisje bijna niet overheen kon kijken. We konden doolhoven maken en sneeuwpoppen. Ik weet nog wel dat ik toen af moest zwemmen voor een diploma en een beetje zenuwachtig was. En toen... Hoefde ik niet omdat we de straat niet uit konden komen. Ik weet nog heel goed hoe fantastisch ik dat vond. :P


Op stage staat de kerstboom al, thuis nog niet. Komende zondag gaan we deze optuigen. Ik hoop dat we er weer net zo'n familiemoment van maken als de meeste jaren. Zoveel moois, al die lichtjes.. Ik kan stiekem niet wachten tot de boom staat. We hebben al een paar jaar een kunstboom vanwege de vele naalden. Ik ben benieuwd hoe onze jongste kat reageert op een kerstboom. Wel weet ik dat we hem niet alleen met de boom kunnen laten aangezien hij gister nog in het gordijn hing. 


Ik ben niet zo'n chocomel drinker al vind ik het af en toe wel eens lekker. Wel ben ik een echte theedrinker. Ik hou van warme thee, vooral als ik het koud heb en in de winter buiten ben geweest. En een warm bad / warme douche. Misschien een warme flanellen pyjama en een fluffy deken. De bank is mijn beste vriend.


Met kerst doen wij nooit cadeautjes maar met Sinterklaas en verjaardagen zit onze jongste kat altijd in de verpakking. Geweldig om te zien. Heel schattig ook.


Kerstmuziek.. Die was ik bijna vergeten maar ik vind kerstliedjes zo sfeervol. Binnenkort maar eventjes een playlist maken en thuis de kerst cd's maar plat draaien. Dat is een leuk vooruitzicht. :) 


Bakken vind ik heel sfeervol in de kerstvakantie. Donker, lichtjes, kerstboom, de warmte van de oven en de geur van gebakken koekjes, cake of taart. Jum! Die koekjes hierboven vind ik ook wel erg schattig. Al denk ik dat ik sokjes en kerstboompjes ga maken. Dat brengt me op een leuk idee maar dat zien jullie nog wel voorbij komen. :)

Tot slot wil ik nog heel graag een keertje met kerst naar Disney. Lijkt me erg fijn rond die tijd van het jaar. 

Dit was het voor vandaag! Het is inmiddels pauze en ik ga samen met een vriendin lunchen in een café hier aan school. We maken er even iets gezelligs van. Ik wens jullie allemaal een fijne dag verder!

Liefs,
Marianne xoxo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten