zaterdag 5 december 2015

Bijzondere smaken: Kruidnotentest


Hee allemaal! Vandaag is 5 december, de verjaardag van Sinterklaas. En vanavond is het pakjesavond! Over pakjesavond zal ik morgen meer vertellen. Ik laat morgen zien wat ik heb gekregen, dat is voor mij nu ook nog een verrassing. Om toch in de sfeer te komen ga ik kruidnoten testen. Een tijdje geleden ben ik in Leeuwarden bij meneer Jamin geweest. En die heeft aparte smaken kruidnoot zoals sinaasappel, aardbei, yoghurt..?! Helaas heb ik alles bij elkaar in één zak gegooid en lijken sommige pepernoten erg op elkaar. Op de site van meneer Jamin heb ik een overzichtje gevonden met welke kruidnoten er allemaal zijn en nu weet ik ook wel weer een beetje wat ik in die zak heb gegooid. Ik heb nog niet geproefd dus ik ben benieuwd. :)

Aardbei kruidnoot


De aardbei kruidnoot vind ik persoonlijk niet heel erg naar aardbei smaken. Het is een kruidnoot met witte chocola eromheen en daarover wat aardbeipoeder. Dit poeder is zoet / zuur en er zit een lichte aardbeismaak aan maar niet een hele doordringende smaak. Ik vind het wel een lekkere kruidnoot.

Kokos kruidnoot


Ik vind allereerst dat deze kruidnoot er erg leuk uitziet. Door het matte bruin en witte stukjes denk ik ook aan kokosnoten. Ik ben erg benieuwd naar de smaak. Ik vind kokos over het algemeen wel een lekkere geur en smaak. De witte stukjes kokos merk je wel op wanneer je op de kruidnoot kauwt maar van een echte kokossmaak durf ik niet te spreken. Heel licht misschien.

Tussendoor wil ik graag even vermelden dat ik me meer had voorgesteld van de smaken. Dit komt denk ik doordat ik normaal als ik iets test snoepjes test en dat kruidnoten van binnen natuurlijk allemaal dezelfde misschien overheersende smaak hebben. Maar we gaan verder.

Sinas kruidnoot


Deze kruidnoot bevat een leuke knalkleur. Ik vind persoonlijk dat hier niet zo'n grote chocoladesmaak aan zit als de vorige twee. En dat is goed lijkt mij, aangezien de smaak sinas is. Er zit een lichte sinas smaak aan. De smaak die je ook proeft in sinaasappelsnoepjes. ( In snoepjes is de smaak wel sterker.) Ik vind het een lekkere kruidnoot. Ik vind hem wat frisser smaken. Ook proef ik een lichte sinaasappel- nasmaak.

Karamel kruidnoot


Ik heb een favoriet op dit moment. En dat is deze. De karamel kruidnoot. Er zit een karamel laagje omheen en je proeft ook wel karamel, lichtjes niet teveel. Je proeft helemaal geen chocolade smaak en de karamelsmaak combineert goed bij de smaak van de kruidnoot zelf. Ik vind de karamel kruidnoot erg lekker. Het heeft ook zo'n fijne zachte nasmaak. Gelukkig heb ik daar nog een aantal van. Die komen vanavond ook op tafel! :)

Truffel kruidnoot


Voor deze smaak ben ik een beetje bang. Ik heb laatst ergens een truffel kruidnoot gehad van een ander merk met een naar mijn mening vervelende nasmaak. Het truffelpoeder combineerde niet met de smaak van de kruidnoot zelf. Ik hou namelijk van truffelchocolade maar om een kruidnoot? Ik weet het niet. Ach ja, laten we deze gewoon proberen..

VERGEET WAT IK NET ZEI! Misschien had ik daarvoor iets geks gegeten dat niet combineerde of had dat merk gewoon rare kruidnoten. Geen idee! Maar deze truffel kruidnoten zijn heerlijk. De truffel chocola erom heen. Overheerlijk. Wat een genot. En de smaak van de kruidnoot er na stoort mij ook totaal niet. Wauw. Sorry karamel, je zult je nummer 1 plaatsje moeten delen.

Nu heb ik nog één smaak over die ik wil testen; Yoghurt kruidnoten. Het probleem is alleen dat ik ook melk, puur en WITTE kruidnoten heb opgeschept. En laten de witte kruidnoten er nou precies hetzelfde uitzien als de yoghurt kruidnoten. Ik zal eventjes kijken of ik een yoghurt kan vinden. 

Na zoeken en zoeken, proeven en proeven, heb ik er eentje gevonden. Hij kan niet missen. Ik presenteer u de      ..

Yoghurt kruidnoot


De yoghurt kruidnoot heeft echt de zurige smaak van yoghurt, die ken je er wel uit. Persoonlijk vond ik dit niet de lekkerste kruidnoot aangezien ik niet zo van yoghurt hou. Dat de kruidnoot mij aan het toetje yoghurt deed denken, zegt daarintegen wel dat de smaak heel goed nagemaakt is bij deze kruidnoot. Daarom ben ik wel positief over deze kruidnoot.

Goed, dit waren alle bijzondere smaken die ik vandaag met jullie wilde delen. Wat mij betreft heeft de truffel samen met de karamel gewonnen. Deze smaken zou ik wel vaker willen kopen en echt aanraden. Natuurlijk is dit allemaal een kwestie van mening en als je nieuwsgierig bent naar de smaken zou ik ze gewoon uit proberen. In de winkel hebben ze trouwens ook nog tiramisu, maar deze heb ik niet gekocht omdat ik tiramisu zelf echt niet lekker vind. En ja, dan kan ik het wel testen maar dan vind ik de kruidnoot waarschijnlijk ook totaal niet lekker.


Ik wil jullie allemaal een superfijne pakjesavond wensen. Zelf heb ik er ongelofelijk veel zin in. Gisteren op stage begon het Sinterklaas- gevoel bij mij al te kriebelen. Bijna pakjesavond! Bijna cadeautjes! Pepernoten! Gezelligheid! Spelletjes spelen! Door het stagelopen op een basisschool ben je veel meer met zo'n feest bezig en beleef je deels ook wat jeugdsentiment overnieuw. Veel plezier allemaal, een fijne middag/avond en tot morgen!

Liefs,
Marianne xoxo







Geen opmerkingen:

Een reactie posten