dinsdag 22 december 2015

Als ik een ... was, was ik een ... (kerst/winter editie)

Hee hee hee! Vandaag post ik weer een artikel met één van de mensen waarmee ik dat het liefst doe. Ze is blond en mijn niet biologische zusje. We bloggen nu al jaren nu en dan samen en het blijft een feestje om te doen. Ik presenteer u: Daisy!

En wat gaan we vandaag doen? Nou, we gaan iets doen dat al eens eerder op it's all about Marly is voorgekomen. We gaan namelijk de 'als ik een ... was, was ik een ...' - tag doen. Benieuwd naar wat hier eerder mee gedaan is op it's all about Marly. Klik hier. Ik zie nu dat het één van de eerste artikelen was. Maart 2014, toen blogde ik nog maar drie maanden en nu al bijna twee jaar. Tjonge jonge. :)

Back to the subject: We gaan vandaag weer zo'n soort tag doen alleen dan een zelfgemaakte kerst/winter editie. De vragen zullen dus omtrent dit thema zijn. Het leuke aan de 'als ik een .. was, dan was ik een ...'- tag vind ik dat je je fantasie erbij moet gebruiken. Je kunt hem geheel naar eigen ideeën invullen en jouw tag zal altijd enorm verschillen van die van een ander. Let's go!




(Oh and say hi to our friend Olaf. We houden van Olaf.)

Als ik een kerstbal was, was ik een ... ( En ja Daisy, hiermee bedoel ik alles wat je in een kerstboom kunt hangen!)
Daisy: Ik zou een kerstengeltje zijn. Ik heb gehoord dat mensen soms een kerstengeltje in hun boom hangen zodat die op hen neerkijkt en hen beschermt. Daarom lijkt het me mooi om een kerstengel te zijn.
Marianne: Ik kijk naar onze kerstboom en er hangt zoveel moois dat ik niet kan kiezen. Ik twijfel tussen een porseleinen kerstengeltje en een mooie kerstbal met glitter. Ik ga voor het porseleinen kerstengeltje. 

Daisy en ik hebben overigens het beste het beste met elkaar voor. Daisy's suggestie voor mij was een oerhollandse kerstbal die spuuglelijk is en mensen er in hangen vanwege de traditie. Dit is overigens mijn eigen schuld omdat ik Daisy adviseerde om die ene kerstbal te zijn die uit de boom pleurt en in stukken barst. En dat is waarom ik hou van onze artikelen. We kunnen zo hard voor elkaar zijn maar eigenlijk menen we daar helemaal niks van. :)




Als ik een sneeuwpop was, was ik een ...
Marianne: Ik zou een vrolijke Olaf zijn. Of nee, ik zou een schattige kleine maar wel goed gelukte sneeuwversie van Mickey zijn. Op de één of andere manier vind ik Mickey schattiger dan Minnie. 
Daisy: Ik vind sneeuwpoppen uit drie delen wel knap gemaakt omdat daar meer werk in zit. Vroeger was het ook altijd een wedstrijdje van:'wie maak de grootste sneeuwpop?' Toch zou ik zelf liever een wat fijnere sneeuwpop willen zijn uit twee delen. Met konijnen oren en een roze strik.
Marianne: Waar wil je die strik dan? Om je oren?
Daisy: Nee om mijn oren, dùh!

Overigens noemt Daisy de soorten sneeuwpop twee- en drie bals sneeuwpoppen. Dat leek me een leuk weetje tussendoor.

Als ik een kerstdiner was, was ik een ...
Daisy: Oh, dus ik dus eigenlijk zelf een menu? Ik zou als voorgerecht tomatensoep zijn met stokbrood en kruidenboter. Met hoofdgerecht gaan we gourmetten. En als nagerecht verschillende dingen; kerst taart, soesjes en ijs.. Gewoon dat de mensen keuze hebben wat ze nemen als toetje. Gourmetten doen we jaarlijks met de familie. De rest heb ik een beetje erbij gedacht.
Marianne: Mijn voorgerecht zou een pasteitje met champignonsragout zijn. Dit hebben wij vaak en ook dit jaar. Het zijn pasteitjes in de vorm van kerststerren, een paar stokbroodjes met kruidenboter erbij zou ook wel lekker zijn. Maar niet te veel want de ragout vult wel. Als hoofdgericht zou ik stoofperen doen en een lekkere salade met koude macaroni, blokjes kaas, kipreepjes en dressing. Verder zou ik nog lekker gekruide aardappeltjes bij het hoofdgericht willen en misschien een soort mini pizza's in de vorm van sterren. Die heb ik vorig jaar op stage gedacht en ze waren heerlijk. Ook wat schaaltjes met groenten zoals sperziebonen en worteltjes. Als nagerecht zou ik warme apfelstrudel met slagroom zijn. Heerlijk..



Als ik een kerstfilm was, was ik ...
Marianne: Ik heb veel te veel kerstfilms eigenlijk.. En ik kan niet eentje kiezen waarvan ik kan zeggen dat ik die de mooiste vind. Ik ben vorige week begonnen met het kijken van kerstfilms en heb ze voor dit jaar nog lang niet allemaal gezien. Wel weet ik welke elementen er in mij zouden moeten zitten als ik een kerstfilm was. Ik zou een kerstfilm willen zijn met veel warmte en liefde erin. Zo'n film dat de warmte van Kerstmis overbrengt, zelfs als het hartstikke rotweer is. Ik zou een feel good film willen zijn met leuke humor. Van die dingen die misgaan zoals de kerstboom of het kerstmaal, maar dat alles toch goed komt op het eind. Ook wil ik niet een te zware film zijn. Er mogen dingen misgaan en ruzietjes in de film zijn maar hij moet niet te zielig zijn. Tot slot moet mijn film een boodschap hebben. Een mooie kerstgedachte waar de rest van het verhaal rondom gebaseerd is.
Daisy: Christmas carol! De film gaat over een man die een hekel heeft aan Kerstmis en alles erom heen. Door andere mensen wordt hij geïnspireerd waardoor hij uiteindelijk toch Kerstmis als een gezamenlijk feest ziet en van dit feest gaat houden. Dat vind ik een mooie kerstgedachte.

Als ik een winters drankje was, was ik ...
Daisy: Warme chocomel met slagroom, marshmallows en een Oreo koekje. De chocomel is overigens gemaakt van een kop warme melk en daarin dippen met zo'n stokje met zo'n blok chocola.
Marianne: Alhoewel Daisy's winter drankje zalig klinkt, ga ik toch voor een lekker warm kopje thee met een kerstkransje. Ik vind chocomel nu en dan lekker, maar een bakje warme thee dat gaat er bij mij elke dag wel in.



Als ik een pratende / zingende kerstknuffel was, was ik ...
Marianne: Ik wil geloof ik liever geen zingende kerstknuffel zijn.. Mensen die in de winkel continue op je drukken zodat je gaat zingen of kleine kinderen die je onder de kerstboom vandaan plukken en de hele dag door aanzetten.. Het lijkt me niks, haha. De voorstellingen die ik me ervan maak zijn niet zo positief. Als ik een kerstknuffel zou moeten zijn zou ik een kerstengel willen zijn. Met een mooie zilveren jurk en blonde golvende haren en een halo. Ik zou een kerstlied zingen met een mooie heldere lieve stem. 
Daisy: Dan was ik een hondje of een rendier.. Een rendier die lijkt op een hond. Lichtbruin met donkerbruine oren. Op elk oor één vlek die lijken op kerstboompjes. Als je op mijn pootje drukt begin ik met een kinderlijke 'hondenstem' all I want for Christmas van Maria Carey the zingen.

Als ik een kledingstuk voor de winter was, was ik ...
Daisy: Ik denk dat ik toch ga voor een lekker vest. Ik ben iemand die heel veel vesten draagt met een shirt eronder. Iedere keer als ik naar de Primark ga koop ik wel een nieuw vest in verschillende kleuren. In de winter vind ik bordeaux rood en en donkergroen erg mooie kleuren voor een vest.
Marianne: Mijn sloffen. Ik hou erg van mijn pantoffels die ik nu heb. Ze zitten erg comfortabel, zien er schattig uit en zijn heerlijk warm. Zie mijn sloffen hieronder. :)



Als ik een kerstliedje was, was ik ...
Marianne: Er zijn veel mooie kerstliedjes.. Ik kan daar niet goed een keuze tussen maken.. Ik vind 'Do they know it's Christmas' van band aid heel mooi. Hierin zingen verschillende artiesten samen om geld in te zamelen om de hongersnood in Ethiopië te bestrijden. Na deze keer in 1984 is dit nummer nog verschillende keren ingezongen door andere artiesten voor hetzelfde of een ander doel. In het liedje vraagt men zich af of ze ergens anders waar honger is weten dat het kerst is. Ik leerde dit liedje op de basisschool en het is nooit meer echt uit mijn hoofd gegaan. Wat een pakkend nummer!
Daisy: Ik twijfel tussen 'All I want for Christmas', 'Last Christmas' en 'Santa Clause is coming to town'. Ik denk dat ik ga voor 'Last Christmas'. Ik zing dat liedje altijd en ik word er vrolijk van als ik hem op de radio hoor. Echt in zo'n kerstsfeer. 

Als ik een kraampje was op de kerstmarkt, was ik een ...
Daisy: Dan zou ik een kraampje willen zijn met warme hapjes en winterse dingen om te eten. Zo kunnen mensen lekker opwarmen. Een kraampje met warme chocomel en bakjes erwtensoep of zo. 
Marianne: Ik zou een kraampje zijn met leuke decoratie dingetjes voor alle leeftijden. Ik zou dingen maken die kinderen leuk vinden van bijvoorbeeld Frozen of minions en ook kerststukjes voor volwassenen. Ook zou ik wat dingen brengen naar bijv. de voedselbank. Ik zou op deze manier kerstdecoratie schenken aan mensen die zich dit niet kunnen permitteren maar toch het liefst hun huis een beetje in kerstsfeer zouden willen decoreren.



Als ik een kerstwens was, was ik ...
Marianne: De wens dat mensen die bij elkaar willen zijn ook bij elkaar kunnen zijn. Hierbij kun je heel simpel denken, mensen die door drukte of afstand niet bij elkaar kunnen zijn maar ook kun je veel dieper denken.. Ik zou willen dat er een medicijn op ernstige ziektes kwam zodat deze geliefden niet van elkaar te hoeven scheiden. 
Daisy: De wens dat mensen blij en gelukkig met elkaar waren en een fijne kerst beleefden samen. 

Dit waren al onze bedenksels voor vandaag. We wensen jullie alvast allemaal een hele prettige kerst en een gelukkig nieuw jaar! Oh en een fijne dag vandaag. 

Liefs,
Marianne en Daisy 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten