woensdag 16 december 2015

Brainstormen met elkaar

Hee allemaal! In het artikel van vandaag wil ik graag een aantal dingen vertellen die nieuw zijn of komen op It's All About Marly. Vrijdag begint de kerstvakantie. In de kerstvakantie zal het allemaal anders gaan. Ik heb laatst ideeën opgeschreven voor die twee weken. De hele blog wordt in kerst en wintersferen gedompeld. Onlangs is er ook een nieuwe pagina bijgekomen en binnenkort komt er nog eentje bij. Daar wil ik graag wat meer over vertellen.

Boekenwereld


Boekenwereld is een pagina die onlangs online is gekomen. Hierop kun je titels van boeken vinden die ik heb gelezen. Wanneer ik een boek uit heb voeg ik deze toe aan de lijst. Deze pagina heb ik gemaakt met dezelfde reden als de movie challenge. Ik wil mensen een overzicht bieden van films en boeken die ze zouden kúnnen lezen. Dit vind ik zelf altijd erg handig. Soms weet ik zelf geen leuke film of serie en dan kan ik bij andere bloggers lezen wat zij zoal kijken en lezen. Recensies van boeken komen gewoon op de homepage van It's All About Marly, net zoals recensies van films bij de movie challenge. 

Juf Marianne


Ongeveer een jaar geleden ontdekte ik dat er allemaal juffen waren met een eigen website. Hierop delen ze handige tips, werkbladen of zelfs complete ideeën voor een les. Ik vroeg me af of ik dat later ook zou willen doen én of ik het later ook daadwerkelijk zou doen. Kort geleden besefte ik me dat het misschien een leuk idee was om aan It's All About Marly toe te voegen. Een pagina genaamd juf Marianne. Via deze pagina kun je dan doorklikken naar de artikelen die over lesgeven gaan. Ik ben natuurlijk in opleiding en (nog) geen echte juf, maar ik vind dat ook studenten wel hun ideeën met elkaar kunnen delen en elkaar zo kunnen helpen. Als ik zie hoeveel ik aan de tips van anderen heb gehad en nog iedere dag heb.. :) Ik vraag me af wat jullie van het idee vinden? Zijn jullie voor een 'juf Marianne'- pagina? En wat voor artikel zou je graag willen zien? Mijn ervaringen met kinderen met woede- aanvallen? Knutselwerkjes omtrent het thema winter? Ik hoor het graag in jullie reacties op Facebook.

Hieperdepiep hoera


It's All About Marly bestaat in januari twee jaar. Eigenlijk tweeënhalf, aangezien ik eerst een half jaartje heb 'geoefend' met bloggen om te kijken of ik het wel echt leuk vond en het iets wat dat ik wilde blijven doen. Maar van dat half jaar is niets terug te vinden, daarom houd ik de datum van mijn eerste artikel aan; 16 januari. Mijn kindje wordt twee. Ik weet nog niet precies hoe ik dit ga vieren maar ik ga het vieren. Vorig jaar heb ik er een bijzonder artikel aan gewijd maar dit jaar vind ik het op de één of andere manier nog bijzonderder. Ik blog nu niet één jaar maar bijna twee! Ik geloof dat ik taart ga bakken en het ga vieren. :) Ik zal het even in mijn agenda noteren. Mocht jij nou een superleuk idee hebben om dit jubileum te vieren, dan hoor ik het graag. Dit artikel is ten slotte een brainstorm artikel. En de dingen op mijn blog zijn dingen die ik leuk vind maar misschien heb jij als lezer wel een idee waar ik nog helemaal niet op was gekomen. :) Ik besef me overigens net dat het vandaag precies over een maand is. Helemaal leuk! Oeh en op een zaterdag zie ik nu ook. Lekker in het weekend. Daar kan ik wel iets leuks van maken. :)

Voor de mensen die het leuk vinden om eventjes terug te kijken, klik hier om mijn allereerste stukje op It's All About Marly te bekijken. Zelf vind ik dit wel een mooi stukje tekst. Soms kijk ik terug naar dingen van toen ik net begon en dan denk ik: "Ja, dat had ik even anders gedaan als ik het nu zou doen." Misschien zou ik het dan zelfs wel niet doen. Toch laat ik de eerste artikelen ook staan want juist door die te laten staan kun je de ontwikkeling zien. Ik ben nog steeds ik maar ik ben twee jaar ouder geworden. Ik heb dingen bijgeleerd, ik heb nieuwe mensen ontmoet, nieuwe inzichten gekregen.. :) Bovendien kijkt iedereen wel naar vroeger terug met een klein "goeie grutten, hoe heb ik dat ooit kunnen posten / doen"- gevoel, toch? Gekke afkortingen die je gebruikte op MSN, krabbels op Hyves, oude dagboeken van vroeger die je terug leest? Zo heeft iedereen wel iets en elke blogger of YouTuber is kleiner begonnen dan hij of zij nu is.

Goed, voor nu wil ik graag een eind aan dit artikel 'breien'. Ik vond het superleuk om mijn ideeën met jullie te delen en hoop dat jullie laten weten wat jullie vinden via Facebook. (Je kunt natuurlijk ook op dit artikel zelf reageren.) Ik wens iedereen een fijne avond.

Liefs,
Marianne 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten